Aldri mer Yamaha

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 61
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Aldri mer Yamaha

Min RX-V1500 tok kveld for meg etter 3 måneder. Jeg sendte den direkte til yamaha sitt service senter i norge, etter en uke så ringte jeg dem opp for å høre hvordan det gikk med den. Det de sa til meg var at det gikk ivertfall 14 dager til før de fikk sett på den, dette er for dårlig. Da vil det si at jeg kan risikere å vente i over en måned før jeg får den tilbake. Det er jo helt topp, en måned uten lyd
    Nei, yamaha driten skal vekk når jeg får den tilbake, så jeg får vel begynne å se meg om etter ett bedre og mer driftsikkert produkt, gjerne brukt også. Anbefalinger tas imot med takk.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde det var slik nå at om produktet ikke er 6 mnd gammelt så kan du velge å få nytt produkt i stedet for reparasjon. Dermed skulle du ikke behøve å vente på noen reparasjon. I alle fall har du rett på erstatingsprodukt om rep tar mer enn 1 uke. Korriger meg hvis jeg har feil.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå tar det vel ganske lang tid å få reparert alle merker av forsterkere! Yamaha er vel ikke et enestående tilfelle..

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Trodde det var slik nå at om produktet ikke er 6 mnd gammelt så kan du velge å få nytt produkt i stedet for reparasjon. Dermed skulle du ikke behøve å vente på noen reparasjon. I alle fall har du rett på erstatingsprodukt om rep tar mer enn 1 uke. Korriger meg hvis jeg har feil.
    Skal sjekke det ut. Har også hørt at hvis man må vente i mer en 3 uker på rep. så kan man kreve pengene tilbake.
    Noen som har noen linker angående dette eller kan fortelle meg om dette, har jo lyst på nytt produkt eller pengene tilbake.

Newcomer ftz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hømm min nad l70 har vert inne på 2 reperasjoner etter at jeg kjøpte den , begge var garantisaker , og begge gangene tok det over en mnd før jeg fikk den til bake

den er vell snart et år , og det er ca5 mnd sidne første repperasjon var

burde jeg da bare ha krevd pengene til bake !!

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring med Yamaha er vel unik tror jeg. Dette er vel grunnen til at jeg ikke har byttet merke også, (+ lyd og bilde kvalitet). Hadde en DVD-spiller i 800-serien som motoren ble brent på. Fikk ny spiller etter 10 dager, men istedet for fikk jeg en S1500. Veldig fornøyd var jeg og. For 1 uke siden begynte den å fuske og hoppe over scener. Sendte den inn og fikk til svar at det har vært prod.feil på disse, og de er tatt ut av produksjon. Yamaha lurte da på om jeg var intr. i S2500 istedet med ett mellomlegg på 6-700 kroner. Dette var selvsagt med frobehold om at det ikke var lønnsomt å reparere den gamle. Dette syntes jeg var nok en gang god service og takket ja. Tror også det har med hvor du handler og hvor mye sjappa er villig til å jobbe for kundene. I mitt tilfelle er dette Musikkhuset i Molde. De er først og fremst forhandler på instrumentsiden, men har også forhandlerstatus på Yamaha stereo da de også selger Yamaha instrumenter.

Ikke rart man blir trofast kunde både på stereo og trommeutstyr!

Edit:Kommer tilbake med hvordan det går.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD S200'en min kommer igjen kommende fredag.. da har den vært borte i 2mnd .. slutt å vær så sutrebonde .

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en følelse av at mange sliter med retur på recivere i klassen opp til 15000kr. Denon, HK, NAD etc har hatt sine problemer. Marantz og Onkyo har jeg ikke hørt så mange som har returnert igjen til reprasjon.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sjekket det ut nå, hvis reprasjonen tar mer enn 1 uke så har jeg rett på ett erstatningsprodukt mens den er inne på rep. Jeg sendte en melding til selger at jeg skulle ha dette og at de skulle betale retur portoen, eller at de kunne sende meg ett nytt produkt som er den letteste utveien både for de og meg, blir mye porto utgifter og pes med erstatningprodukt.

Så hvis jeg får ny så kommer det snart en ubrukt 1500 for salg til en hyggelig pris

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Har en følelse av at mange sliter med retur på recivere i klassen opp til 15000kr. Denon, HK, NAD etc har hatt sine problemer. Marantz og Onkyo har jeg ikke hørt så mange som har returnert igjen til reprasjon.
    Jeg kjenner også til noen som sliter med produkter opp til 30k.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde receiveren min inne til rep for ikke lenge siden(Arcam AVR300). Tok litt over tre uker til sammen.
    Da jeg leverte den, spurte jeg om de hadde en receiver jeg kunne få på lån mens min ble reparert.

-Da begynte karen i butikken å snakke veldig fort og nervøst plutselig - det var vel noe sånt som:

"neidesverredetblirnokvanskeligviharikkenoeheribut ikkendukanfålånemenvileverer
    receiverendinsåfortsommuligogdekommeroghenterdenim orgensådetteskalnokikke
    tasålangtid". *puuh!*

Jeg kunne muligens ha bråka litt, men jeg liker ikke å bråke så mye (hvilket nok har kostet meg noen penger
    opp i gjennom), så jeg gikk tomhendt ut av butikken.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Jeg hadde receiveren min inne til rep for ikke lenge siden(Arcam AVR300). Tok litt over tre uker til sammen.
    Da jeg leverte den, spurte jeg om de hadde en receiver jeg kunne få på lån mens min ble reparert.

-Da begynte karen i butikken å snakke veldig fort og nervøst plutselig - det var vel noe sånt som:

"neidesverredetblirnokvanskeligviharikkenoeheribut ikkendukanfålånemenvileverer
    receiverendinsåfortsommuligogdekommeroghenterdenim orgensådetteskalnokikke
    tasålangtid". *puuh!*

Jeg kunne muligens ha bråka litt, men jeg liker ikke å bråke så mye (hvilket nok har kostet meg noen penger
    opp i gjennom), så jeg gikk tomhendt ut av butikken.
    Hehe. Den går ikke her i denne gården, hvis de ber om bråk så skal de få det.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg skal selge min denon 3805, konvertere til stereo.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da lang ventetid for reperasjon av div. produkter!
    Jeg leverte en H\K inn på service pga at noen innganger hadde rykig, tok en snau uke så var den ferdig Da de røk igjen fikk jeg en ny og bedre reciver av butikken mot et lite pristilegg selv om vi hadde funnet ut hva som forårsaket feilen (var en pc koblet til via analoge kabler) Takk til HFC ibsengate for dette!

Har også en Denon DVD2200 inne til service atm. Dette er estemert til å ta drøye 2uker, fikk med meg en NAD DVDspiller tilbake på leveringsdagen uten noen som helst problemer, denne er riktignok ikke helt i klasse med Denonen, men kan da godt nye film med den alikvell Takk til HiFi klubben sarpsborg for dette

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Har sjekket det ut nå, hvis reprasjonen tar mer enn 1 uke så har jeg rett på ett erstatningsprodukt mens den er inne på rep. Jeg sendte en melding til selger at jeg skulle ha dette og at de skulle betale retur portoen, eller at de kunne sende meg ett nytt produkt som er den letteste utveien både for de og meg, blir mye porto utgifter og pes med erstatningprodukt.

Så hvis jeg får ny så kommer det snart en ubrukt 1500 for salg til en hyggelig pris
    Du har ikke fått noe på hjemlån heller nei. Det er for dårlig.. jaja, sitter med en NAD 352 her jeg da.. funker ikke så bra på BW 703 men . Går fort varm .
    Da skjønner jeg frustrasjonen. Men aldri mer Yamaha? er vel litt å ta ti?!?!

EDIT: Og du kan vel skylde deg det litt selv, som sender den direkte til servicen til Yamaha, hadde du tatt det med butikken, så hadde ejg skjønt det bedre egentlig. Verksted har ofte ikke noe å låne ut.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt Edit-poeng skorob.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Du har ikke fått noe på hjemlån heller nei. Det er for dårlig.. jaja, sitter med en NAD 352 her jeg da.. funker ikke så bra på BW 703 men . Går fort varm .
    Da skjønner jeg frustrasjonen. Men aldri mer Yamaha? er vel litt å ta ti?!?!

EDIT: Og du kan vel skylde deg det litt selv, som sender den direkte til servicen til Yamaha, hadde du tatt det med butikken, så hadde ejg skjønt det bedre egentlig. Verksted har ofte ikke noe å låne ut.
    Vel. den er kjøpt i drammen og jeg bor i stavanger, så det hadde vært litt stress å levert den personligt i butikken.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Godt Edit-poeng skorob.
    Synes det var dårligt jeg. Hvis du hadde lest hva jeg har skrevet så hadde du kanskje FORSTÅTT at den ikke var kjøpt i stavanger!

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Hmm ja Yamaha er nok ikkje unik

Min Denon dvd spiller (dvd3800) feirte sin 2 måneders jubeleum på Verksted der den forøvrig var i 3 mnd . Eineste eg fekk som kompensasjon fra Hifi klubben drammen var ein usselig brukt signal kabel fra taralabs.
    Hele laser mekanismen måtte skiftes
    Og Hifiklubben Norge kunne på den tid ikkje få tak i den laseren , noe som Denon og sleit med for selfølgelig kom laseren fra Sony, og sony er jo beryktet for sin laser kvalitet.

Etter 8 måneder eller noe måtte den inn igjen , denne gang som sist var laseren mekanismen ødelagt. Det tok 5 uker. ca Denne gang ingen erstattning.

nå ca 4 måneder etterpå begynne den med noen nye barnesykdommer.
    Med andre ord å kjøpe Denon dvd spiller på hifiklubben ja, da kan eg neste gang brenne dei 10 lappene med lighter, man slepper da tross alt mye frustrasjon.

Og har hørt eit skrekk eksempel på H/K og av ein bekjent.
    Etter 10 REPERASJONER !!!! på forsterkeren alle forskjellige ting, kastet han den og kjøpte ny. Tror meir eller mindre alt hadde blitt skiftet på den.

Men det som irritere meg mest med slike ting er ikkje reprasjonene på produktene, men total mangel på service i butikkene. :-x

Savner Akersmic bergen eg, der hadde dei service. :?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Det var da lang ventetid for reperasjon av div. produkter!
    Jeg leverte en H\K inn på service pga at noen innganger hadde rykig, tok en snau uke så var den ferdig Da de røk igjen fikk jeg en ny og bedre reciver av butikken mot et lite pristilegg selv om vi hadde funnet ut hva som forårsaket feilen (var en pc koblet til via analoge kabler) Takk til HFC ibsengate for dette!

Har også en Denon DVD2200 inne til service atm. Dette er estemert til å ta drøye 2uker, fikk med meg en NAD DVDspiller tilbake på leveringsdagen uten noen som helst problemer, denne er riktignok ikke helt i klasse med Denonen, men kan da godt nye film med den alikvell Takk til HiFi klubben sarpsborg for dette

jeg leverte en denon 2200 jeg hadde til hfk i ålesund, den hakket på sone 1 filmer. De fant ikke grunnen. Så etter en uke fikk jeg en dvd 2910 istedet ;p

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •