Yamaha Z9 vs. Pioneer AX4AVi

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer Bjørn S. sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha Z9 vs. Pioneer AX4AVi

Har noen hørt begge? Jeg har hørt Z9, og synes den spiller relativt musikals og koster jo bare 20.000,- nå. Pioneeren er enda billigere og bedre utstyrt, men spiller den like bra tro?

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker pioneer veldig godt jeg,men yamahaen er ett meget godt kjøp.Er det musikk du lytter til så er det vel bedre å kjøpe en 2 kanaler ?? !!

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva , det var billig

Sitat Opprinnelig postet av Bjørn S.
    Har noen hørt begge? Jeg har hørt Z9, og synes den spiller relativt musikals og koster jo bare 20.000,- nå. Pioneeren er enda billigere og bedre utstyrt, men spiller den like bra tro?
    bare kr 20.000,- for Z9, den kostet jo kr 45.000 sist jeg sjekket (er vel en stund siden) Det må være billig , jeg sikler ikke minst fordi den er den eneste Yamaha som kan gi lyd i 9 kanaler samtidig. De andre klarer bare 7 samtidige selv om de har tilkopling for ni høytalere.

Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel sikkert noen "skjeive" kommentarer nå, men saken er den at jeg har nylig kvittet meg med mitt gamle anlegg som bl.a. besto av en Meridian 861v4 + Chord og Meridian forsterkere og JMlab Utopia (nest største). Nå har jeg L,C,R Utopia BE, Micro BE bak + Sub BE og for tiden en Z9. Dette utgjør et vesentlig mindre (og mye billigere) oppsett enn det jeg hadde tidligere. Faktum er dog at jeg egentlig synes mitt nye oppsett låter like bra som det gamle, kanskje til og med bedre. Andre som har vært hos meg sier det samme. HT rommet mitt må nok ta noe av "skylda", men det sier nok uansett en del om hypen rundt "high-end". Skal i nærmeste fremtid prøve en 2 kanals for/effekt sett som skal være noe av det beste man kan få til musikk, blir spennende og høre hvordan det blir, men tror vel ikke helt på noe nirvana opplevelse.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvor koster den kr 20.000,-

Sitat Opprinnelig postet av Bjørn S.
    hvor har du sett den til kr 20.000,- ser på kelko at komplett har hatt den men den er ikke der nå lenger

Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig, den må ha blitt fjernet nå nettopp, de hadde jo til og med flere på lager.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Feil Pris

Kjøpte du den der til kr 20.000 eller så du bare på nettet, lurer på om prisen er riktig. Andre har den til mye mer, helt opp til 39.000,- AV-shop til 30.000

Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har foreløpig bare lånt den av Hi-Fi Huset.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får la være å fortelle Andre at du syns Z9 låter like godt som Meridian da, ellers blir han nok rimelig deppa. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He, he, vel, André synes også Z9 spiller bra, men mener rommet mitt er årsak til at det er lite forskjell på anlegg til 200.000 og 20.000. Tja, det er kanskje noe i det, har begynt å gjøre forbedringer så får vi se da om jeg kjøper meg opp til "high-end" igjen eller om det er ørene som ikke duger lengre:-).

Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp kjøpt nevnte receiver (Yamaha). Hadde før en Marantz SR-9200. Skal bli spennede å forske denne ut. Lurer bare på hvilke dvd-spiller som vil passe til denne receiveren. Men det er jo en annen tråd

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •