tåler forsterkeren å være tilkoplet en datamaskin? (begynner å tvile.) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 57 av 57
    Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,800
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av marius_arnesen
    men siden det ikke var det koret, hvilken av handle listene skal jeg gå for da?
    kan jeg fortsatt bruke den kabelen med minijack til optisk? selvom det ikke er en optisk utgang på lydkortet? må jeg kjøpe den boksen å hele pakka da eller?

kanskje det ikke var pc'n sin skyld i det hele tatt at det skjedde?
    Nei det er nettop det, det er mulig problemet har vært svakehet i forsterkeren, som andre har opplevd på andre måter . f.eks http://avforum.no/forum/showthread.p...highlight=2105

Det du med fordel kunne ha kjøpt hvis du med sikkerhet får konstatert at lydkortet ikke har støtte for optisk digital utgang, er en bedre S/PDIF kabel enn den stereo kabelen du viste tidligere, så får du kankje litt bedre og sikkrere kobblings punkter.;-)

Generellt kan man vel si at all kobbling mellom PC med lydkort som har både optisk og elektrisk digital utgang og en Hjemmekino reciver som har optiske og elektriske innganger, kan det være en fordel å gå for en optisk kobbling, pga alle krypstrømmen og støykildene en pc ofte er plaget med, når den står tilkobblet telefon linjer osv.

Intermediate marius_arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Nei det er nettop det, det er mulig problemet har vært svakehet i forsterkeren, som andre har opplevd på andre måter . f.eks http://avforum.no/forum/showthread.p...highlight=2105

Det du med fordel kunne ha kjøpt, er en bedre S/PDIF kabel enn den stereo kabelen du viste tidligere, så får du kankje litt bedre og sikkrere kobblings punkter.;-)
    ja kanskje jeg bare skal drite i å kjøpe optiske greier å ta sjangsen på å prøve igjenn med en ordentlig coax kabel, men hvis det skulle skje igjenn så er det nok.

men det som er merkelig er at onkelen min har brukt denne før meg problemfritt i ett år, men når jeg fikk den så gikk det ca 2måneder så gikk den istykker. det kan være tilfeldig men det kan også være pga lydkortet.

jeg leste tidliggere i denne posten at creative kortetene sine digital utganger er kun beregnet på deres egne høyttalere og er ikke goskjent til bruk sammen med andre forsetrkere/recivere, dette får meg jo ike til å føle meg serlig trygg på å prøve igjenn, spesielt ikke nå som jeg låner en 2106 av hifi klubben inntil min er reparert, så hvis denne også skulle gå i stykker så ville detvært utrolig dumt.

men nå har min vært til reperasjo i 4uker og de finner ikke feilen, de byttet først nope transistor greier, men da de skulle starte den opp så skjeddde det samme igjenn, så de sier at det er ett problem i forsterkeren som førte til at de transisorene gikk istykker men de har enda ikke funent feilen.

med det merkeligste synes jeg var det med at jeg har brukte den problemfritt i 2 måneder, problemet kom akkurat når jeg byttet til oszzy osbourne- paranoid, jeg ahdde lavt volum så sa det plutselig poff så kom det en gnist i fprsterkeren, så prøvde jeg å skru den på igjenn så skjeddde det samme igjenn.da tok jeg ut kontakten og leverte den, og der er den forsatt.

men det er også mistenkelig at det er såpass mange som har hatt samme feilen...? hva synes du jeg skal gjøre. kjøpe en sånn digital coax kabel å koble det på samme måte som jeg hadde det?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,800
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke mulighet for å få tak i en "optisk" utgang fra hovedkortet da, enkelte hovedkort har innebyggd lydkort av vekslende kvalitet, og noen av disse kan det ettermonteres en adapter som har en ekstra optisk inn/utgang. MSI har f.eks en slik http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=112518&cks=PRL.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke mulighet for å få tak i en "optisk" utgang fra hovedkortet da, enkelte hovedkort har innebyggd lydkort av vekslende kvalitet, og noen av disse kan det ettermonteres en adapter som har en ekstra optisk inn/utgang. MSI har f.eks en slik http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=112518&cks=PRL.
    det har jeg lett etter på nettet, men jeg finner det ikke noe sted
    (til creative altså)

jeg ahr det heller ikke til det integrerte, men jeg vil ike bruke det integrerte det blir så mye susing å sånn i lyden.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men hva synes du jeg skal gjøre da?
    kjøpe en sånn coax kabelø å had et kobelt sånn som før, å håpe på det beste?
    elelr skal jeg dår for en sånn konverterings boks ting?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,800
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må du vel egenlig vurdere selv, det har jo kommet en del forslag tidliger i denne tråden også. En ide hadde kankje vært å vente til Denon 2105 reciveren kommer tilbake fra reperasjon, og høre med de hva som feilet i den og da få dem til å bedømme om det kan være en feil som kan komme av PC kobblingen.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1.Du kan kjøpe deg et lydkort med optisk utgang.

2.Du kan ta sjansen på at dette går bra, men jeg vil likevel anbefale deg å bytte kabel til en mono. Altså en jack-plugg der pluggen bare er delt i to seksjoner og som går ut i bare en enkelt RCA (phono)-plugg.

3.Helst i kombinasjon med punktet over, kjøpe en liten boks som konverterer fra elektrisk digitalt signal (S/PDIF) til optisk digitalt (TOS-LINK), slik at denne evt. tar støyten og ikke receiveren
    jeg tror jeg prøverå gå for alternativ 2 og tre der jeg.

jeg kjøper:
    en coax kabel med minijack i den ene enden.
    en konverterings boks
    en vanlig optisk kabel som jeg kobler inn bakpå forsterkeren.

da skal det vel gå bra? da har jeg sånn galvanisk skille å greier, emn problemet er bare å få tak i dette, for jeg aner ikke hva jeg skal be om fornoe men det finner jeg ut når jeg er i butikken håper jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor får man tak i en slik kabel, med direkte overgang på? Slik som på bildet litt lengre oppe? Trenger en slik.

http://avforum.no/forum/attachment.p...7&stc=1&thumb=

Newcomer sws sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan ikke bruke denne fra Creative da?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sws
    Du kan ikke bruke denne fra Creative da?
    det står bare finner ikke server når jeg trykker på den linken

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er så at denne forsterkeren har en svakhet av denne typen, så tviler jeg -veldig- sterkt på at dette skjedde pga. at man brukte en pc som lydkilde.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wibla
    Hvis det er så at denne forsterkeren har en svakhet av denne typen, så tviler jeg -veldig- sterkt på at dette skjedde pga. at man brukte en pc som lydkilde.
    men onkelen min hadde jo denne forsterkeren problemfritt i ett år før meg, jeg ahdde den i 2måneder så gikk den i stykker, tror du det er tilfeldig?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lydkortet levere jo for høy spenning så uansett om det var noe galt med forsterkeren så ville det ikke være bra å koble den på lydkortet.

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sånt som kan skje. i utgangspunktet så vil en for høy spenning på det digitale signalet først ødelegge den digitale inngangskretsen(?) på forsterkeren, ikke en utgangstransistor, og når det faktisk ER en svakhet på disse forsterkerne, så heller jeg mot å tro at det er en "shit happens"-hendelse, som ikke bør skyldes på pcen før andre feil er utelukket.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wibla
    Det er sånt som kan skje. i utgangspunktet så vil en for høy spenning på det digitale signalet først ødelegge den digitale inngangskretsen(?) på forsterkeren, ikke en utgangstransistor, og når det faktisk ER en svakhet på disse forsterkerne, så heller jeg mot å tro at det er en "shit happens"-hendelse, som ikke bør skyldes på pcen før andre feil er utelukket.
    jo du har kanskje rett, men det som er merkelig er at det var et annet problem som gjorde at transistoren røk, det var ikke i transistoreen selve problemet lå, det var et annet sted i forstereren.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk svar fra creative og de sa jeg bare skulle kjøpe en coax kabel med minijack i den ene enden, og at det sansynligvis ikke var lydkortet som var skyld i at forsterkeren gikk istykker.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette svarte de når jeg spurte om digital utgangen var brukbar
    Digital utgangen på kortet leverer riktig RCA nivå. Dette er en standard
    og skal fungere med alt utstyr som har digitale innganger.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •