H/K og NAD. Hvorfor så forskjellig priset?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

H/K og NAD. Hvorfor så forskjellig priset?

Sitter og ser litt i "klubb" katalogen, og ser at NAD selger sin T743 reciever til 4.000. Denne yter 5x50w med alle kanaler i drift i hele frekvensregisteret, og NAD er vel med dette en av få produsenter som måler styrke like strengt som H/K.

Hva er det da som gjør at H/K koster så mye mer for tilsvarende styrke? H/K sin 635 gir 7x75 watt, mens NAD sin T773 gir 7x110 watt, til omtrent samme pris..

Hva er forskjellene? Mer påkåstet elektronikk hos H/K? Eller bare mer forbrukervennlige priser hos NAD?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva er det som gjør at du kan finne bare en 2kanals forsterker uten dekodere og fjernkontroll på 50watt til mange titalls tusen? kvalitet!
    vel jeg har ikke testet noen av de, så kan ikke si noe om lyden...men ang. watten så måler hk i ftc. strengere enn nad trur e.

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H/K'ene har vel en del kraftigere strømforsyning enn NAD'ene, og leverer derfor mer effekt, om jeg ikke tar helt feil

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H/K må bruke penger på sminke..

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifi Centeret er kanskje hakket dyrere, men for det første er det vel designet som man betaler litt ekstra for fra H/K.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD og HK er så si i samme båt når det gjelder effekt oppgivelse. En HK på 7x75watt er oftest sterkere enn en Denon på 7x110watt.

Kraftigst er NAD uten tvil! Og jeg mener de lager recivere som er et kupp til kinobruk. Men HK har endel andre finesser og kvaliteter som gjør at det velges fremfor NAD. Mye en smaksake dette, selv hadde jeg valgt NAD, som har det som er nødvendig for at jeg skal bli tilfredsstilt i kinoen .

Rotel og Arcam leverer også produkter med effektmål ala HK sine, og de låter nok "penere/renere" enn hva NAD gjør.

Selv syns jeg NAD har pyntet på sine boksehansker, og syns de leverer meget bra lyd også.

NAD mangler "romkorreksjon" som HK har etc... Det koster penger å få satt inn.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gesel
    H/K'ene har vel en del kraftigere strømforsyning enn NAD'ene, og leverer derfor mer effekt, om jeg ikke tar helt feil
    Tviler på det gitt. NAD har en "moster" strømforsyning i forhold til andre, men har også ikke romkorreksjon etc... HK har også en god strømforsyning da . Uten tvil!

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    NAD og HK er så si i samme båt når det gjelder effekt oppgivelse. En HK på 7x75watt er oftest sterkere enn en Denon på 7x110watt.

Kraftigst er NAD uten tvil! Og jeg mener de lager recivere som er et kupp til kinobruk. Men HK har endel andre finesser og kvaliteter som gjør at det velges fremfor NAD. Mye en smaksake dette, selv hadde jeg valgt NAD, som har det som er nødvendig for at jeg skal bli tilfredsstilt i kinoen .

Rotel og Arcam leverer også produkter med effektmål ala HK sine, og de låter nok "penere/renere" enn hva NAD gjør.

Selv syns jeg NAD har pyntet på sine boksehansker, og syns de leverer meget bra lyd også.

NAD mangler "romkorreksjon" som HK har etc... Det koster penger å få satt inn.
    Hvem synes du har beste DVD/CD-spillere av NAD, Denon, Marantz og H/K?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Denon.
    Enig.

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker på tildlig nitti tallet da danske Hif i elektronikk testet store integrerte forsterkere. Da hadde HFC solgt H/K på at de var så strømsterke. Da testen kom fikk pipa en annen lyd. NAD319 levert dobbelt av hva H/K sin gjorde. Grunnen til at jeg husker denne testen var at stolpen til NAD319 i diagrammet gikk langt inni teksten, mens H/K sin stoppet på toppen av diagrammet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •