forsterker/audiovector MI3 signature

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile forsterker/audiovector MI3 signature

hei jeg lurer veldig på hva jeg skal gå får når det gjelder resten av min hjemmekino,jeg har nå audiovector MI3 signature som fronter å har tenkt til å bytte ut resten også til audiovector med tiden,jeg har nå følgende utsyr
    rotel RDV 1060 dvd spiller yamaha 630 reciver.lurer på om jeg skal kjøre rotel hele veien eller kansje primare eller noe,har først lyst til å kjøpe effektforsterker enten en 2 kanaler eller en 5 kanaler.er det noen som har noen bra forslag.......hilsen K.P.I

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.P.I
    hei jeg lurer veldig på hva jeg skal gå får når det gjelder resten av min hjemmekino,jeg har nå audiovector MI3 signature som fronter å har tenkt til å bytte ut resten også til audiovector med tiden,jeg har nå følgende utsyr
    rotel RDV 1060 dvd spiller yamaha 630 reciver.lurer på om jeg skal kjøre rotel hele veien eller kansje primare eller noe,har først lyst til å kjøpe effektforsterker enten en 2 kanaler eller en 5 kanaler.er det noen som har noen bra forslag.......hilsen K.P.I
    Ahhh, kremhøytalere.....;-)

Fikk ikke helt taket på hva du egentlig er mest ute etter, men drister meg utpå tips om hva slags elektronikk som duger sammen med Audiovector Mi3 Signature.

Mitt aller første tips er Arcam. Dette er sikkert ingen bombe, da jeg selv kjører denne kombinasjonen. Men dette låter veldig bra. I forhold til din Yamaha-receiver vil du oppleve en god forskjell. Dersom det er receiver du er ute etter finnes vel AVR200 brukt til rett rundt 5k tenker jeg. Denne kan du bruke flere alternative effekforsterker-oppsett til, da Arcam leverer det i alle prisklasser. Arcam AVR300 klarer bra å drive Mi3 Signature, masse krefter og en kraftig strømforsyning. Mi3 Signature er ikke den vanskeligste høytaleren å drive, men all lyd blir bedre med nok krefter "under panseret". Sikler nå på denne selv. Arcam er råbra produkter dersom du setter musikkgjengivelse like høyt som film. Du mangler noen filmfinesser som romkorreksjon bl.a.

Jeg har også hørt Mi3-serien på endel Marantz-produkter, og det låter også kanon. Litt av det samme her som med Arcam, det er musikalske produkter som også gjør en god jobb på film.

I et rent stereo-oppsett har jeg også god erfaring med Hegel. Men dette antar jeg utgår, siden du snakker om 5.1 lyd....;-)

Primare er det også mange som sier fungerer bra med Audiovector, men dette har jeg ikke hørt selv, så jeg skal ikke uttale meg der.

Men som i alt annen, lytt selv hos forhandler, aller helst ha med produktet hjem for test dersom det lar seg gjøre.

"Dersom det fungerer kanonbra på musikk, fungerer det også bra til film......"

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takker

takker får tipset.skal jeg ha arcam så må jeg selge rotelen,liker å ha alt i ett merke.ja å yamahaen selfølgelig.

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Rotel? Har hørt Rotel rsx 1056 på MI3 signature og synes det er en bra kombo. Jeg synes MI3 kan ha litt mye i toppen og mener derfor at rotelen bør passe bra. Til stereo er jeg enig med Anfield, hegel. Vil vel nesten kalle det en standard kombo. Rotel 1056 er heler ikke så verst i stereo når du kjører bypass(direct).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå hatt Mi3 Signature + Arcam AVR300 et par uker og er så langt meget godt fornøyd. Som tidligere nevnt har AVR300 en kraftig strømforsyning og den har god kontroll på høyttalerne.

Men nå leker jeg litt med tanken på å bytte ut AVR300 med en ren to-kanals forsterker. Ikke fordi at jeg er misfornøyd med den, men fordi jeg ser svært lite film.

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile ??????

må si jeg har veldig lyst på arcam,spessielt etter å ha lest nyeste dvd&hjemmekino å etter bra svar fra dere,men da må jeg selge både min yamaha å rotel spilleren får jeg liker å ha alt i en serie.har også litt lyst til å kjøpe meg en 1068 rotel å en 1075 rotel.men uansett så har jeg bare råd til å kjøpe en å en ting å ikke alt på en gang.så planen er å først kjøpe en effektforster så jeg får litt mere krefter til høytalerene.etter dette selge min yamaha å bytte denne mot en reciver av samme merke som effekten jeg kjøpte da tideligere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •