trøbbel med cayin/spark dp12ex

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question trøbbel med cayin/spark dp12ex

jeg har en cayin/spark dp12ex surround-forsterker. den har jeg privatimportert fra kina. en ulempe med det var at det ikke fulgte med bruksanvisning på annet språk en kinesisk. det er et vanskelig språk. problemet er at den slår seg av etter et kvarter, ved at den gir melding om at den går over i stand-by modus, og så gjør den det.

jeg har prøvd alle mulige varianter jeg har kommet på for å unngå problemet. det som funker er å stille på lyden i en eller annen retning før det går et kvarter, da utsetter den prosessen i ytterligere et kvarter osv. men det er ikke noen optimal måte å se på film eller høre på musikk på.

jeg vet det er en funksjon på apparatet som kan aktiveres slik at den automatisk slår seg av, og at denne tiden kan stiles inn. men det hjelper ikke verken å slå av denne funksjonen eller stille den til lengre tid, f. eks 3 timer.

jeg har spurt den norske importøren i storgata, oslo, om hjelp, men han ville ikke hjelpe fordi jeg hadde privatimportert den. jeg har også skrevet til cayin/spark i kina, de svarte på kinesisk...

om noen kunne hjelp meg med dette, ville jeg være svært takknemlig.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kinesiske menyer?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    kinesiske menyer?
    menyen er på engelsk. men problemet er at jeg ikke finner feilen. jeg begriper ikke hvorfor den skrur seg av, heller ikke hvorfor jeg kan manipulere dette ved å stille på lyden hvert 14. minutt. det er iallefall sikkert at det ikke er den sove-funksjonen for den har jeg både skrudd av og på og med forskjellige intervaller uten at dette har noe å si. jeg tror jeg har har prøvd å endre på samtlige menyvalg for å se om det hjelper, men akk. ei heller hjelper det å trykke inn fabrikk-innstillingknappen.

det er jo en feit forsterker, med veldig bra lyd. men brukervennligheten er ikke bra. den er slik at dersom jeg velger analog inngang på menyen for å spille cd, så finner den ut at jeg skal bytte til det på dvd også. slik at når jeg da velger dvd på forsterkeren, så venter den på analogt signal. da må jeg inn å endre dette for dvd. hvis jeg da endrer dette for dvd, og så går tilbake til cd, så venter den på digitalt signal fra cden. så må jeg inn å bytte der. og det er jo litt snålt når det er mulig å velge forskjellig fra alle kilder.

i tillegg tar den sikringen hver gang den skrus på på grunn av strømsjokket. så det må som regel 2-3 forsøk til der. det skal jeg løse ved å innstallere en sikring som er litt treg med å slå ut, i og med at det kun er ved oppstart.

men det er altså det at den slår seg av hvert kvarter som går meg på nervene.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker på å importer en selv ,og lurer på hvor mye du måtte gi for den ferdig Importert. Håper du finner ut av det

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    future fantastic

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    future fantastic
    betalte ca 6000 norske i shanghai, 2000 frakt med ups, 2000 i moms. det blir 5000 billigere enn veil i norge. men kan ikke si jeg anbefaler denne forsterkeren før jeg finner ut av hvorfor den skrur seg av, og hvorfor den ikke lagrer/husker forskjellige innstillinger til forskjellige kilder.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hei. Har du fått fiksa`n eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke fått fikset dette. har vært i kontakt med cayin/spark i kina. de påstår de kan sende meg manualen elektronisk, men den er på 30 mb(!). og hun ansatt på cayin/spark har kun tilgang på hotmail(!!) så hun klarer ikke sende den til meg.

vel, det som skjer videre etter at den går over i stand-by modus er at "please turn off power" kommer opp i displayet og på/av-knappen begynner å blinke.

tror min teori muligens går på defekt stand-by funksjon. ender vel med at jeg skrur opp hele greia og kobler ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Har du fått fikset problemet? Hvis ikke så kan du sende meg den mailen de i kina sendte deg så skal jeg få den oversatt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •