Surround forsterker til B&W 805s

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Surround forsterker til B&W 805s

Jeg leter etter en surround forsterker som passer til et anlegg med B&W 805s som front høytalere. I stereo ønsker jeg en forsterker som lager et bredt og dypt lydbilde med god oppløsning. Forsterkerens lydkvalitet i surround er mye mindre viktig.
    Lyden bør være på den litt varme siden.

Har sett på Primare (litt dyr, men kanskje verdt det?), Arcam, Thule av100 (rett pris). Vurderer også en brukt surround for-forsterker (Rotel 1066) og en brukt effekt forsterker av god kvalitet.

Er redd en surround receiver til under 20 000 ikke vil gi meg den lydkvaliteten i stereo som jeg ønsker.

Vennligst kom med tips og råd.

Har idag en Audiolab 8000S forsterker, 805 matrix høytalere.
    B&W 805S og en ASW 750 sub er på vei.

Newcomer Vice sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm
    etter min menging så kan jo det bli litt vanskeldig hva du mener med dit lyd bilde.
    det finnes jo mangt av forsterkere som gir en bra lyd bilde. jeg har vert bortat noen forsterkere i tiden og jeg er jo Harman/Kardon fan så jeg velger de.
    Jeg har en Harman/Kradon 630 som låter knall nå. men skal ha AVR 7300 så er en knall forsterker.
    her er linken http://www.hificenter.no/shop_item.c...1,90,96&id=922

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor ikke kjøpe 2 stereoforsterkere? de fleste dvdspillere i dag har da dekodere innebygget allikavel. og om lyden i surround ikke var så veldig viktig.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg har 805 S som front høyttalere i dag. Bruker en H/K 7500 som surround forsterker og en Thule ai100 som stereo forsterker. Er veldig fornøyd med dette oppsettet. Skal derimot etter tips fra en på dette forumet prøve å evt. legge til en effektforsterker på stereo oppsettet for og se om dette gir endra bedre utbytte av disse høyttalerne.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ønsker i utgangspunktet ikke ha en surround forsterker og en stereo forsterker. Da må det være bedre å ha en effekt forsterker koblet til surround forsterkeren. Det krever jo da at surroundforsterkeren er av slik kvalitet at lyden fra effektforsterkeren ikke blir degradert for mye.

Uansett hvilken forsterker jeg kjøper nå vil den sannsynligvis bli oppgradert med ett effekt trinn senere.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gert
    Ønsker i utgangspunktet ikke ha en surround forsterker og en stereo forsterker. Da må det være bedre å ha en effekt forsterker koblet til surround forsterkeren. Det krever jo da at surroundforsterkeren er av slik kvalitet at lyden fra effektforsterkeren ikke blir degradert for mye.

Uansett hvilken forsterker jeg kjøper nå vil den sannsynligvis bli oppgradert med ett effekt trinn senere.
    Den thulen jeg har pasta er 2-5 kanaler!! 2x250watt, eller 5x100watt i surround om du vil.. En skikkelig gobit!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •