Spørsmål om yamaha rx-v1500 og pure direct. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 56 av 56
    Newcomer Zero sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pure direct

Sitat Opprinnelig postet av arnis
    Lyden min i Pure direct kan kanskje sammenlignes med når en jackkabel kun er halveis inne. Om dere skjønner hva jeg mener.. Virker som alt av bass forsvinner. Det er rett og slett tamt, skikkelig tamt.

Har det noe å si at jeg kjører signalet inn til recieveren med en optisk kabel?

Det er pga at når du trykker inn PD, vil forsterkeren "velge"/"bruke" den "enkleste kretsen" slik at det blir et mye renere signal den sender ut til høytalerne. den kutter ut all bassen også. det er sånn jeg tror jeg husker å ha lest det i et blad. Jeg snakker nå om erfaringer fra min 2-kanals forsterker. (ax-396)

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Synd for deg...
    Hvorfor det? Jeg er sjeleglad for å være kvitt dritten...

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Hvorfor det? Jeg er sjeleglad for å være kvitt dritten...
    Kan ikke huske at det stod noe om at forsterkeren din var noe drit i annonsen din da jeg kjøpte den akto....

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kalles å skyte eg selv i foten.....

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke ta det så tungt. Det var kun ett frekkt svar på en nesevis kommentar. Den er ikke "dritt" i den forstand. Grunnen til at den ble solgt var:

1. Den var ikke kraftig nok for mine nye høyttalere.

2. Jeg kunne ikke få med sub i direct. Som jeg er avhengig av.

3. Jeg måtte frigjøre midler for å få råd til nytt utstyr.

Dessuten fikk du den billig

Edit: men jeg ser konflikten i det innlegget:? :-|

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke ta det så tungt. Det var kun ett frekkt svar på en nesevis kommentar. Den er ikke "dritt" i den forstand. Grunnen til at den ble solgt var:

Er det du eller dine høytalere som er avhengig av sub?

Ikke frekt og nesevist ment, så ikke ta deg nær av dette da ;-)

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har målt 100 db ved 18 Hz på mine fronter, i ett 50 m2 stort rom. Men hvorfor la høyttalere som ikke klarer den jobben godt nok, slite med det, når jeg har en sub som takler den jobben så mye bedre. Avlaster hele systemet på den måten. Det finnes svært få høyttalere som klarer å produsere dypbass av god kvalitet, selv ikke høyttalere som B&W 802 d...

Newcomer theom sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Optisk kabel er bra til film, og kun det! Bruk analog for cd-musikk!

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg tar det ikke tungt i det hele tatt, det jeg reagerer på er når noen skryter av en ting som er til salgs for så å drite den ut når den er solgt...
    Ikke skjønner jeg problemet her, hører knapt forskjell på 2ch og direkt.
    Og ja mulig det var billig hvis du hadde sendt med strømkabel.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mk4
    Jeg tar det ikke tungt i det hele tatt, det jeg reagerer på er når noen skryter av en ting som er til salgs for så å drite den ut når den er solgt...
    Ouch!

:-|

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg sa litt lenger opp; det var ett frekt svar på en nesevis kommentar, har ingen som helst betydning, men jeg beklager virkelig det utsagnet, det skulle aldri vært sagt :neutral:

Det er jo kjempfint, da er det nok mine ører eller mitt rom som er problemet.

Selvfølgelig talentløst av meg, men for å prøve å forsvare meg litt på den, uten at det er noe unnskyldning, men hvis du hadde du tatt deg tid til å bli med inn i to sekunder for å høre på det produktet du kjøpte, så hadde jeg kanskje ikke glemt den på stuebordet... Men det var mitt ansvar, og min feil! Jeg beholdt ikke den kabelen for at jeg er gnien og liker å samle på strømkabler, men fordi jeg glemte den. Jeg har en del slike kabler liggende, og jeg sender deg gjerne ett par slike. Send meg adressen din, så skal du få de tilsendt ASAP.

Ellers kan jeg bare si at jeg beklager den vendingen denne saken har tatt, både for min egen del og andre som føler seg berørt av dette. Gir en helt uforbeholden unnskyldning for det.

Men... Yamahareceivere er en av verdens mest solgte mainstream hjemmekinoprodukt, og det er mange som er kjempefornøyd med disse. Jeg var ikke det, en tanke oppi hodet mitt, sammen med følelsen at det ble noe feil med lydbildet, og at den ikke hadde power nok, gjorde at jeg solgte den. Skulle jeg kanskje sagt i annonsen at den selges fordi den gjør ting med lydbildet hjemme hos meg som ikke er bra? Kanskje jeg skulle gjort det, men det var ikke noe feil på produktet jeg solgte, ikke engang en liten ripe. Den fungerte bra på mine Focal Jmlab Cobalt 826s, men ikke på Electra 936. Jeg har kontaktet Yamaha uten at de skjønnte bæret av hva jeg snakket om, jeg har hørt på andre Yamahareceivere, og funnet samme problemet der, og det er rett og slett produktet som er sånn. Problemet ligger da hos meg, og sist jeg sjekket var det fortsatt lov å si sin mening om ting en finner merkelig. For å ta en litt teit sammenligning, i mangel på noe bedre; En 3 mm malepensel er genial å male bilder med, men ubruklig til å male huset med.

Men nok en gang beklager, for at jeg har slengt med leppa, når jeg skulle holdt kjeft.

Men................ Straight fungerer ikke til stereo, det står jeg i alle fall på! Pure Direct låter som det skal

Active oddk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå testet litt mere jeg også på dette. At det er forskjell mellom de forskjellige modus er det ikke tvil om. I 2ch stereo og straight virker det som "lydbilde-center" ble bredere:-/ Virket også som det kom mere frem på gulvet. Hvis dere skjønner? Tvert jeg slo over på Direct ble lyden mere sentrert og også løftet litt. Men så er det jo opp til hver enkelt å gjøre seg opp en mening om hvilken modus de vil lytte på da :-)

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men................ Straight fungerer ikke til stereo, det står jeg i alle fall på! Pure Direct låter som det skal
    Du har da garantert ikke hørt den justert til front som da ikke gjør noe med EQ. Og når Straight er i bruk gjøres det heller ikke noe annet med lyden, så da er det du som har problemet. :wink:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    da er det du som har problemet. :wink:
    Ok, spiller ingen rolle.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg sa litt lenger opp; det var ett frekt svar på en nesevis kommentar, har ingen som helst betydning, men jeg beklager virkelig det utsagnet, det skulle aldri vært sagt :neutral:

Det er jo kjempfint, da er det nok mine ører eller mitt rom som er problemet.

Selvfølgelig talentløst av meg, men for å prøve å forsvare meg litt på den, uten at det er noe unnskyldning, men hvis du hadde du tatt deg tid til å bli med inn i to sekunder for å høre på det produktet du kjøpte, så hadde jeg kanskje ikke glemt den på stuebordet... Men det var mitt ansvar, og min feil! Jeg beholdt ikke den kabelen for at jeg er gnien og liker å samle på strømkabler, men fordi jeg glemte den. Jeg har en del slike kabler liggende, og jeg sender deg gjerne ett par slike. Send meg adressen din, så skal du få de tilsendt ASAP.

Ellers kan jeg bare si at jeg beklager den vendingen denne saken har tatt, både for min egen del og andre som føler seg berørt av dette. Gir en helt uforbeholden unnskyldning for det.

Men... Yamahareceivere er en av verdens mest solgte mainstream hjemmekinoprodukt, og det er mange som er kjempefornøyd med disse. Jeg var ikke det, en tanke oppi hodet mitt, sammen med følelsen at det ble noe feil med lydbildet, og at den ikke hadde power nok, gjorde at jeg solgte den. Skulle jeg kanskje sagt i annonsen at den selges fordi den gjør ting med lydbildet hjemme hos meg som ikke er bra? Kanskje jeg skulle gjort det, men det var ikke noe feil på produktet jeg solgte, ikke engang en liten ripe. Den fungerte bra på mine Focal Jmlab Cobalt 826s, men ikke på Electra 936. Jeg har kontaktet Yamaha uten at de skjønnte bæret av hva jeg snakket om, jeg har hørt på andre Yamahareceivere, og funnet samme problemet der, og det er rett og slett produktet som er sånn. Problemet ligger da hos meg, og sist jeg sjekket var det fortsatt lov å si sin mening om ting en finner merkelig. For å ta en litt teit sammenligning, i mangel på noe bedre; En 3 mm malepensel er genial å male bilder med, men ubruklig til å male huset med.

Men nok en gang beklager, for at jeg har slengt med leppa, når jeg skulle holdt kjeft.

For å runde det hele av for min del:

1. Det siste innlegget mitt var mest en fleip

2. Jeg er meget godt fornøyd med recieveren.

3. Jeg har overhodet ingenting å utsette på prisen, det med strømkabel er en bagatell som jeg ikke burde nevnt engang. Hadde jeg tatt en tlf til deg hadde du helt sikkert sendt den oppover, men jeg var så kåt på å prøve recieveren at jeg kjøpte en ny en.(no problem)

4. Ang. dine problemer med direct og 2ch så er det ingenting jeg eller andre kan bestride, hører du forskjell og det er et problem så er det eneste rette å selge driten.
    Tror ingen her kan tvile på dine lytte evner (i hvertfall ikke jeg)
    Tror faktisk du har et bedre trent øre enn de fleste her.

5. Handler gjerne flere duppeditter av deg jeg, kjøpet var uproblematisk, ingen sure miner herfra.

Takk

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mk4, dette var en stor lettelse, tusen takk for de ordene!

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •