Tips Til Ny Surround Forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips Til Ny Surround Forsterker

Har planer om å bytte ut min rx-v1500. Prisklasse 10-12k. Synes yamahaen mangler litt tyngde og kraft i lyden på mine sa1280, blir liksom litt "slapp" i bassen. Yamahaen er veldig detaljert i lyden og har bra romkorreksjon. Lånte meg en Denon AVC-A10SE, denne hadde bra kraft og tyngde i lyden men manglet litt detaljer. Finnes det noen mellomting som har både detaljert lyd og er stram og med tyngde i bassen? Må selvfølgelig ha romkorreksjon siden jeg har ett rom med vanskelig akustikk.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med Harman/kardon 635 ? den burde få liv i stuen...

Newcomer nesJe sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe sted jeg kan få kjøpt HK 635 brukt? På AVtorget er det jo ingenting!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon 3805? eller 3806 som kommer?

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Har planer om å bytte ut min rx-v1500. Prisklasse 10-12k. Synes yamahaen mangler litt tyngde og kraft i lyden på mine sa1280, blir liksom litt "slapp" i bassen. Yamahaen er veldig detaljert i lyden og har bra romkorreksjon. Lånte meg en Denon AVC-A10SE, denne hadde bra kraft og tyngde i lyden men manglet litt detaljer. Finnes det noen mellomting som har både detaljert lyd og er stram og med tyngde i bassen? Må selvfølgelig ha romkorreksjon siden jeg har ett rom med vanskelig akustikk.
    Har samme reciver selv og oplever det samme som deg i lydbildet sett bort i fra at jeg har nok bass. Bruker da B&W 603 S3 i front. Altså detakjert og nok bass med glimrende romkorreksjon.

Tenkt på å bytte høytalere? Hører det er flere som sliter med å få nok bass i SA sine HT. Hva med suben?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Subben gir bass ifra seg den, sammen gir høyttalerene. Som jeg sa at med denon forsterkeren så ble bassen bra, men jeg mistet endel detaljer i lyden i forhold til yamahaen. Vet ikke hva den faktiske watten er på yamahaen? Denonen har jo også oppgitt 7x120, men man merker at den har mer effekt en yamahaen. Denonen er fysisk mye større og veier 7kg mer enn yamahaen. Er ellers fornøyd med sa høyttalerene, men tror de trenger endel mer kraft en det yamahaen klarer å gi for å få strammet opp bassen.
    Har myst litt på H/K 635 som ble nevnt i tråden, har hørt at de skal være bra i bass området men vet ikke hvordan det er med detaljene i de høyere frekvensene.

Når det gjelder 3805 så er jeg litt skeptisk til romkorreksjonen på denne, den gir fra seg bare noe pink noise når den setter opp lyden, mens yamahaen har en mye mer avansert korreksjon, lik Audessey den som står i denon avc-a11xv. 3806 kommer vel også med denne korreksjonen, men vet ikke hvor kraftig effekten er på denne iforhold til H/K.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en RXV-1300. Den ble for slapp for mine ganske strømkrevende høyt.
    Kjøpte nylig en rotel eff. forsterker. Lyden ble fantastisk mye bedre!
    Vil råde deg til å gjøre det samme. Mye snadder å fa tak i. Både med 2 og 5 kanaler! Da har du mulighet til å kjøpe en ren pre-amp siden. Det gjør det mye enklere (og billigere) å oppgradere...

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha`en er på 120W "i alle kanalar". Og igjen er watt er personlig begrep for den på fabrikken som måler den. Bruker nå RX-V1500 på B&W 803D som jeg nylig har hentet. Har ikke fått testet fult ut men det låter PANG allerede. Uansett kommer det vel større krefter til "gården" når det nærmer seg jul.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •