Ny surround Receiver(Trenger hjelp fort)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 32
    Newcomer KriZ87 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny surround Receiver(Trenger hjelp fort)

Har nå solgt min h/k og er uten forsterker, så jeg skal nå kjøpe meg en ny surround forsterker. problemet er at det e så mye å velge mellom så jeg lurte på om dere kunne komme med noen anbefalinger.. Prisen må ikke overstige 5000, kan godt være brukt.. Se på "min hjemmekino" for å se hva slags komponenter den skal brukes sammen med.. dette er iallefall de kandidatene jeg har sett på hittil:
    *h/k avr 235
    *Nad t753v2
    *Yamaha rx-v640
    *Yamaha rx-v1300
    *Pioneer vsx-D811S
    *Pioneer vsx-915

Takke for svar på forhånd.

Active cinema_mort sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du har ganske store front høyttalere så da ville jeg nok gått for en h/k, denne leverer masse kraft til prisen og har et flott utsende..

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De det står mellom er vell nå: h/k avr 235, Nad 753v2 og yamaha rxv-750
    Hvem er best? skal brukes 50/50 til musikk og film. rom kalibrering er et pluss.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er disse kraftmessig? H/k har oppgitt 7*50W, Nad: 6*70 mens yamahaen er oppgitt med 7*100W rms

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både yamaha, h&k og pioneeren kom godt ut i lyd og bildes test enten i siste eller nest siste utgave mens pioneeren overaskende stakk av med seieren (overaskende siden de to andre kjøper mye mer reklame hos l&b).

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør ta en titt på Denon AVR2106 også i dette pris siktet, jeg var svært så skeptisk tildenne men den glimtet til i mitt bruk.
    Nå skal det sies at den trekker ett 5inwall høytalere med 6,5" element så lasten er ikke av den tunge sorten.

Din soper
    Guest
    Har du hatt Har man Kardong før, også vurderer du å kjøpe sånn dritt igjen??

Intermediate klovnikamp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Din soper

Saklig

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Din soper
    Jaha?

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Yamaha RXV-740 selv (5x100W tror jeg) men etter å nylig ha kjøpt en 2x50W NAD (L53) til loftsstua som ga mye bedre bass og klang selv på gulv-høyttalerne i stua, skjønner jeg at Yamaha'en nok er "optimistisk" målt...

NAD'en er klart mer strømsterk og får fart i høyttalerne på en helt annen måte. Med NAD'en _føler_ jeg bassen selv fra et par små stativhøyttalere som jeg ikke trodde kunne låte så STORT.

Virker som om man må opp på RXV 2500 eller dyrere før Yamahaene også blir strømsterke nok til å få med seg skikkelig "bånndrag".

NAD kan kanskje gi vel mye bass for noen, men igjen smak og behag. Mye avhenger nok av hvordan høyttalerne matcher dette også.

Synes Pioneer VSX915 fikk en veldig god omtale i LogB nylig - og romkorreksjonen er selvfølgelig en fordel. Ville nok kjøpt den framfor Yamaha til ca samme pris (hvis valget stod mellom kun de). Men det er jo alltid en risiko å vurdere utifra en test i LogB... anmelderne der har sin smak som jeg etterhvert har forstått vektlegger noe annerledes enn jeg ville gjort... eller kanskje de bare har myyye bedre høyttalere enn meg

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med yamaha rx-v1500 da? kan få tak i den brukt.. Er det no kraft i den?

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med de høyttalerne du har så bør du sjekke ut H/K'en. Det er en veldig bra forsterker. Eller så er både Pioneer, yamaha og denon forslagene veldig gode forslag. Den 750,en på bruktmarkedet til 4000 er jo et bra alternativ.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av KriZ87
    Hva med yamaha rx-v1500 da? kan få tak i den brukt.. Er det no kraft i den?
    Den har bra med krefter,er ikke så stor forskjell mellom 1500 og 2500 og absolutt en god kanidat

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lånt en nad t753 av en kamerat nå, må få testet den litt onkelig i morgen. Merker at det er mer power i den enn i min gamle h/k avr45 men liker ikke designet. Liker designet på nye h/k avr-235 mye bedre. Er naden mye kraftigere enn den?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Yamaha

Oppgitte watt på produkter er bare sprøyt uansett. Se på hvor mange watt den kan trekke fra lysnettet, og du vil få en indikasjon på hvor kraftig en forsterker er. Skal selge min yamaha rx-v1300 nå. Har brukt den på noen store patos, og har aldri følt at det har vørt for lite krefter. Helt til jeg kjøpte meg en rotel effektforsterker og koblet til. Selv om oppgitte watt er nesten det samme trekker rotelen 3 ganger mer watt fra nettet, og avgir mindre varme enn Yamahaen. Men den er mye dyrere også. Det er nok slik at man får det man betaler for. Men jeg ville ha kjøpt noe brukt hvis jeg var deg. Det gir mest for pengene!!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ole Brumm
    Oppgitte watt på produkter er bare sprøyt uansett. Se på hvor mange watt den kan trekke fra lysnettet, og du vil få en indikasjon på hvor kraftig en forsterker er. Skal selge min yamaha rx-v1300 nå. Har brukt den på noen store patos, og har aldri følt at det har vørt for lite krefter. Helt til jeg kjøpte meg en rotel effektforsterker og koblet til. Selv om oppgitte watt er nesten det samme trekker rotelen 3 ganger mer watt fra nettet, og avgir mindre varme enn Yamahaen. Men den er mye dyrere også. Det er nok slik at man får det man betaler for. Men jeg ville ha kjøpt noe brukt hvis jeg var deg. Det gir mest for pengene!!
    Forslag til hva jeg kan kjøpe brukt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hehe, litt sleipt, men f.eks. min rx-v1300.
    Ellers ville jeg som andre har nevnt sett på H/K, de gir mye krutt for pengene.
    Jeg synes også Matantz har meget vellydende recievere. Ikke de som imponerer mest til å begynne med, men som man blir mer og mer glad i: Har har det før, men det kan bli litt tamt på action filmer. Denon, Onkyo osv.osv. Alle de kjente store er bra, men de har litt forskjellig lyd-filosofi. Prøv å søke på nett etter noen tester, og les eldre utgaver av hjemmekino magasiner så finner du nok noe som kan passe din smak og dine komponenter

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KriZ87
    Har lånt en nad t753 av en kamerat nå, må få testet den litt onkelig i morgen. Merker at det er mer power i den enn i min gamle h/k avr45 men liker ikke designet. Liker designet på nye h/k avr-235 mye bedre. Er naden mye kraftigere enn den?
    Du vil nok oppleve H/K'en kraftigere, denne har nok noe mer på kvalitetssiden også på lyden pga den er en ny oppgradert Reciever. Jeg liker også Designet på H/K mye bedre enn NAD.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stygge NAD

Hehe, ja.
    NAD fortjener nesten en pris for å selge så mye stygge produkter. Synes ikke de låter noe bra heller jeg da...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •