Din watt - Rms watt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer Kooyo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Din watt - Rms watt

Har en Yamaha Forsterker på 110 Din watt.
    og har sett litt på En annen Yamaha Forsterker med 100 W rms.
    Yamaha RX-V757/B på 7 x 100 w rms som jeg lurte på om jeg skulle kjøpe.
    kommer jeg til og merke noe Forsjell. har en Yamaha rx-v430 rds.
    fra før

Yamaha RX-V757/B er denne sterk nokk til og drive mine Patos Høytalere.
    Høytalerene er på 200 watt 4 ohm pr stk

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En Yamaha RX-V757 kan nok lage lyd i Patos'ene dine, men blir litt svak hvis du vil ha full kontroll med litt volum. Yamaha'en skal kunne levere 220 Watt i 4 Ohm på 1 KHz. I og med at kinolyd/musikk er litt mere enn bare 1 KHz bør disse watt'ene tas med en klype salt.

Det er først og fremst når du guffer på litt at du vil merke at kontrollene over høyttalerelementene blir dårligere. Liker du å guffe på bør du vurdere receivere med noe mere strømforsyning og mere peak-effekt. Du bør uansett merke forskjell ifht den gamle receiveren din.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar petter Men har tenkt og kjøpe en Effektforsterker til og drive fronthøytalerene med.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har tenkt og kjøpe Effektforsterker

Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    En Yamaha RX-V757 kan nok lage lyd i Patos'ene dine, men blir litt svak hvis du vil ha full kontroll med litt volum. Yamaha'en skal kunne levere 220 Watt i 4 Ohm på 1 KHz. I og med at kinolyd/musikk er litt mere enn bare 1 KHz bør disse watt'ene tas med en klype salt.

Det er først og fremst når du guffer på litt at du vil merke at kontrollene over høyttalerelementene blir dårligere. Liker du å guffe på bør du vurdere receivere med noe mere strømforsyning og mere peak-effekt. Du bør uansett merke forskjell ifht den gamle receiveren din.
    Har tenkt etter vært og kjøpe en effektforsterker til og drive fronthøytalerene med. funker dette bra eller blir det forsinkelse av lyd.

Har du en receiver og Anbefalle da til max 13000

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke svare dig egentlig, men vil, igjen, minde om at en høyttalers vedvarende belastning overhodet ikke har noe som helst å gjøre med hvordan den vil spille med en forsterker. Mine høyttalere har vedvarende belastning på ca. 85 watt, anbefalet forsterkereffekt, i god tung kvalitet, er 350 watt, helst mer. Mine surround høyttalere har vedvarende belastning på 65 watt, anbefalet forsterkereffekt er 250 watt. Data betyr ikke mye, hvordan det spiller betyr alt....
    Det der også betyr noe er høyttalerens plasering i rummet samt den belastning høyttaleren utgjør for forsterkeren, altså forsterkerens evne til å drive høyttaleren.
    Noen ganger kan man få helt utrolig klaff med kombinasjoner, andre ganger funker det bare ikke. Er du fornøyd med lyden du har er der sikkert ingen grunn til å skifte, men vil du prøve noe nytt bør du kanskje se saken an fra en anden vinkel....., kanskje en prosessor/effektforsterker løsning, eller digitalt forsterkeri ?
    Ser du på reklamen her til høyre fra Mark Levinson og Aragon får du en idé om at antall watt ikke er det eneste der betyr noe.
    Der er en helt utrolig fokus på watt nu om dagen, og jeg skjønner jo dette er viktigt for mange, men det tok jo også diesel en god del år før folk var overbevist om at benzin ikke var det eneste salige i verden.
    Håber mitt innlegg ikke oppfattes negativt...., der er en del andre her på forum der har Patos, de kan sikkert råde dig bedre....

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kooyo
    Har tenkt etter vært og kjøpe en effektforsterker til og drive fronthøytalerene med. funker dette bra eller blir det forsinkelse av lyd.

Har du en receiver og Anbefalle da til max 13000
    Effektforsterkere funker jo bra. Har du i tillegg en receiver med autokalibrering gjør det ting lettere. Leter du etter receiver i prisklasse opp til 13000 er det ikke sikkert du engang trenger effektforsterker.

Mange prater pent om Denon AVR 3806, Pioneer VSX2Ai, Arcam 200/300 og diverse Rotel, Marantz + masse mere. Lag en tråd som heter "Receiver til Patos", så får du sikkert masse hjelp av de som allerede har slike høyttalere.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker alle for nyttige tips

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Arcam AVR 200 som jeg vurderer å selge for å finansiere noe annet. Har ikke engang tatt av plasten på displayet. Send meg en PM hvis du er intr.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •