Pioneer VSX-915 som preamp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer VSX-915 som preamp

Hei,
    Er det noen hensikt å sette en Pioneer VSX-915 som preamp i et surroundoppsett?
    Har satt opp en VSX-515 hjemme hos madamen, og liker veldig godt at den har alle de moderne surroundformatene og MCACC automatisk kalibrering. Den har dessverre ikke preout for alle kanaler som VSX-915 har.
    Jeg skal kjøre den sammen med en Sunfire Cinema Grand og tenkte å dra nytte av alle finessene.
    Vil den integrerte forsterkeren forringe lyden?
    Kanskje jeg benytter noen av de integrerte kanalene til de 2 ekstra høyttalerne i 7.1 oppsett...
    Noen tips/synspunkter?
    Bør jeg heller kjøpe en dedikert preamp/prosessor?
    -Morten

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går helt sikkert fint det. Den har jo pre-outs, så det blir ingen påvirkning/forringing av lydkvaliteten fra den integrerte amp-delen.
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vil det bli bedre med en egen preamp?

Jeg har følgende utstyr:
    Sunfire Cinema Grand
    B&W DM 604 front og senter
    Mirage OM 12 bakhøyttalere
    Kiss HDD og DVD spiller
    Paraboltunere
    Vil det lønne seg å skaffe en egen preamp til dette oppsettet eller er Pioneer vsx-915 OK. Den er jo ikke noe dyrere enn en preamp og har etter det jeg har forstått like god prosessor.
    -Morten

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt, så skal det ikke være noe problem å bruke Pioneer-en som for-. Du kan jo alltid skifte den ut med noe annet, hvis det dukker opp noen prosessorer som du synes låter/fungerer bedre.
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kino på billigsalg

Jeg ser også på VSX-915 for å bytte ut min noe modda Yamaha 550rds som også fungerer pr. dato som preamp.

I "DVD&Hjemmekino nr. 8", blir VSX-915 kåret som testvinner for budsjettklassen (ca. 6000,-) og det ser ut at man får mye for pengene. Har alltid savnet mic og kalibrering, som skal være veldig presis på 915.

Jeg har tilgode og se noen skikkelig test av maskinen og er derfor litt betenkt.
    Noen roser den opp i skyene og mener den glatt kunne kostet det dobbelte (8000), mens What Hi Fi gutta mener den låter hardt og ikke har nok tyngde.

Jeg bruker KAV300i som sluttrinn og skal derfor uansett benytte denne som pre amp.

Er det noen som har hørt denne ?

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Jeg har følgende utstyr:
    Sunfire Cinema Grand
    B&W DM 604 front og senter
    Mirage OM 12 bakhøyttalere
    Kiss HDD og DVD spiller
    Paraboltunere
    Vil det lønne seg å skaffe en egen preamp til dette oppsettet eller er Pioneer vsx-915 OK. Den er jo ikke noe dyrere enn en preamp og har etter det jeg har forstått like god prosessor.
    -Morten
    Ikke dyrere enn en preamp??! Regner med at du snakker om stereo preamp da. De aller fleste multikanal preampene koster ti ganger'n av denne pioneeren :wink:

Jeg har selv lyst til å kjøpe en reciever som erstatning for min prosessor, hittil har cambridge den som ser best ut, på nett vel å merke, jeg har ikke sett den live ennå. Men 915 er også en meget god kandidat, litt billigere er den også.

Er det ikke noen som har testa 915 som preamp?

A

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    skal ikke si jeg er noen ekspert på lyd og slikt, men jeg har nå kjørt på en Pioneer VSX-915 en stund og synes den er helt grei som preamp. Kjører en Sunfire Cinema Grand som effektforsterker og det funker bra sammen. Bruker anlegget mest som lyd til TV, dvs gjennom en dreambox 7020 med Dolby Digital utgang. Stua er langtfra optimal for surround, men Pioneeren ordner dette bra med MCACC'en. På stereo-lyd kjører jeg pass-thru på pioneeren og jeg synes lyden er veldig bra oppløst og B&W DM604 høyttalerne spiller med overbevisende bass og mellomtone. Er ikke helt sikker på diskanten, men det kan være høyttalerne og ikke pioneeren. I tillegg har jeg kjøpt den i svart(med blått lys) som står til resten av utstyret :smile: Og så prisen da. Vet ikke om jeg har så mye mer igjen for en ren forforsterker med mitt utstyr og ører ihvertfall.
    -Morten

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/forum/receivere-forsterkere/32309-er-det-mulig-og-lage-en-pre-utgang-en-forsterker-som-ikke-har-det.html

I denne tråden kommer det frem at 915 ikke har en 'rendyrket' pre-out men tapper signalet etter effektforsterker. Noe jeg syns høres ut som kardemommebyløsning.
    Men det er bra lyd i den altså? Sunfire og B&W skulle gi rom for å merke om noe forsvinner eller ikke :grin:
    Har du prøvd samme oppsett med en annen preamp? Gjerne en bra stereo preamp.

A

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hører ihvertfall stor forskjell på å kjøre "Direct" i stedet for "Stereo" på pioneeren. Bassen hentes fram mer i bånn og lydbildet kommer mere frem og opp. Har som sagt altfor trang og "rar" stue for å prøve dette skikkelig ut. Har testet litt med en NAD C312 med pre out og denne gir mer krass NAD-lyd, med en skarp diskant. Hadde også en Kinergetics Research Chiro surround preamp som jeg ikke synes låt voldsomt bedre enn denne(skal være veldig bra stereo i tillegg til surround på denne), men som sagt så er det litt begrensninger pga rommet og plasseringsmuligheter. Anlegget er trykket inn på en kort del av langveggen i stua.
    Skal se om jeg får koblet opp mine Dynabel Exact og testet litt bedre etterhvert. De avslører vel ganske mye mer enn B&W'ene.

Gleder meg til å utforske litt mer lyd og bilde når jeg flytter etterhvert. Den nye madamen er klar for kino som meg, "bare vi ikke ser på TV med full surround hele tiden".

-Morten

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •