Nye Embla Audio produkter - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Hmm, var det en av disse modellene som fikk så jæv*** med pepper i siste Fidelity?
    Leser du hele testen så får den ikke direkte pepper, men testen går ut på å finne ut om myten om at ICE power er ICE power uansett kontruksjon. Og om de gamle kontrsuksjonene er bortkasta penger i disse ICE tider.

Og her faller Embla skikkelig på tryne ifølge skribentene, men de skriver også at embla klart er verdt pengene. Rowland koster 3-4ganger så mye, EC-400 koster vel endel mer også. Men jeg er enig i hva de vil frem til egentlig. ICE power må ikke tilsi at det er like godt som ICe power til endel mer krkr.
    Men at Embla faller gjennom på kontroll i bassen kontra f.eks EC overrasket kanskej litt. Og de er inne på noe når 1200 Icepower watt virker nesten som mindre enn 600 trans watt.

Men men. Vi får se da, når Rotel kommer med sin verison av disse "vidunder" modulene. Jeg er skikkelig spent. Gleder meg også til Midgardene, Snickers is snakka noe om fyldig lyd . Og da kan det blir både bra og dårlig. Klumpbass!?! . Den som lever får se. (men når DVD og hjemmekino skriver de kan konkurere mot 2x priset forsterkere, ja da skulle ejg likt å sett de testa PArasound A21 mot Icepower 300@8ohm modulen)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HenningHG
    Prisene på Embla sine hjemmesider er det per trinn, eller parvis? Regner med at det er enkelt vis men må spørre for sikret skyld
    http://www.emblaaudio.no/pris-ramme.htm Pr.stk.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Men men. Vi får se da, når Rotel kommer med sin verison av disse "vidunder" modulene.
    http://europe.rotel.com/reviews/pdfs...News_dec05.pdf
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: Feilpostet.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Men men. Vi får se da, når Rotel kommer med sin verison av disse "vidunder" modulene. Jeg er skikkelig spent. Gleder meg også til Midgardene, Snickers is snakka noe om fyldig lyd . Og da kan det blir både bra og dårlig. Klumpbass!?! . Den som lever får se. (men når DVD og hjemmekino skriver de kan konkurere mot 2x priset forsterkere, ja da skulle ejg likt å sett de testa PArasound A21 mot Icepower 300@8ohm modulen)
    Fyldig lyd... Hmmm. Jeg oppfatter først og fremst ICEpower-baserte forsterkere som svært nøytrale, ihvertfall så lenge de får fornuftige laster (Snickers-is har snakket om at de ikke takler laster som er kapasitive så godt, uten at jeg vet hvilke høyttalere som er det).

Det er etter min mening to ting som kjennetegner ICEpower-modulene. Nøytral, ufarvet lydgjengivelse med full kontroll og en utrolig kjapp og dynamisk transientvillighet.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Snickers-is har snakket om at de ikke takler laster som er kapasitive så godt, uten at jeg vet hvilke høyttalere som er det.

Det er kun noen svært få høyttalere på markedet. (Typisk noen gamle ESL-er og de aller verste gamle til Infinity).

Kapasitive laster er heller ikke bra for andre forsterkere så dette er ikke noe helt eget ved disse.

Newcomer Ludomaniac sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Acoustic Reality har gått opp i pris... Noen som vet hvorfor ?
    ICE-modulene har vel gått ned i pris så det er litt pussig at noen velger å gå andre veien...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ludomaniac
    Ser at Acoustic Reality har gått opp i pris... Noen som vet hvorfor ?
    ICE-modulene har vel gått ned i pris så det er litt pussig at noen velger å gå andre veien...
    Popularitet? Ofte er det jo slik at prisen lett skrues oppover om noe blir populært nok. Om dette gjelder ICE fra AR vet jeg ikke for sikkert.....

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ludomaniac
    ICE-modulene har vel gått ned i pris
    Jeg antar dette er noe du gjetter på? ICE-modulene har gått ned med noen få USD, men produksjonen er flyttet fra Danmark til Malaysia, noe som gjør at det er betydelig mer kostbart å frakte dem. Totalt sett gjør dette at de koster det samme. Imidlertid er leveringstidene blitt vesentlig lenger så likviditeten til de som produserer disse forsterkerne er generelt lavere. Dette skulle tilsi en prisøkning og ikke en prisnedgang. I forhold til den prissettingen som har vært har også fortjenesten til en del av dem vært rimelig lav. Mer eller mindre ikke eksisterende, men allikevel har fokuset på pris som eneste salgsargument vært vesentlig tilstede.

Newcomer Ludomaniac sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, du har nok rett - jeg gjetter... Men det er likevel ganske uvanlig at prisene settes opp såpass mye uten at produsenter med noenlunde lik valuta gjør det samme. Bare det jeg undres litt over... Embla setter jo ned prisene så jeg får liksom ikke ting til å stemme helt....

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •