Pioneer VSX-1015 vs. HK AVR-430!?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer nesJe sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer VSX-1015 vs. HK AVR-430!?

Hei!

Jeg var på messa i dag (Oslo Plaza), og ble nok en gang inspirert av JBL sin Northridge serie. Et kjempe tilbud på toppmodellene i serien. Pakkepris var på 13.995 kr, som til vanlig ligger på 21.480 kr løst.

Serien består av:

- JBL NORTHRIDGE E-100 (front)
    - JBL NORTHRIDGE EC35 (center)
    - JBL NORTHRIDGE E-30 (surr.)
    - JBL E250P (sub)

Etter et par timers tid, så dro jeg ned til Hi-Fi Center kjeden. Her fikk jeg høre Northridge serien, og etter noen minutter var det bestemt, jeg slo til!

En kar som jobbet der anbefalte meg forsterkeren HK AVR-430, den var satt ned fra 9.995 kr til 6.495 kr, men kun ut messa, altså er i morra siste frist!
    Jeg har også lest litt om Pioneer sin VSX-1015 og den interesserer meg veldig! Det er verdens første THX Select2 AV-reciever, og er kåret av bl.a EISA til "årets receiver". Denne kan jeg få til under 6000 kr (pga bekjente).

Spørsmålet mitt til dere er; hvilken av disse to hjemmekinoforsterkerene ville dere gått for, hvilken forsterker egner seg best til Northridge serien?

Dette er utrolig viktig for meg, hvis valget skulle bli HK AVR-430, så må jeg nemlig dra til Oslo i morra tidlig. Det var også et veldig begrenset antall!
    Håper dere kan gi meg gode råd, også om eventuelle andre forsterkere i samme prisklasse!

Takk!

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt JBL men er godt fornøyd med min 1015 ;-)

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor kraftig er den egentlig? Altså VSX-1015.. Driver den lett dine høyttalere?

Hadde håpet på fler svar da. Men, men

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1015 er i allefall en mye nyere forsterker en 430, som er fra den forrige serien til HK. ville definitivt gått for 1015 eller en 2014i
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen problemer med mine enkle Klipsch, men jeg bruker denne bare til kino-lyd. Er oppgitt til 7x150W (6 Ohm). http://www.pioneer.no/no/product_det...omy_id=428-436

Er nok mindre "trafikk" her på grunn av høstferie og messa i Oslo.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sikker på at det ikke var 435 da??

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    sikker på at det ikke var 435 da??
    Nei, det var 430

Jeg fikk ikke så mange svar som jeg hadde håpet på, men takk til dere som har svart. Jeg tror jeg kommer til å gå for Pioneer sin 1015, men er fortsatt litt i tvil om den blir kraftig nok, derfor jeg gjerne skulle hatt litt hjelp..

Her er kan dere se høyttalerne å bedømme selv: http://www.jbl.com/home/products/series.aspx?SerId=NRE

Vær så snill å hjelp meg!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bi-Amp

Sitat Opprinnelig postet av nesJe
    Nei, det var 430

Jeg fikk ikke så mange svar som jeg hadde håpet på, men takk til dere som har svart. Jeg tror jeg kommer til å gå for Pioneer sin 1015, men er fortsatt litt i tvil om den blir kraftig nok, derfor jeg gjerne skulle hatt litt hjelp..

Her er kan dere se høyttalerne å bedømme selv: http://www.jbl.com/home/products/series.aspx?SerId=NRE

Vær så snill å hjelp meg!
    Du vet at du med Pio 1015 kan Bi-Ampe frontene dine om du vil!?
    Dersom du ikke bruker 7.1 system er det jo bare å kjøre "dobbelt" på frontene. Jeg har selv forgjengeren, altså 1014i, og har Bi-Ampet mine Jamo D590 høytalere. Det utgjorde i hvertfall veldig stor forskjell fra om jeg koblet de på vanlig vis. Tror ikke du skal få noe særlig problemer...
    Personlig syns jeg likevel Pioneer kunne kostet på seg litt større strømforskyning. Den er vel bare på beskjedne 480 watt eller noe på 1015.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starsky
    Du vet at du med Pio 1015 kan Bi-Ampe frontene dine om du vil!?
    Dersom du ikke bruker 7.1 system er det jo bare å kjøre "dobbelt" på frontene
    Jeg har jo kjøpt meg nytt hjemmekino anlegg da, så hele meninga er jo å bruke 5.1! Men kommer nok veldig ofte til å bare bruke frontene, når jeg skal spille techno musikken min:P

Strømforkyninga er faktisk bare på 430 watt

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville nok godt for H/K, men det er også fordi jeg liker HK best. Og til den pakken og de høyttalerne så vil jeg nok tro at hk'en passer best. Jeg sier ikke at yamahen er dårlig for det er den langt i fra, den er faktisk en veldig god forsterker.

Du trenger i tilleg mye power for å drive frontene dine, og der ligger nok også hk'en noen steg forran. men som sagt er dette litt min subjektive mening. Bortsett fra det siste.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har jo kjøpt meg nytt hjemmekino anlegg da, så hele meninga er jo å bruke 5.1! Men kommer nok veldig ofte til å bare bruke frontene, når jeg skal spille techno musikken min:P
    Ja, men da kan du jo Bi-Ampe da! Det er jo tross alt frontene som trenger litt guffe! Skjønte du ikke hva jeg mente??

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starsky
    Ja, men da kan du jo Bi-Ampe da! Det er jo tross alt frontene som trenger litt guffe! Skjønte du ikke hva jeg mente??
    Sry, det er bare jeg som surrer, skjønte hva du mente
    Men det er viktig at frontene ikke overdøver center'n, vil også høre surr. høyttalerne bak meg..

Er så utrolig usikker på hvilken forsterker jeg skal velge:s Nå står valget plutselig mellom Pioneer 1015, Denon 3805 og HK 635. Er bare det at de to sistnevnte blir veldige dyre i forhold til mitt budsjett, i hvertfall stiger prisen veldig til 635.
    Er en "pjokk" på 16 år, som akkuratt har spandert prosjektor, lerret osv på meg selv(har ikke fått alt en gang!), og nå kjøpte jeg også denne hjemmekino pakka og i tillegg må ha en forsterker som matcher. Kabler, stativ til surr. høytt., ny stereobenk som jeg også trenger, hjelper heller ikke på prisen.

Men uansett, hva vil dere si om de tre nevnte surr. forsterkerne? Blir det for lite "power" med 1015?
    Får 1015 til 5600 kr, 3805 til 8500 kr og 635 for 9500, først og sistnevnte er fra Fyndbörsen i Sverige, å må da beregne en del i frakt i tillegg(pluss at jeg må hente den i Sverige).

HJELP MEG

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg sier bare HK rocker.... sats på den..

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sry, det er bare jeg som surrer, skjønte hva du mente
    Men det er viktig at frontene ikke overdøver center'n, vil også høre surr. høyttalerne bak meg..

Er så utrolig usikker på hvilken forsterker jeg skal velge:s Nå står valget plutselig mellom Pioneer 1015, Denon 3805 og HK 635. Er bare det at de to sistnevnte blir veldige dyre i forhold til mitt budsjett, i hvertfall stiger prisen veldig til 635.
    Er en "pjokk" på 16 år, som akkuratt har spandert prosjektor, lerret osv på meg selv(har ikke fått alt en gang!), og nå kjøpte jeg også denne hjemmekino pakka og i tillegg må ha en forsterker som matcher. Kabler, stativ til surr. høytt., ny stereobenk som jeg også trenger, hjelper heller ikke på prisen.

Men uansett, hva vil dere si om de tre nevnte surr. forsterkerne? Blir det for lite "power" med 1015?
    Får 1015 til 5600 kr, 3805 til 8500 kr og 635 for 9500, først og sistnevnte er fra Fyndbörsen i Sverige, å må da beregne en del i frakt i tillegg(pluss at jeg må hente den i Sverige).

HJELP MEG
    1015 til 5850 hos mpx.no. kjøp den, test den, er du fornøyd behold den, hvis ikke returner den. 14 dager retur rett ved handel på internett værre err det ikke.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    1015 til 5850 hos mpx.no. kjøp den, test den, er du fornøyd behold den, hvis ikke returner den. 14 dager retur rett ved handel på internett værre err det ikke.
    Tusen hjertlig! Gjett om jeg skal!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •