Pioneer VSX-1015 - diverse spørsmål

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer VSX-1015 - diverse spørsmål

Har gått til anskaffelse av Pioneer VSX-1015 (Fyndbørsen).
    Har i den forbindelse en del spørsmål som jeg håper noen "der ute" kan hjelpe meg med:

1. Jeg får ikke OSD funksjonen til å virke. Har koblet monitor utgangen på forsterkeren mot scart-inngang på TV (Sony), men det er helt "dødt".
    Hva gjør jeg feil?

2. Manualen oppgir at det kan brukes høytalere fra 6 ohm til 16 ohm.
    Jeg har fronthøytalere på 4 ohm (QLN 604). Betyr det at jeg ikke kan bruke disse på forsterkeren?

3. Er det bare å stikke hull på blindingene som står i høytalerutgangene på forsterkeren for å kunne bruke bananplugger?

4. Har i dag koblet DVD og paraboltuner (bilde) mot TV via scart. Er det en bedre løsning enn å koble alt mot forsterkeren. Mister du kvalitet ved å gå via forsterkeren inn på TV?

Gode råd mottas med takk!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. På min AX5ai har jeg koblet med s-vhs ut fra forsterker via scart adapter til tv. Får svart/hvit meny når andre bildekilder f.eks DVD er avslått.

2. Du kan bruke 4ohm høytalere. Anbefaler å sette forsterker til 6ohm.

3. Pluggene på baksiden tar du ut med et skrujern el. De er bare å vippe ut.

4. Såfremt du ikke kjører component via forsterker ville jeg kjørt den løsningen du har i dag med scart fra parabol tuner til tv dette for å få RGB som vil gi et bedre bildet enn s-vhs gjennom forsterkeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.
    Fant ut av OSD. Det var en instilling på TV'n som var feil. Frontinngangen var aktiv. Stilte om til den bak og da fikk jeg opp meny fra forsterkeren. I svart/kvitt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •