Hodetelefonforsterker - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    http://www.rega.co.uk/html/ear_2001.htm
    http://www.audioart.no/tilbehoer.php

rega`n koster litt under 2000 hos f.eks mamoz.no. tror e.
    hd595 er lett i lasten egentlig, men kvaliteten på signalet er vel avgjørende.
    Ville bare nevne at jeg akkurat har kjøpt meg nevnte rega ear, er meget godt fornøyd med lyden i denne. Har bare prøvd den på noen billige philips telefoner og sennheiser SL414, ingen av dem spes vanskelige å drive men nå er det fritt fram for å kjøpe akkurat hva jeg vil av hodetelefoner :grin:

Are

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hatt 2-3 hodetelefonforsterkere innom her over noen uker, og har funnet ut at når lasten er lav slik som med hd595, grado osv er det ikke så utrolig mye å hente. faktisk duger en god discman til de dyreste grado! når høyttaleren er 1cm fra øret istedenfor flere meter blir forskjellene mindre. man får med seg 90% av helheten selv med cheapass elektronikk.
    men trenger man amp så villa jeg helst brukt en full-rør basert en.

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg ferdig med min hodetelefon forsterker. Dæven og det ble liv i beyerdynamic DT 770'ene mine. Jeg har modifisert bitte litt i forhold til hva som står oppgitt som standard på den sia. Brukte en burrbrown 134 opamp og større kondiser. Lydkvaliteten ble veldig bra og bassen kommer godt frem, noe som mangler når jeg bruker bare ipod. men er en liten ting jeg lurer på. Jeg har justert med motstander så jeg får 11 i gain og når de første mm på potmeteret er det veldig mye som skjer. da øker lyden veldig, men ca etter 10 på så skjer det ikke noe mer. høyere enn det blir det ikke. (ikke missforstå, det er ABSOLUTT høyt nok)

Hvor får man kjøpt gode 3,5mm jack plugger? de jeg kjøpte på clas var helt forferdelige. (både hunn og han)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •