XTZ Class A-100

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 70
    Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

XTZ Class A-100

Noen som har hørt denne??
    Er det andre forsterkere(tenker mest på rene effekttrinn) som kan konkurrere med denne, til samme pris??

Les mer på www.fyndborsen.se

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pug-Nose
    Noen som har hørt denne??
    Er det andre forsterkere(tenker mest på rene effekttrinn) som kan konkurrere med denne, til samme pris??

Les mer på www.fyndborsen.se
    Står om denne i siste L&B hvis jeg ikke husker feil. En test av denne og en Xindac (edit: Cayin 153B var det) eller noe.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.. Men er den verdt pengene..
    Eller er det bedre å kjøpe f.eks en eldre rotel effektforsterker til samme pris?!?

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fattern har den og er storfornøyt..

Har ikke vært hos han og hørt den enda, men blir en lytt i dag Duger den blir den nok å finne i stua her. Han prøvde den på RF-5'ene sine, og det funka visst overraskende bra, på B&W 603 hadde det visst spilt helt vilt bra sa han

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ-forsterkeren er helt klart verdt pengene.
    Men det kommer an på hva du skal bruke den sammen med.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til å begynne med blir det på et par CV V-12... Men har planer om å skifte til noen litt mer stuevennlige høyttalere.. System Audio regner jeg med (må bare spare litt)...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Yes

Hentet meg en A-100 hos Fyndbørsen i Torup/Sverige på torsdag. Siden har det surret og gått jamt. Spiller på Rogers LS3/5a som ellers er litt sær (15 ohm) på forsterkere. Er så langt kjempefornøyd. Først røyk den gamle CD-spilleren (Philips CD 317, ca 17 år gammel) til fordel for en Pioneer DVD som ikke var i bruk (dette er midlertidig). Så blir det nok nye høytalere...

Jeg handlet litt på impuls siden trafikken gikk litt tregt forbi Torup, tenkte meg om 2 ganger kjørte inn og handlet. Hadde lest positive ting, og tenkte hvor galt kan det vær? Har etterpå sett test i danske HighFidelity som var ganske så positiv. Har kikket under lokket i dag, og kan som elektronikkingeniør si at byggekvalitet ser ut til å være helt i orden.

Løp og kjøp!

Active wolfer sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei..

Ja ka så du under topplokket da..?

Active wolfer sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er kvaliteten på denne forsterkeren?

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan denne også brukes som effekttrinn ?

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FallenA
    Kan denne også brukes som effekttrinn ?

Jepp: http://www.xtz.se/produkter/xtz_classa100_pres.html

Man kan använda förstärkaren som ett rent slutsteg tex till frontsystemet i ett 5, 6 eller 7 kanalssystem. Se info här. (Mer info kommer inom kort)

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Helt klart noe jeg må vurdere ! Venter spent på flere tilbakemeldinger på denne forsterkeren ;-)

INNLEGG 6 6 6 :twisted:

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha hørt (og lånt) fattern sin, er det helt klart at når lønninga kommer i starten av desember, skal en sånn inn i racket. Bedre anvendte forsterker-penger i denne prisklassen finner man ikke.. Spiller f.eks ræva av H/K 970 som jeg har hatt i stua siden september.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gesel
    Etter å ha hørt (og lånt) fattern sin, er det helt klart at når lønninga kommer i starten av desember, skal en sånn inn i racket. Bedre anvendte forsterker-penger i denne prisklassen finner man ikke.. Spiller f.eks ræva av H/K 970 som jeg har hatt i stua siden september.
    Hva er forskjellen mellom xtz og h/k? På hvilken måte overgår xtz h/k? Jeg har et par Jm.lab Chorus 726s og vurderer begge de to nevnte forsterkere. Har lånt en litt eldre h/k stereo-reciever (3470 tor jeg) og jeg må si jeg ble imponert. Det sparket skikkelig fra i bassen og diskanten var fin og krisp uten å bli slitsom... Men hvis det kan bli enda bedre med xtz??

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min XTZ i dag, og må si at den knuser H/K på lydkvalitet.. Med H/K'en hadde jeg problem med at diskanten ble litt døll, men med XTZ'en er det også et mye mer balansert lydbilde.. Stålkontroll og lydkvalitet som slår alt jeg har hørt i denne prisklassen (og bra oppover) før.. Bedre anvendte penger har jeg ikke brukt på stereo-komponenter før..

Er jo simpelt med inn og utganger, samt at den mangler balansering og tonekontroller, men for min del har det ingenting å si..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gesel
    Fikk min XTZ i dag, og må si at den knuser H/K på lydkvalitet.. Med H/K'en hadde jeg problem med at diskanten ble litt døll, men med XTZ'en er det også et mye mer balansert lydbilde.. Stålkontroll og lydkvalitet som slår alt jeg har hørt i denne prisklassen (og bra oppover) før.. Bedre anvendte penger har jeg ikke brukt på stereo-komponenter før..

Er jo simpelt med inn og utganger, samt at den mangler balansering og tonekontroller, men for min del har det ingenting å si..
    Dette høres jo besnærende ut! Også til den lave prisen da! Men hva med bassen? Den er vel ganske heftig på h/k? Frykter at xtz kanskje kan låte litt spinkelt i bånn (hvertfall sammen min Chorus 726). Blir glad for synspunkter! Og et lite spørsmål til: hvordan er volumjusteringen på xtz? Er det mulig å gjøre fininnstillinger på lavt volum? Synes det kan være greit hvis man skal bruke musikk til innsovning.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det siste først.. Volumet går fra -66 til +40 eller noe.. Og hos meg er lyden først hørbar ved ca. -40 - -35... Og det går også på desimaler, så volumet kan f.eks. være -28,5.. Dermed får man gode "detaljerte" voluminnstillinger. Så ja, definitivt enkel å finne passe sove-volum med

Jeg har ikke verdens heftigste høyttalere (Proson Reality 666mk2) men det trøkker vel og bra. Med H/K'en fikk jeg mye bass, mens XTC'en har en dypere bass, men også nok av den, for min del ihvertfall..

Jeg oppdaget i dag at den trenger veldig mye luft, det blir fort varmt.. Det er vel det eneste negative jeg har dumpet over enda. Har hatt mange timer moro idag/kveld Hadde noen kompiser på besøk som ikke er spesielt hifi-interesserte, men de sa at de la veldig godt merke til det varme og brede lydbildet.. Hadde jeg vært deg, hadde jeg helt klart gått for XTC'en. Jeg fikk den litt ekstra billig, og attpåtil levert på døren 4000 levert av DHL

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe annet jeg vil legge til er at den klarer å få frem den bassen den skal også ved lave volum.. Hadde Onkyo for en stund siden, og der "kuttet" bassen ved lave nok volum..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres jo bedre og bedre ut! Nesten for bra til å være sant i grunn... 4.000 levert på døren var billig! Jeg har familie i sverige og vurderer å få den sendt dit for å spare frakt/toll. Kjøpte du fra Fyndbörsen? Det er vel mulig å sende tilbake hvis man (mot formodning) skulle angre på kjøpet.

Hva slags cd-spiller bruker du? Og hva slags musikk liker du? Jeg liker rock og pop, men litt akustisk eller jazz i ny og ne er heller ikke å forakte!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte fra fyndbørsen, ja..

Cd-spilleren min er en Yamaha cdx-430 jeg kjøpte i '94 eller '95 Den skal snart byttes ut da, ettersom den begynner å bli veldig slitt, og den har jo ikke mye å stille opp mot mtp. dagens spillere..

Av musikk går det hovedsaklig i elektronisk musikk av den litt mørkere sorten, god, organisk house, litt jazz, litt rock og en del annet jeg finner verdig en snurr i spilleren..

Har hørt Ost & Kjex - Some, but not all, cheese comes from the moon-skiva tre-fire ganger i kveld. Anbefaler alle å gi den en omgang i ny og ne.. Møkkete, organiske rytmer som er en fryd for øret

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •