Forsterker til B&W 803D?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til B&W 803D?

Trenger gode råd angående effektforsterker til B&W 803D. Er det noen jeg bare må sjekke, eller er klinkende klart hvilken jeg må ha? Dette er ikke enkelt. Kan det være noe som har dukket opp som er kanonbra? Hva med digital til disse?
    Skriv dine råd og meninger så jeg får litt starthjelp.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører at McIntosh på 400W har vært testet på 803D med stor lykke. Er det noen som har erfaring med McIntosh her da?

Newcomer Argh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Gorm bruker embla ice-power til sine 803D, så du kan jo spørre han hvordan det låter.
    Bruker selv midgard pm-250 på mine helicon og de er jeg veldig fornøyd med.
    Men for all del, Macintosh låter helt sikkert fett, men det er jo en helt annen prisklasse.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Hører at McIntosh på 400W har vært testet på 803D med stor lykke. Er det noen som har erfaring med McIntosh her da?

McIntosh på B&W syns jeg er krem.. selv sikler jeg litt på en McIntosh 6900 til mine B&W703. Det er en 2x200watter integrert stereoforsterker til 50000kr. Det er drømmen. Og den har HELT sikkert mer enn nok krefter til å riste ifiller 803D også . http://hificenter.no/text.cfm?id=105&cat=24&sub=24 Den går så si aldri tom for krefter.

Men for all del, er veldig mye snax der ute. EC, Parasound, Midgard, Marantz, Denon..... Alle har GODE kandidater som kan matche fint til B&W tror jeg. Selv tror jeg må droppe mcintosh pga pris, og går nok heller for enten Midgard eller Parasound (A21)...

Nå kommer også Rotel med sine nye forsterkere.. i januar skal 1091 pg 1092 avdukes. Gleder meg!! .

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva var grunnen til at du handla 803D ? altså, hva slag elektronikk spilte det på da ? Kan jo være at det er svaret du leter etter....

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Hva var grunnen til at du handla 803D ? altså, hva slag elektronikk spilte det på da ? Kan jo være at det er svaret du leter etter....
    Trenger bare å lytte til de så skjønner du "grunnen". Har hørt de på Thule, TACT og Classè(også Yamaha). Lydkvaliteten er der uansett forsterker. Det jeg ønsker er "å toppa heile shiten". Vil også dra ut mest mulig av bassen og trenger derfor nok kraft. Nærmest til nå tror jeg faktisk TACT kommer. Økonomisk så er det vel realistisk å tenke Midgard sine 600W. Går rykter om at de er veldig spisse. Er det noe i det tro? Håper å få tilbake melding om når de blir utlagt for salg snart. Haster jo selvsagt noe jævlig. Ingenting kan skje fort nok sjø. :?

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det Midgard blokkene du har høyrt som folk meinar er spisse? Har høyrt dei på mangen oppsett, og dei er ikkje spisse etter min meining. Trur dei kan passe godt til dine 803. Meinar og det var B&W som vart brukt i testa panelet til DVD&HK når dei kom med den første konklusjonen av Midgard blokkene. Der fekk dei godt med ros.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Er det Midgard blokkene du har høyrt som folk meinar er spisse? Har høyrt dei på mangen oppsett, og dei er ikkje spisse etter min meining. Trur dei kan passe godt til dine 803. Meinar og det var B&W som vart brukt i testa panelet til DVD&HK når dei kom med den første konklusjonen av Midgard blokkene. Der fekk dei godt med ros.
    Var vel på 703 de ble testa iallefall.. mener jeg å huske.

Uansett så finnes ikke den ultimate forsterkern til 803D, som tilfredstiller både deg og alle andre 100%. Her må du nok legge endel tid til jakt. Hvis Midgard sine var i ditt prissjikte.. ja da skjønner jeg ikke hvordan du skal få råd til eventuelt mchintosh utstyr .

Det at jeg mener mchintosh funker helt utrolig bra på BW vil dermed ikke si at du syns det. .

Hegel kan kanskje låte bra på BW ?!

Spør Gorm angående Icepower + BW803D, han har jo det selv!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Hvis Midgard sine var i ditt prissjikte.. ja da skjønner jeg ikke hvordan du skal få råd til eventuelt mchintosh utstyr .
    Dette er enkelt: Har man tid til å vente sparer man, jobber litt overtid, hopper over en fyllekule i ny og ne. Og vips, så har man penger til litt dyrere, men ikke dermed sagt bedre utstyr.
    Det er jo "bare" snakk om tid. :?

Newcomer Justin Case sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Trenger gode råd angående effektforsterker til B&W 803D. Er det noen jeg bare må sjekke, eller er klinkende klart hvilken jeg må ha? Dette er ikke enkelt. Kan det være noe som har dukket opp som er kanonbra? Hva med digital til disse?
    Skriv dine råd og meninger så jeg får litt starthjelp.
    Jeg har selv B&W N803 (ikke D, ikke S) og kjører idag på en Denon 3805 hjemmekino forsterker, og det låter bra.

Når jeg jobbet på hifiklubben likte jeg best B&W sammen med Classe. Jeg har testet B&W sammen med Denon, Gryphon, NAD, Marantz, men det var når Classe forsterkerne kom i hus at hakesleppet kom: det låt organisk, levende som om artisten stod i rommet å spilte.

B&W bruker Classe forsterker under utvikling av sine høyttalere, og sier selv at det er den beste kombinasjonen. Jeg ville valgt Classe uten tvil.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Rotel sin 10 serie.? de spiller veldig rent og med muskler.Feks.RB1080 på 2x200w skulle da være knallbra til BW,hvis man liker klar og ren lyd! Bra pris/ytelse er det også.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Justin Case
    B&W bruker Classe forsterker under utvikling av sine høyttalere, og sier selv at det er den beste kombinasjonen. Jeg ville valgt Classe uten tvil.
    Jeg og sikkert andre med meg har enda tilgode å høre Classe spille bra sammen med B&W når jeg har hørt det på messer. Greit nok at messelokaler ikke er ideelt, men andre har (også i samme rom) klart et mye bedre resultat enn det.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest flere innlegg med minuser enn plusser når det gjelder Classe.
    De som kjører Classe/B&W er jo storfornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være fordi de fleste folka som har hørt classe/b&w kombinasjon, har gjort det på hifi klubben, der settet ikke er helt innspilt og andre mulige ting som kan påvirke lyden negativt.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk tips om å prøve Parasound A21 på mine 803D. Har dere noen erfaring der eller?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en 1/2 mill. med tlf. og lesing av 1 hel mill. med innlegg i div. forum så ble det bestilt 1. stk. Parasound Halo A21. Fikk god hjelp de fleste plasser, og til dels store prisavslag ble det også mange plasser. Dette var på forskjellige merker. Ivrige selgere kan være ok det serru.
    Den beste samtalen var hos Eltek. Der fikk jeg si hva jeg ønsket og fikk klare og greie svar tilbake, også teknisk. Der hadde de også en demomodell kom det frem i det jeg skulle legge på. Måtte bare sjekke om den ikke var solgt sa de. Etter kort tid kom de i røret igjen og jeg bestilte en strøken demomodell. Blir veldig spennende å høre resultatet. Neste er vel kabler.

En ting jeg stadig legger merke til er at "alle" andre merker, enn de som selges i de "viktige" kjedene, har mange svakheter. De svakhetene er som regel det styrkene iflg. den andre selgeren???

Og "ingen" har noen gang hørt B&W utenfor HFK! Og iallefall ikke på noe skikkelig elektronikk... :? rare greier...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva gjorde at du endte opp med Parasound isteden for Embla blokker som var nevnt her tidligere i tråden?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Donnie
    Hva gjorde at du endte opp med Parasound isteden for Embla blokker som var nevnt her tidligere i tråden?
    Etter mange for/imot tester av alle typer/modeller, vurderte jeg følgende: Den MÅ være strømsterk nok, mye pondus men må ikke gå utover detaljer i toppen, kvalitetsbygd og den er fin å se på. :-P
    Det var også mange andre elementer som ble vurdert, og det er viktig hvis man skal litt opp i pris + kjøpe nesten uten å få tid til å lytte. Bor jo altfor langt unna de "viktige" sjappene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg skal kjøpe en ny forsterker til mine B&W 803D høyttalere og vil gjerne høre fra andre som har erfaring med forskjellige forsterkere som passer til disse. Jeg vurderer pt noen modeller fra Burmester, Mark Levinson, Classé og McIntosh. Er det noen av dere som har erfaring med noen av disse merkene i kombinasjon? Hvis ja, var det evt særskilte forhold som kan ha påvirket deres lydopplevelse negativt el positivt utover oppsettet av forsterker og høyttaler, f.eks. rommet, andre komponenter, kabling, etc.

Alle innspill mottas med takk!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •