XTZ Class A-100 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 70
    Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Det er som regel fornuftig å ta ting med en klype salt ja. Jeg har ikke god peiling på klasse A (eller AB for den del), men at en 2x200W klasse A forsterker skal veie 0.2tonn er også herved tatt med en klype salt
    DrE
    0.4tonn...

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,072
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere andre som har bestilt, hvor lang tid tok det før forsterkeren var på plass?

DrE

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,072
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    0.4tonn...
    hehe, riktig!

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    765
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte mandag morgen, ble levert på døra hos fattern i Årjäng tirsdag av DHL. Og da betalte jeg IKKE for "snabbleverans" eller for å få den på døra

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,072
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterkeren min kom i dag! Førsteinntrykket var utrolig bra! Visuelt og fysisk føles den skikkelig high-end. Jeg vil ikke si den er "bedre" skrudd sammen enn RMB1075 fra rotel som jeg hadde tidligere, men den er hvertfall helt på høyde.

Designet er det ingenting å si på, det er uten tvil den peneste komponenten jeg har hatt i hus til nå hvertfall.

Volumrattet kjennes skikkelig bra ut. Nesten tungt å vri det rundt. Trykknappene er så som så. Jeg har kjøpt knapper på Elfa som har bedre kvalitetsfølelse, men de er absolutt godkjent.

Etter å ha latt forstekeren aklimatisere seg i noen timer kriblet det såpass mye i fingrene at jeg måtte koble den opp! Har ikke skrudd opp volumet noe særlig enda, siden minsta ligger og sover, og lytteinntrykket prøver jeg å vente med til jeg får innspilt forsterkeren, samt skaffet en ordentlig kilde. Lyse-TV tuner, xbox og htpc med onboard lydkort er jo ikke akkurat high-end kilder. Skal prøve å få lånt DVD737`en til en kompis. Gammel er den jo blitt, men den spiller fortsatt cder med godt inntrykk. Broren til dama har electrocompaniet cd-spiller og lovte å stikke innom med den i romjula

Uansett, det eneste jeg *tror* jeg har lagt merke til i løpet av så kort tid er at det er mere fylde i bassen. Bassgitarer høres mere ekte ut enn før. Venter med resten til senere.

En liten kommentar til linken som ble postet tidligere i tråden angående det italienske firmaet som selger "samme" forsterker med DA converter og/eller platespiller inngang.... etter å ha kikket nedi forsterkeren ser jeg at det er flere kontakter uten tilkobling, så kanskje det går ann å oppgradere den senere? Kanskje man om en stund kan sette i en DA converter i forsterkeren? Man skulle tro dette siden det på fjernkontrollen er en knapp som heter "digital" som gir "key error" i displayet hvis man bruker den. Regner med at dette er knappen som evt enabler DA converteren.

Kan bare bekrefte det som blir sagt om denne varmeovnen! Etter å ha latt den stå på -2.0dB i flere timer med helt rolig Bjørn Eidsvåg er tempen på termometeret jeg la oppå forsterkeren oppe i nesten 50 grader :!:

Så er det bare å vente spent på regningen fra DHL for fortollingen.

DrErling

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,072
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Inni hodet mitt nå så verserer det et ønske om å kunne koble "noe" i XTZ`en til RS232 eller lignende interface for å kunne endre navnet på inngangene til det som passer meg.

En systemfjernkontroll i form av en PDA er snart på bestillingslista, og ønsket om at det står HTPC, XBOX, TV og DVD i displayet i stedet for nåværende setter seg sterkere og sterkere.

Er det noen som vet hvem som produserer/programmerer utstyret? Hadde vært nesten guddommelig å kunne endre disse tingene selv, og jeg anser det som mulig inntil det motsatte er bevist.

At det står CD, DVD, AUX og LD(!!!) på forsterkeren 3m unna ser jeg ikke uansett, men displayet er klart og tydelig med den informasjonen man kan ønske seg fra en 2kanals forsterker, så hvorfor kan den ikke være riktig i forhold til hva man faktisk har koblet til? Nesten så man kunne ønske at det sto input1, input2, input3 og input4 på trykknappene i stedet for.

Noen som er enig?

DrE

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,072
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten kommenatar til:

Fjernkontrollen ser enormt bra ut og veier minst 10kg (vel...), men hvorfor inni granskauen høres det ut som et relè som svitsjer hver gang man trykker på knappene? Lyden er irriterende høy, helt enkelt.

men... en "high end" forsterker skal vel ha sine nykker som man må tilpasse seg til? Alle har vel det tenker jeg. Sin egen personlighet?

i så tilfelle har XTZ Class-A 100 en varm relèaktig personlighet :razz:

Active AVsmurfen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin oppsummering av førsteinntrykkene Erling. Gleder meg til å lese mer om lyden! ;-)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,072
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, jeg også!

liten avsporing dog, jeg heter ikke erling ;-). Det er bare et nick som ble hengende. Erling og Bernt you know. De to kuleste som noen gang har satt sine føtter på planet earth.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    765
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fjernkontrollen bråker og jeg synes den funker mindre bra. Virker som om den ikke sender signal hver gang jeg trykker..

Når det gjelder display-navn er jeg veldig enig. Hvorfor i alle dager LD? Skulle gjerne hatt DVD, CD, PS2 og MP3 jeg

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører nå Yamaha Rx-v1500 med audio pro black diamond v.2 i front. Jeg er meget fornøyd med filmlyden, men til musikk har jeg mye å hente føler jeg. Pure Direct moduset til yamaha gir så lite bass at det er ikke gøy.

Tror dere det er noe poeng å kjøpe denne XTZ Class A-100 og koble på Pre-out til v1500? Vil det gi så store forbedringer at det er verdt kjøpet for min del?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,561
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.hifisentralen.no/album/xerxes/Inside_4.jpg
    en lang vei fra high end innvendig men....

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arnis
    Kjører nå Yamaha Rx-v1500 med audio pro black diamond v.2 i front. Jeg er meget fornøyd med filmlyden, men til musikk har jeg mye å hente føler jeg. Pure Direct moduset til yamaha gir så lite bass at det er ikke gøy.

Tror dere det er noe poeng å kjøpe denne XTZ Class A-100 og koble på Pre-out til v1500? Vil det gi så store forbedringer at det er verdt kjøpet for min del?
    Nei,ville heller kjøpt ICE-power og koblet til,et par Embla Eana kanskje,eller en brukt effektforsterker til ca samme pris.
    feks:http://avforum.no/avtorget/showprodu...at=13&mypage=2

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    hehe, jeg også!

liten avsporing dog, jeg heter ikke erling ;-). Det er bare et nick som ble hengende. Erling og Bernt you know. De to kuleste som noen gang har satt sine føtter på planet earth.
    Hvordan syns du lyden er i forhold til de tidligere forsterkerne du nevnte?
    Erling og Bernt?I don't know

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    765
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Erling og Bernt?I don't know

Sesam Stasjon..

Active AVsmurfen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bumper denne jeg, da jeg er fryktelig spent på hvordan legen er fornøyd med forsterkeren sin... :wink:

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    765
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne har ingen dedikert subwoofer-utgang, men vil det funke bra om jeg kobler en aktiv sub på left eller right pre-out?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,072
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig fornøyd sålangt. Problemet mitt er at jeg enda ikke har fått testet med skikkelig kilde. Svogeren min skulle komme hit i romjula med en electrocompaniet cd-spiller, men det ble så mye stress frem og tilbake at det ikke ble noe av.

Så lydkvaliteten er litt vanskelig å si, siden jeg bare har en stusselig xbox som kilde (og mp3), men jeg kan si med en gang at den ikke spiller like høyt (hvertfall ikke i klasse A) som Rotel RMB-1075 og NAD 218THX som jeg hadde tidligere. Den gruser nok NAD C350 som jeg hadde innom 2mnd.

Jeg er ikke vant til å ordlegge hvordan jeg hører musikk, men jeg innbiller meg (??) at jeg hører at det er "varme" i klasse A. Ikke noen harde kanter og veldig behagelig å høre på.

Fronten på forsterkeren tilsier noe mere enn en 5k forsterker, men som andre har nevnt så avslører en titt på innsiden at det er en forsterker med føttene godt plassert på bakken. Jeg irriterer meg bittelitt over klikkelyden på fjernkontrollen, og hvor langt inn man må trykke knappene på fronten for å skifte kilde. En annen ting er LD-inngangen som jeg ikke fatter bæra av. Minidisc eller MP3 kunne jeg forstått, til og med GC (gamecontroller) hadde vært mere relevant enn LD, men det er nå så...

En annen ting jeg merket er at den ene høyttalerterminalen ikke sitter dønn fast, slik at hvis jeg skrur hardt til, så gir den litt etter og følger med. Dette er ikke godt nok og blir most av kvaliteten som RMB 1075 hadde på samme punkt. (men så koster den jo godt over det dobbelte også da)

Noen som vet om det er noe å hente på D.I.Y. tweaks på denne karen? Jeg får tak i deler som brukes i electrocompaniet hvis jeg spør pent, så dersom det er vits kan jeg godt bytte kondiser og intern kabling...

Dessuten lurer jeg fortsatt på om det er mulig å programmere navn på inngangene via RS232 e.l. grensesnitt, da jeg ser flere ledige kontakter på hovedkortet. (Jeg mener bestemt at noen av de brukes i f.eks Advance Accoustics MAP-303DA som ser prikk lik ut, men som har DA converter innebygget)

Lurer på om det kommer oppgraderingssett (DA converter)??

DrE

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men har denne forsterkeren bare 110W?
    Sitat Opprinnelig postet av XTZ.se
    "Uteffekt Klass AB 2x110W 8 ohm RMS
    Er det da vits i å koble den til min RX-V1400 som også har 110W på hver kanal?

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •