Electrocompaniet 250-R grisebankes av Rotel RB-1090

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking Electrocompaniet 250-R grisebankes av Rotel RB-1090

Jeg har nå testet den desidert kjedeligste og minst engasjerende forsterkeren jeg noensinne har hørt, nemlig en Electrocompaniet 250-R. Jeg tok med meg en slik hjem med håp om at denne skulle levere god lyd fylt med masse detaljer og dynamikk. Denne oppleves nemlig som helt flat og matt, samt manglende punch i bassen.

Dette er testet på JMlab Electra 946 hvor Rotel RB-1090 gjør en god jobb, men hvor jeg trodde EC ville gjøre det bedre, så feil kan man ta

Testet deretter på Klipsch RF-7 med samme elendige resultat...

Sorry EC 250-R dette fikser en middels reciver bedre.

Dette er et godt bevis på at man ikke nødvendigvis får det man betaler for

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gikk med planer om prøve EC på Klipsch oppsettet mitt, men dette hørtes ikke helt lovende ut.

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Electra(på forumet) sitter vel med samme erfaring så vidt jeg vet, så dine oppservasjoner stemmer nok ganske bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var rett og slett dønn kjedelig, så jeg kan ikke anbefale noen denne kombinasjonen ihvertfall. Sånn effektmessig så er den heller ikke underdimensjonert, så man kan ikke skylde på det heller. Har testet DP på Klipsch da, det funket fett

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch
    Dette er testet på JMlab Electra 946 hvor Rotel RB-1090 gjør en god jobb, men hvor jeg trodde EC ville gjøre det bedre, så feil kan man ta
    RB-1090 har 380 watt. Når du bytter til en forsterker som har under halve effekten så er det klart du vil merke det.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan du får 2*250w til og bli under halvparten av 2*380w lurer jeg på

At det er mye effekt betyr ikke at en forsterker er bedre en en som har mindre effekt. 2*250w er mer en nok effekt til å levere skikkelige lydnivåer med Klipsch RF-7 og JMlab Electra 946, så det har ingen ting med det og gjøre.

Jeg er ikke overrasket over at det er forskjell mellom de to ampene heller. Det som overrasker meg er hvort kjedelig EC'n var. Det var null dynamikk, dypbass og en utrolig matt øver mellomtone/diskant.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan du får 2*250w til og bli under halvparten av 2*380w lurer jeg på
    1 "Electrocompani-watt" tilsvarer 0,6-0,8 vanlige watt...

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ikke de 2 120watt brokoblede elns? ved lave impedancer gjør de som nemo, kneler. naturlig nok, sett i forhold til sin priklasse

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med EC er det vel snakk om å kombinere/matche utstyr riktig. Du har vel funnet to høyttalere som ikke passer med EC Leste i Fidelity at han hadde samme mening. EC er nødt å kombineres med riktig utstyr for å få fram det beste i dem, og tviler ikke at de er noe sær på hva man putter på dem. Er jo litt synd da...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg uansett funnet den perfekte match til JMlab Electra 946, nemlig Meridian G57. Denne klarer selvfølgelig ikke å spille like høyt som Rotel RB-1090 får til, men den tar igjen på detaljer på fornuftige lydnivåer EC-250R hadde ingenting i dette oppsett og gjøre i hvertfall )

Tact RCS 2.2 AAA
    Meridian G57
    JMlab Electra 946
    Myriad Z110
    Myriad Z130
    Arcam DV88Plus

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette er det fjerneste jeg noengang har hørt helt seriøst jeg er enig med labbetuss,du har nok fått en dårlig match.. jeg har flere venner som har 250R og som er MEGET godt fornøyd.
    Det er meget viktig å matche kabler/høytaler/spiller osv sammen du kan ikke trekke en konklusjon på bakgrunn av et enkelt opsett,nei dette var for dumt..
    Og at folk svarer deg med at de var tenkt å kjøpe 250r men nå er det usikre pga det trådstarter sier til dere vil jeg si :
    Gå og prøv selv og ikke hør på hva en person sier fordi om han ikke var heldig med matchen, en 250R er en RÅ forsterker som etter min mening gir MAX for pengene.

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan nå bare si at jeg bruker 1stk 250R på mine 4 Bakhøytalere Klipsch KLF-30 (Paralalellkoblet)med SVÆRT godt resultat.Er veldig enig med labbetuss og zteven i at man ikke kan trekke en konklusjon på et slikt tynt grunnlag som det trådstarter her gjør.
    Ec 250R er rost opp i skyene i de fleste hifi magasiner verden over,det er ikke for ingenting.Hadde den ikke vært god så hadde jeg byttet den ut for lenge siden,jeg har prøvd det meste bare så det er sagt.
    Den andre 250R som jeg har bruker jeg på senter,nå skal jeg få den brokoblet slik at den leverer 600W altså like mye som en Nemo,det blir sikkert ok.

Den har en mørk klang som jeg liker meget godt,god punch i bassen og dritfet å se på,hva mer kan man forlange ?

Newcomer Herr Flick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville bare si at når det gjelder EC 250R, så må man jo tenke litt på at det kansje ikke passer med klipsch. Jeg har selv denne forsterkeren på mine Bowers & Wilkins 802D og det er helt fantastisk. Ps. 802D er en veldig kravstor høyttaler.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EC-effekttrinn trenger virkelig tid til oppvarming. Jeg har aldri vært borti forsterkere som låter verre kalde enn disse. Til og med rørpreen min låter bedre kald. De trenger en halvtimes tid før det begynner å ligne noe og nærmere en time før de låter relativt optimalt. Når de er kalde er lydbildet flatt, kaldt og hardt.

Men jeg regner selvfølgelig med at du hadde den i anlegget i en lengre sammenhengende lyttesesjon og at dette ikke er årsaken til din opplevelse i dette tilfellet, men det er verdt å merke seg at det ikke nytter å ta en kjapp 10 minutters sammenligning med EC-forsterkere typisk slik man får i butikk hvor ting kobles opp etter forespørsel der og da.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her må det være trøbbel med matching ja. Har selv hatt AW250 og kjørt den på 705 og 804s med svært godt resultat.

Har også en kamerat som har AW250R og har der hørt de på 803s og gamle Matrix 801 Series 3.

EC gjorde en fremragende jobb på samtlige av disse høyttalerne.
    --
    Thorbjørn

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå testet den desidert kjedeligste og minst engasjerende forsterkeren jeg noensinne har hørt, nemlig en Electrocompaniet 250-R. Jeg tok med meg en slik hjem med håp om at denne skulle levere god lyd fylt med masse detaljer og dynamikk. Denne oppleves nemlig som helt flat og matt, samt manglende punch i bassen.

hohoho hva har du brukt som pre??? EC 250 er en sinnsykt mye bedre match enn Rotel på Klipsch så enten er det pre eller så kan du like godt kjøpe deg cv høytalere.Det er det absolut dummeste jeg har hørt.Grunn til at folk selger sine Klipscher er for at de miss matcher så sykt dårlig som og kombinere Klipsch/Rotel!!!

Newcomer Arejoy sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    hohoho hva har du brukt som pre??? EC 250 er en sinnsykt mye bedre match enn Rotel på Klipsch så enten er det pre eller så kan du like godt kjøpe deg cv høytalere.Det er det absolut dummeste jeg har hørt.Grunn til at folk selger sine Klipscher er for at de miss matcher så sykt dårlig som og kombinere Klipsch/Rotel!!!

Hei EDDIE
    For di om jeg sa at Rotel RB1090 Ikke hvar like godt matchet som med Rør buffer i inn gangen. Betyr ikke at den er miss matchet.
    Det er bare jeg som er varme og bassfrik. Den spiller ti prisen godt nokk for di fleste,har ikke hørt noen klage på den matchen.
    Det må jo vere litt mer smell i bassen på RF-7 sammen med subwofer.
    God match til RF-7 Den trives rett og slett godt sammen med store elementer. At Du nevner CV her er ikke dumt har prøvd den på et par 15"cv Beste lyden jeg noen gang har hørt ut av CV,men di er jo dårligt avstivete
    pappesker i for hold til RF-7.
    Ikke under vurder HI-fi kvalitetene til R-1090 på disse høytalerene.
    Match`ing som sakt. AW-250 er ikke noen dårlig forsterker men R-1090 kommer nokk foran AW-250 når det gjelder RF-7.
    Du har nokk kansje pratet med Klipsch`ere som aldrig har hørt/prøvd denne komboen.
    Ellers har jo rommet alt å si,og annbefaler deg å tune rommet å dempe godt om nødvendig. Det er jo horn det er snakk om så rommet tåler nok mere demping pga. hornene.
    Holder på selv men sykt bra gevinst hva lyd bilde anngår, og så blir det jo mye mer ekte magisk musikk også ved høyere volum.
    Heller mid fi i et Hi-end rom enn High-end i et dårlig rom.

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Synes vi skal ha medlidenhet med fyren jeg, han har jo TYDELIG vist at han trenger FULLSTENDIG veiledning, bare å sammenligne 250 med en middels klasse reciever viser vel dette.

Selvfølgelig skal vi ha høyde for forskjellige meninger, men å sammenligne ec250 med en middelsklasse reciever er for meg ikke bare på jordet, men på feil jordet

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Første innlegg er 6 år gammelt:)

Sier ikke så mye mer en det foruten om at EC bør stå på ca 1-2 timer før det spilles musikk ( om forsterker ikke har vært i bruk på lenge ).

Newcomer Arejoy sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JAMES HOWLET
    Synes vi skal ha medlidenhet med fyren jeg, han har jo TYDELIG vist at han trenger FULLSTENDIG veiledning, bare å sammenligne 250 med en middels klasse reciever viser vel dette.

Selvfølgelig skal vi ha høyde for forskjellige meninger, men å sammenligne ec250 med en middelsklasse reciever er for meg ikke bare på jordet, men på feil jordet

Men det er jo ikke vits å gå over elva etter vann, Det blir som å hoppe over
    Rotel 1090 for å få tak i AW-250. Her er du ute på dypt vann

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •