Parasound Halo

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Parasound Halo

Hei,

jeg har en god stund lurt på å oppgradere elektronikken i settet mitt, da hovedsaklig effekttrinn, dvd spiller etc.

De jeg finner mest aktuell er parasound sin halo serie, nærmere bestemt A21 og A51. De er særdeles pen å se på, og jeg har veldig god erfaring fra tidligere med parasound.

Det jeg lurer på er om disse vil passe godt med klipsch sin klangsignatur - jeg tror selv dette vil bli meget bra, men synes det er veldig kjekt å høre hva andre personer har av erfaringer Er det noen som vil dele noen?

Og, er det noen som vet om noen som kan gi en god pris på Parasound produkter her i Norge - vil evt import lønne seg?

Tusen takk på forhånd!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal du ha Tiger, men skal først kjøpe dvd spiller og slikt. Halo er et litt i nær frem i tid prosjekt - sånn rett over nyttår, og må få solgt DD18 først. Det rekker jeg ikke det innen søndag tror jeg Men tusen takk for tipset, hadde jeg hatt pengene med en gang hadde jeg slått til på minuttet !

Er det noen som har noe erfaringer å dele?

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja. Vil du tjene på det da Kai? Kva er det du føler du manglar i lydbildet ditt? Enig at Halo settet er rått og pent.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Electra!

Jeg kunne godt tenkt meg litt mer "sprudlende" og livlig diskant som er klarere og roligere. Så vidt jeg husker fra forrige parasounden vi hadde i hus, så låt den veldig bra over hele spekteret. Jeg savner også litt mer fremhevet mellomtone, f.eks stemmer og slikt, og litt mer detaljer i lydbildet. Jeg føler liksom ikke at Rotelene klarer å tilfredstille akkurat de kravene selv om de gir svært mye for pengene, men krefter er ikke alt Matchende utstyr til Halo serien er ikke langt unna det heller

Jeg har lyst å jobbe litt med å oppgradere elektronikken slik at jeg blir skikkelig fornøyd og føler meg vel med det jeg har, og da tror jeg Halo er det rette for meg.......... gjerne litt kludrete sagt

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen erfaringer og tips de vil dele?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en C52 og en A52 på hjemlån for noen uker siden. Jeg valgte å levere de tilbake av forskjellige grunner, men jeg "tenker av og til på hvordan de har det" for å si det sånn.
    Følelsen av å ha det beste av det beste gjorde ikke vondt, men i virkeligheten var det liten forskjell på de og min egen HK DPR2005. En anelse mer kontroll i bassen og litt fyldigere mellomtone er det det eneste jeg kunne registrere av forskjell. Nå må det sies at jeg sansynligvis ikke har høytalere som kunne utnytte potensialet i Parasound settet.
    Siden du bor i Bergen må Audiodesign være tingen for deg. De forhandler Parasound.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var trist å høre aubi, synd du ble så skuffet ... Men var kjekt å høre din erfaring med Halo. Hvilke andre grunner var det til at du leverte dem tilbake?

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smaker lapskausen bedre med en gullskje?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble nok mer imponert over HK'en enn skuffet over Parasound.
    Grunnene til at jeg leverte tilbake var flere. Dybden på forsterkeren medførte at jeg måtte bygge nytt rack. Selv om brukervenligheten var grei, så kunne den egentlig ikke måle seg med reciveren. Jeg har lagt opp med en multisone fra reciveren, og da måtte jeg starte på nytt. Ikke noe radio, og så savnet jeg en DVD spiller i samme serie (image is everything).
    En følelse av at C2 også var litt overkill i stua mi med mitt 5.1 opplegg var også til stede. Den har innstillinger som nok er tiltenkt helt andre dimensjoner.Til sist er det jo et faktum at dette ikke er det nyeste på markedet med HDMI/I-link osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phonar
    Smaker lapskausen bedre med en gullskje?
    Ja, det er basisen i det vi holder på med!

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aubi skrev: "Jeg har lagt opp med en multisone fra reciveren, og da måtte jeg starte på nytt. Ikke noe radio, og så savnet jeg en DVD spiller i samme serie (image is everything)."

C2 har mulighet for multisone,egen fjernkontroll følger med.Det kommer også DVD spiller i samme serie snart,men den blir nok dyr er jeg redd for.:???:

Har hatt C2,A52 og A23 en stund nå og det blir ikke byttet ut med det første!
    Hadde Rotel 1068 før,men C2 er minst en klasse over lydmessig.

MVH
    HD DVD : 189 , BD:320, DVD:681,Music DTS/DD DVD:55. DTS CD:35 , CD 1340, SHM-SACD :18 SACD:349 , DVD-A : 324 , PA-BD:16 LP:182,

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke i tvil hva jeg skal PRØVE å spare til iallefall.. Parasound A21!! Den overrasket meg skikkelig, om den passer klipsch er jeg usikker på. Hvorfor ikke satse på Aragon da?! det er jo en innertier på Klipsch!!

EDIT: I januar kommer rotel med 1091 og 1092 og da.. SPENNENDE. Selv om det mest sannsynelig er bygget på ICEpower, så får vi se hva de har greid å få av kvalitet ut av de . Midgard Audio står også på lista mi da... men de kommer jo aldri så :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nemesis
    Aubi skrev: "Jeg har lagt opp med en multisone fra reciveren, og da måtte jeg starte på nytt. Ikke noe radio, og så savnet jeg en DVD spiller i samme serie (image is everything)."

C2 har mulighet for multisone,egen fjernkontroll følger med.Det kommer også DVD spiller i samme serie snart,men den blir nok dyr er jeg redd for.:???:

Har hatt C2,A52 og A23 en stund nå og det blir ikke byttet ut med det første!
    Hadde Rotel 1068 før,men C2 er minst en klasse over lydmessig.

MVH
    Hvilken DVD spiller er det snakk om her. Denne spilleren det var snakk om for noen år siden må vel vere ute av bildet nå? http://www.itavisen.no/art/1296928.html

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.ncms.no/

Klikk på nyheter og deretter Parasound så får du info og bilder.
    HD DVD : 189 , BD:320, DVD:681,Music DTS/DD DVD:55. DTS CD:35 , CD 1340, SHM-SACD :18 SACD:349 , DVD-A : 324 , PA-BD:16 LP:182,

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Hjertelig takk for tilbakemeldinger! Ja, vet skorob, det var jeg som startet tråden om de kommende rotel produktene

Jeg har og tenkt å spare opp til å kjøpe Halo A21, A51 og C2 eller C1. Er egentlig C1 verdt de ekstra kronene? Føler liksom jeg får mer for pengene med C2.....?

Og tror dere ikke dette vil være en god kombo med Marantz SA-15 og DV-9600? Skal skaffe meg dem nå i nærmeste framtid

Takk for tilbakemeldinger!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser at "Made in Finland" har blitt byttet ut med "Made in China", men ellers så var dette en positiv overraskelse. Kort sagt, image faktoren er definitivt ute av verden, og nå har jeg mest lyst til å ringe å be C2/A52 om å komme hjem igjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg er skikkelig lysten på å bestille jeg og, men må nok spare opp en go sum først

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •