I helgen tok jeg en tur over grensen, og der ble det kjøpt en H/K AVR 635 til en meget gunstig ptis, så nå er det duket for oppgraderinger på høyttalersiden. Per dags dato har jeg følgende høyttalere i et 5.1-oppsett: B&W 602 S3 (front), LCR60 S3 (senter), 600 S3 (bak) og SVS PB-10.

I første omgang skal jeg kjøpe LCR600 og DS6 for å bruke i et 7.1-oppsett, men jeg har også lyst til å kjøpe gulvhøyttalere i 600-serien som skal erstatte 602-ene. Og da tenkte jeg først på 603, men rommet hjemmekinoen befinner seg i er på ca. 25 kvm2, så det er relativt stort. Defor lurer jeg på om ikke 604 vil passe bra og fylle rommet med vellyd. Jeg vil sikkert oppleve en fobedring ved å kjøpe 603, men så har jeg også lest at 602 kanskje er et bedre kjøp enn 603. Og så må jeg jo innrømme at det vil føles litt deilig å kunne si at jeg har den største modellen i 600-serien.

Mitt spørsmål er da:
Vil H/K AVR 635 klare å drive 604 på en tilfredsstillende måte, eller blir den for svak?

På Hi-Fi Klubbens hjemmesider står det at 100 watt er ideelt, og hvis man går utifra den opplysningen, så er ikke 635 nok da den kun yter 75 watt per kanal når syv kanaler er i bruk.