Denon PMA2000AE

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon PMA2000AE

Har noen hørt Denons nye stereoforsterker PMA2000AE, hvordan er den i forhold til den gamle PMA2000MK4?

Newcomer Oddgeir sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp kjøpt en slik. Jeg kjenner ikke den gamle mkIV, så jeg vet ikke noe om evt. forskjeller. Kan på det varmeste anbefale denne ampen. Varm fin klang med masse muskler.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvilke høytalere bruker du til denne?

Jeg synes også Denon's PMA-2000AE virker interessant. Hvilke høytalere passer til denne? Jeg kunne tenkt meg SF Cremona Auditor. Er det noen som vet hvordan de passer til denne forsterkeren? Eventuelt Dali Helicon 400?
    Hadde tenkt å kombinere den med hjemmekinoen (denon 3802), slik at frontene ble drevet av 2000AE, og egen CD-spiller for musikken. Men vet ikke helt om det er noen god ide?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Dali Ikon7, og mener det er en god kombinasjon.
    Jeg har ikke prøvt all verdens kombinasjoner, men fikk gode råd bl.a. her på forumet, og har ikke angret på det.

Jeg har også planer om å bruke dette oppsettet i en kinoløsning etterhvert, med kobling fra preout fra reciveren til sluttrinnet på PMA'en.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes forsåvidt Denon's PMA-2000AE virker som en spennende integrert stereo forsterker, har ikke hørt noe på den selv, og det er jo gjerne da man merker om hvordan forsterkeren gjør seg sammen med det utstyret den skal brukes sammen med.

Må innrømme at jeg ble litt skeptisk til beskrivelsen av forsterkeren når jeg leste om den på HIFI klubbens kjemmeside, der de skriver blandt annet
    Sitat Opprinnelig postet av Hifiklubben
    Dobbelt mono for maksimal ytelse
    Umiddelbart ser den oppgitte effekten på 80 watt i 8 ohm ikke særlig imponerte ut, men effekten fordobles i 4 ohm! Det sier nesten alt om hvor mye krefter denne forsterkeren kan klemme i et par høyttalere. I praksis låter den mye kraftigere enn mange forsterkere med tresifrede effektmål.
    og når man lesere effekt angivelsen litt lenger ned
    Spesifikasjoner
    • Integrert stereoforsterker
    • 8 ohm/kontinuerlig: 2x80 watt (20-20.000 Hz, 0,07 % forvrengning)
    • 4 ohm/dynamisk: 2x160 watt (1 kHz, 0,7 % forvrengning)
    Det er ikke helt dette jeg legger i fordobbling i 4 ohm, med å gå fra en kontinuerlig effekt angiveles og over til en dynamisk.:-?

Hvordan forsterkeren yter i praksis, må man vel bare bruke ørene til å tolke selv, watt angivelser er vel egentlig ikke bestandig så mye å legge vekt på når det kommer til stykke, men synes det er en litt rar måte de har beskrevet den på , på Hifiklubben sine sider.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ingen fagmann på elektronikk, men ser at hr Sylte i Audiophile fikk hakeslipp, i den grad det betyr noe.

"Den virkelige bekreftelsen på dette fikk jeg da jeg satte på en innspilling av Mahlers 2. symfoni på høyt volum. Åpningstaktene fra denne gjorde at jeg fikk fullstendig hakeslepp. Jeg ble faktisk sittende og måpe såpass lenge at jeg til slutt fant ut at det neppe så særlig smart ut, og satte resolutt tommelfingeren mot hakespissen og dyttet oppover."

Jeg innrømmer gjerne at jeg fikk litt av den samme følelsen første gang jeg koblet den opp hjemme i stua.
    http://www.audiophile.no/Publisering.asp?Id=213

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •