NAD T753v2 VS DENON AVR-2106

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NAD T753v2 VS DENON AVR-2106

Hvilken av disse forsterkerne bør jeg velge? Av høgtalere har jeg suite x.8 serien. dvs. front bak center og 1.2 sub. Blir begge disse for svake eller er det passe? Har nå en sony forsterker som gir 5x100watt i 4 ohm vil det si den kun gir 5x50 i 8 ohm? Og vil det da si at den ikke er større en en forsterker som er oppgitt til 5x50watt i 8 ohm?

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående antall oppgitte watt så er det lett å gå i fella.. Det er så mange forskjellige ting som kan fikses å trikses på når man måler watt.. Eksempler kan være antall kanaler i drift samtidig, og om det kun måles ved f.eks. 1000 Hz, eller i hele området fra 20-20000Hz.. NAD oppgir sine watt med alle kanaler i drift og med testtone fra 20-20000Hz..
    Det kan være STOR forskjell mellom to recievere som begge har oppgitt 100 watt pr kanal... Den kraftigste av de to forsterkerne er NADs 753, men de to har også forskjellig lyd.. Jeg mener NADen har en mer fyldig lyd, mens Denons er litt mer "tynn" i lyden.. Det kommer jo helt ann på hva du liker, så det eneste rette for deg er å dra til Hifiklubben å høre på oppsettet.. Du kan sende mail/ringe å si fra når du kan komme, så har de nok satt opp anlegget, så slipper du å vente når du først er der...
    Men er det en ting jeg har lært, så er det ikke å stole på watt... Isåfall må man se hvordan disse wattene er målt..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.
    Problemet mitt er at jeg bor så langt borte fra hifiklubben. Må si jeg begynner å få sansen for denne Nad saken. Tror du den er stor nok til å drive nevnte høgtalere? Og hvordan er den i forhold til min sony str db-925?

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    begge forsterkerne er nok kraftige nok, men jeg ville nok satset på denon, NAD er gammel og grå. Selv om den fungerer bra til film. med romkorreksjon osv, og den ikke så fyldige lyden tror jeg du vil få mer ut av anlegget med en denon..

og ja begge er nok flere hakk bedre enn den sony reciveren

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD er gammel å grå? hva mener du med det? Den har da alt det Denon har, utenom romkorreksjon, og med øra rett plassert så klarer man nok det også.

Her er 2 ting om de 2.

Kraftigst:
    NAD helt klart!

Lydkvalitet:
    Smaksak! Denon låter litt glattere, mens NAD er mer rå og skarp i lyden.

Bestill over nett: Og få 10 dagers returett om du ikke er fornøyd!.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du mener jeg bør velge Nad? Såg noen skrev noe om susing og Nad er det noe hold i dette? Noen som har flere innspill?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    NAD er gammel å grå? hva mener du med det? Den har da alt det Denon har, utenom romkorreksjon, og med øra rett plassert så klarer man nok det også.

Her er 2 ting om de 2.

Kraftigst:
    NAD helt klart!

Lydkvalitet:
    Smaksak! Denon låter litt glattere, mens NAD er mer rå og skarp i lyden.

Bestill over nett: Og få 10 dagers returett om du ikke er fornøyd!.
    Denon 2106 har ikke romkorreksjon men auto oppsett av høyttalere

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har komplett suite x.8 pakke sjøl, med unntak av to yamaha 1500 subber. Hadde Nad t752 før, men byttet denne ut med en pioneer vsx1014.
    STOR forskjel, pioneeren orker mer, og har en lydklang som vertfall i mine øre passer bedre. Ville ha tatt Pioneer vsx-1015 med i betraktningen hadde eg vært deg

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeek
    Så du mener jeg bør velge Nad? Såg noen skrev noe om susing og Nad er det noe hold i dette? Noen som har flere innspill?
    Suser i nad ja.. suser ialle recivere i den prisklassa. Men NAD hadde et problem på forrige modeller med at det susa litt extremt. Dette har kunder nå fått oppgradert, sammen at dem fikk en mer solid lydprossesor (gratis).
    Derfor heter de v2 nå, og den suser ikke mer enn andre! Med øret 0,5m unna hører du det såvidt.
    Jeg er veldig glad i lyden nad lager, så vil anbefale den. Men er en grunn til at mange velger DEnon etc. også da . smaken er forskjellig.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte mail til hifiklubben for å spørre om DENON AVR-2106 var stor nok til å drive suite 2.8, men fikk følgende svar:

"Du kan forsåvidt klare å drive DALI Suite 2.8 med denne receiveren. Du får ikke utnyttet høyttalerne skikkelig, men i utgangspunktet er jo Suite høyttalerne forholdsvis lettdrevne, slik at du skal få mangfoldige timer med go'lyd likevel!".

Kansje Nad T753v2 forsterkeren er et bedre valg med mine høytalere? eller er de ganske like i styrke bare at nad T753v2 er litt kraftigere eller er den merkbart kraftiger?

Active da90el sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    NAD er gammel å grå? hva mener du med det?
    NAD har hatt omtrent det samme designet hele tiden. NAD'en er litt eldre enn Denon også. Ville trodd at NAD og Dali passer best sammen fordi NAD-watt er litt sterkere enn Denon-watt.

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da90el
    NAD har hatt omtrent det samme designet hele tiden. NAD'en er litt eldre enn Denon også. Ville trodd at NAD og Dali passer best sammen fordi NAD-watt er litt sterkere enn Denon-watt.
    Jeg er med på deg med NAD+Dali i dette tilfellet, men gammel og grå? Det nye designet er ikke så altfor hardt mot øynene, pluss at man får de i sølv ikke sant.. Og ikke glem Silverline

Active da90el sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shercko
    Jeg er med på deg med NAD+Dali i dette tilfellet, men gammel og grå? Det nye designet er ikke så altfor hardt mot øynene, pluss at man får de i sølv ikke sant.. Og ikke glem Silverline
    du har hørt om fargen NAD-grå?

ååh.. Silverline hadde passet meg ganske fint
    Har jo NAD c352 og jeg trodde den skulle se verre ut da jeg bestilte den, men den ser ganske bra ut. Skal være enig i at det nye designet ikke er hardt mot øynene i det hele tatt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ultra81
    Har komplett suite x.8 pakke sjøl, med unntak av to yamaha 1500 subber. Hadde Nad t752 før, men byttet denne ut med en pioneer vsx1014.
    STOR forskjel, pioneeren orker mer, og har en lydklang som vertfall i mine øre passer bedre. Ville ha tatt Pioneer vsx-1015 med i betraktningen hadde eg vært deg
    Er denne Pioneer vsx-1015 like kraftig som feks nad eller denon. Jeg kjenner ikke til Nad t752. hvordan er denne i forhold til t753v2? Har sett litt på Pioneer vsx-1015. Den virker jo meget bra, men er den veldig lang i dybden(fysisk form)?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    burde jeg bruke nad til 1x18" aktiv og 2x15 cerwin vega ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •