Receiver til 5*SA510 + SVS PB10-ISD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Receiver til 5*SA510 + SVS PB10-ISD

Tiden til 15. februar og innflytting i nytt hus er alt for lang! *sukk*

Jeg blir pappa for første gang i desember, og det har slått meg at det kanskje kan være en ide å få høyttalerne opp på veggen. Jeg er først og fremst interessert i å få god lyd på moderat volum og heller nå mer til System Audio's SA510 igjen. Jeg vil trenge en god sub, og er nok mere forutsigbar i mitt valg av en slik enn mye annet.

Det jeg lurer på er hvilken receiver jeg bør velge til formålet. Hvor mye kraft behøver jeg egentlig for å drive 5 stk SA510 med en delefrekvens et sted mellom 60 og 80Hz?

Jeg behøver ikke HDMI-switching, men det kan være en fordel for å kunne koble HTPC og DVD-spiller til projektor samtidig.

Jeg vil gjerne ha 7.1 og pre-outs slik at jeg har oppgraderingsmuligheter senere, og jeg ønsker at receiver skal være litt musikalsk også.

Alle forslag i prisklasse inntil 11000 mottas med takk. Jo billigere, jo bedre, såfremt utstyret er tilstrekkelig dimensjonert til å drive høyttalerene tilfredsstillende.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg kan jo nevne noen alternativer jeg lukter på. Ser ut som om en må ha dyre og kraftige varianter for å få HDMI, mens de svakere alternativene mangler slikt. Spørsmålet blir vel kanskje om jeg kan klare meg med en svakere receiver, og heller kjøpe en separat HDMI-switch?

- Pioneer VSX-1015
    - Pioneer VSX2AVi
    - Marantz SR5600
    - Marantz SR7500
    - Arcam 300 (litt dyr kanskje?)
    - Denon AVR2106
    - Denon AVR3806

Vil gjerne høre argumenter for alternativene, eller også andre alternativer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •