Aldri mer Yamaha - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 61
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kjøpsloven sier vel at man kan heve kjøpet etter 2 rep.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja tror det. og om den begynner å kødde meir, noe eg ikkje tviler på skal eg lage eit ******* for Hi-Fi klubben drammen....

Vet ikkje heilt hvordan enda og tar forslag i mot med takk

Eg gir meg ikkje uten kamp!!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Forsel
    Hmm ja Yamaha er nok ikkje unik

Min Denon dvd spiller (dvd3800) feirte sin 2 måneders jubeleum på Verksted der den forøvrig var i 3 mnd . Eineste eg fekk som kompensasjon fra Hifi klubben drammen var ein usselig brukt signal kabel fra taralabs.
    Hele laser mekanismen måtte skiftes
    Og Hifiklubben Norge kunne på den tid ikkje få tak i den laseren , noe som Denon og sleit med for selfølgelig kom laseren fra Sony, og sony er jo beryktet for sin laser kvalitet.

Etter 8 måneder eller noe måtte den inn igjen , denne gang som sist var laseren mekanismen ødelagt. Det tok 5 uker. ca Denne gang ingen erstattning.

nå ca 4 måneder etterpå begynne den med noen nye barnesykdommer.
    Med andre ord å kjøpe Denon dvd spiller på hifiklubben ja, da kan eg neste gang brenne dei 10 lappene med lighter, man slepper da tross alt mye frustrasjon.

Og har hørt eit skrekk eksempel på H/K og av ein bekjent.
    Etter 10 REPERASJONER !!!! på forsterkeren alle forskjellige ting, kastet han den og kjøpte ny. Tror meir eller mindre alt hadde blitt skiftet på den.

Men det som irritere meg mest med slike ting er ikkje reprasjonene på produktene, men total mangel på service i butikkene. :-x

Savner Akersmic bergen eg, der hadde dei service. :?
    Vet at denon har mye problemer med dvd spillerene sine, tilogmed på a1. Men man skal ikke klandre sony for det...Har en 20 år gammel es cd spiller, har aldri gjort noe med den og den går ennå og man kan faktisk ikke høre forskjell på lyden til denne og a1'en. Så sony har bra produkter, ivertfall når det gjelder es serien.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Vet at denon har mye problemer med dvd spillerene sine, tilogmed på a1. Men man skal ikke klandre sony for det...Har en 20 år gammel es cd spiller, har aldri gjort noe med den og den går ennå og man kan faktisk ikke høre forskjell på lyden til denne og a1'en. Så sony har bra produkter, ivertfall når det gjelder es serien.
    Ja men eg har hatt 2 sony dvd begge med dårlig laser.
    Og sony er og på topp 3 av merker som kjem inn til reprasjon hos ein eg kjenner som jobber på strax brunevare avdeling..

Sammen med pioneer faktisk..

Hadde trodd Denon lagte sine egne lasere..

Men viss es serien er god så tyder det noe eg håpte fannes , men ikkje sett mye til, og det er at man kan faktisk betale for kvalitet..
    Derfor eg betaler dyre dommer for eit dyrt produkt.
    Så eg slepp å levere den på reperasjon hver 14 dag.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan godt være at de "billige" ikke er helt på topp, men man får hva man betaler for (somregel), men ES serien er veldig bra, men den koster jo Når du først åpner en ES og ser hvordan den er bygget så forstår du at man snakker om kvalitet.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemer kan alle produsenter ha.. Spesielt når de presser prisene veldig... Det er etterhvert endel folk som har yamaha receivere, og vi har hørt overraskende lite om feil og mangler. DVD spillere ol har bevegelige deler, og alt som "sviver" går sunt.

Mvh

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller ingen rolle hvor du har kjøpt den. Du hevder du er en bevisst forbruker, da bør du forholde deg til Forbrukerkjøpsloven og følge de retningslinjer som den trekker opp. Den er utarbeidet for å dekke dine rettigheter, men det forutsetter at du følger spillereglene selv.

Du kan heve kjøpet dersom produktet svikter etter 2 reparasjoner av SAMME feil.

PS: Kjøpsloven ble erstattet av Forbrukerkjøpsloven for noen år tilbake.

Synes det var dårligt jeg. Hvis du hadde lest hva jeg har skrevet så hadde du kanskje FORSTÅTT at den ikke var kjøpt i stavanger!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har krevd ett erstatningprodukt fra selger eller ny vare. Jeg kjenner til forbrukerkjøpsloven som kom sommeren i 2002.

Tror dere ikke subben også har begynt å skape seg, herregud altså klikker snart Heldigvis er den kjøpt i stavanger, så det er rett inn i morgen med den.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan godt være at de "billige" ikke er helt på topp, men man får hva man betaler for (somregel), men ES serien er veldig bra, men den koster jo Når du først åpner en ES og ser hvordan den er bygget så forstår du at man snakker om kvalitet.
    Det var derfor eg kjøpte ein Dvd spiller til 10k for å unngå slike ting.
    Men det er tydligvis for lite penger
    får kjøpe ein dvd spiller til 100k eller 1000k kanskje eg eg slepper det da?? :grin:

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var derfor eg kjøpte ein Dvd spiller til 10k for å unngå slike ting.
    Men det er tydligvis for lite penger
    får kjøpe ein dvd spiller til 100k eller 1000k kanskje eg eg slepper det da?? :grin:
    Elektronikk er og blir elektronikk samme hvilken pris du betaler... ;-)

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    ....., men istedet for fikk jeg en S1500. Veldig fornøyd var jeg og. For 1 uke siden begynte den å fuske og hoppe over scener. Sendte den inn og fikk til svar at det har vært prod.feil på disse, og de er tatt ut av produksjon. Yamaha lurte da på om jeg var intr. i S2500 istedet med ett mellomlegg på 6-700 kroner. Dette var selvsagt med frobehold om at det ikke var lønnsomt å reparere den gamle. Dette syntes jeg var nok en gang god service og takket ja.
    Dette er nesten identisk med min historie. De viktigste forskjellene er at jeg hadde "hoppe over scener-problemet" på min spiller fra første stund og at jeg måtte betale et 5 ganger større mellomlegg til S2500.
    Men den fungerer heldigvis som den skal.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Masse meninger ute og går om hva service man får ved feil på et produkt.

Kansje noen skulle tatt på seg oppgaven med å lage "votes"
    Beste service får man hos: bla bla (liste over forhandlere)
    Værste service får man hos: bla bla (nok en liste over forhandlere.

Vil tro dette forumet har tilstrekkelig innflytelse til at forhandlere ikke vil være på værsting toppen i en sånn sak. :-)

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Elektronikk er og blir elektronikk samme hvilken pris du betaler... ;-)
    Er veldig enig i dette, billigere spillere er ofte enklere oppbyggd, så det er ferre ting som egentlig kan feile, selv om de mekaniske slitedelene og f.eks drivverket i en billig DVD spiller sikkert er litt mindre robust og blir fortere slitt og unøyaktig enn på en dyrere spiller. Enkelte billigere utstyr kan sefølgelig være konstruert feil, slik at de billige komponentene belastes over evne og vil feile tidlig, men det skjer jo i dyrere konstruksjoner også, og det er vel ikke uvanlig med "service rep. sett", som bytter ut en del "problem" komponenter på dyrer utstyr heller... ;-)

Har også en mistanke om at dyrere hifi og video utstyr generellt består av flere fysisk større og "tyngre" elektoniske enkeltkomponenter, noe som i sin tur kan medvirke til at loddepunktene mot kretskortene blir mer fysisk belastet ved vibrasjoner og transport osv, og derfor er mitt intrykk at det er vel så mye dårlig kontakt i loddepunkter på disse , enn på billigere utstyr, og i tilegg er det ofte mange flere punkter og komponenter som kan skape problemer....;-)

Det eneste som vel er sikkert når man går opp i pris for DVD spillere og andre komponenter, er vel at det selv om garanti tiden er utløpt, oftere lønner seg å bruke litt penger og få reparert disse når de feiler, mens billigere utstyr er det ofte mer lønsomt å hive å kjøpe nytt....;-)

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knut1
    Masse meninger ute og går om hva service man får ved feil på et produkt.

Kansje noen skulle tatt på seg oppgaven med å lage "votes"
    Beste service får man hos: bla bla (liste over forhandlere)
    Værste service får man hos: bla bla (nok en liste over forhandlere.

Vil tro dette forumet har tilstrekkelig innflytelse til at forhandlere ikke vil være på værsting toppen i en sånn sak. :-)

Lage ein svarteliste av butikker som yter dårlig service kjempe ide..
    Å få den spredd ut på alle viktige forum, inkludert denne :grin:

Det er forbrukerene som har makta, da får vi gjøre noe med det og :grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lage ein svarteliste av butikker som yter dårlig service kjempe ide..
    Å få den spredd ut på alle viktige forum, inkludert denne :grin:

Det er forbrukerene som har makta, da får vi gjøre noe med det og :grin:
    Noen har startet en tråd om dette på rett plass alerede.
    Her er den. http://avforum.no/forum/nye-kategorier/2772-erfaringer-fra-butikker.html

Dette hadde vært en ålreit ting å få på plass.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knut1
    Noen har startet en tråd om dette på rett plass alerede.
    Her er den. http://avforum.no/forum/nye-kategorier/2772-erfaringer-fra-butikker.html

Dette hadde vært en ålreit ting å få på plass.
    Denne tråden handler vel mere om elektronikk og ikke CD/DVD`er. Jeg ser på dette som to vidt forskjellige ting. Dessuten er ikke det heller noen avstemning.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå fikk jeg strammet de opp igår så da ble det gang på sakene, fikk yamahaen levert på døren idag. Subben får jeg imorgen, heldigvis er hificenteret i stavanger veldig service vennlige så de ordnet det ganske kjapt.

Feilen på yamahaen var visst en lodding. På SA subben så var det produksjonsfeil på forsterkerdelen, så den blir skiftet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Hmm ja Yamaha er nok ikkje unik

Min Denon dvd spiller (dvd3800) feirte sin 2 måneders jubeleum på Verksted der den forøvrig var i 3 mnd . Eineste eg fekk som kompensasjon fra Hifi klubben drammen var ein usselig brukt signal kabel fra taralabs.
    Hele laser mekanismen måtte skiftes
    Og Hifiklubben Norge kunne på den tid ikkje få tak i den laseren , noe som Denon og sleit med for selfølgelig kom laseren fra Sony, og sony er jo beryktet for sin laser kvalitet.

Etter 8 måneder eller noe måtte den inn igjen , denne gang som sist var laseren mekanismen ødelagt. Det tok 5 uker. ca Denne gang ingen erstattning.

nå ca 4 måneder etterpå begynne den med noen nye barnesykdommer.
    Med andre ord å kjøpe Denon dvd spiller på hifiklubben ja, da kan eg neste gang brenne dei 10 lappene med lighter, man slepper da tross alt mye frustrasjon.

Og har hørt eit skrekk eksempel på H/K og av ein bekjent.
    Etter 10 REPERASJONER !!!! på forsterkeren alle forskjellige ting, kastet han den og kjøpte ny. Tror meir eller mindre alt hadde blitt skiftet på den.

Men det som irritere meg mest med slike ting er ikkje reprasjonene på produktene, men total mangel på service i butikkene. :-x

Savner Akersmic bergen eg, der hadde dei service. :?
    --------------------------------
    det er da ikke butikken sin feil(noengange kan det skje tilfeller) at produktet er ødelagt.. det er jo produsenten... hvis du kjøper en ting av en kompis er det liksom hans feil at det er noe galt da? blir jo det samme.. de selger jo ting bare videre...
    at de låner ut produkter så dere kan ha noe i mens må de jo betale for!
    butikker for altfor mye pepper pga rep... vi gjør så godt vi kan,,,
    sorry og si det men,,, noen bør tenker seg 2 hakk om før man klager..
    (mener klag som f hvis de ikke yter service.. innenfor rimlighetens grader...)
    butikken har jo bare kjøpt den.. samme som du...
    butikken taper to i 1000vis av penger på produkter som er feil på!

men at man trakter til butikker som yter service er jo helt klart..
    man bør jo forlange litt medhjelp og ikke syting i butikken...
    sist jeg sendte inn et produkt for kunde på rep. var det mellom 700 og 1200e nheter i kø.. de er norges største verksted på produktene og er de dyktigste(prøv og bruk feil rep senter.. da sitter man i det!!!).. er det min feil at de har så *******s mye og gjøre ? og at min leveringstid blir lang ?

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Geirill
    --------------------------------
    det er da ikke butikken sin feil(noengange kan det skje tilfeller) at produktet er ødelagt.. det er jo produsenten... hvis du kjøper en ting av en kompis er det liksom hans feil at det er noe galt da? blir jo det samme.. de selger jo ting bare videre...
    at de låner ut produkter så dere kan ha noe i mens må de jo betale for!
    butikker for altfor mye pepper pga rep... vi gjør så godt vi kan,,,
    sorry og si det men,,, noen bør tenker seg 2 hakk om før man klager..
    (mener klag som f hvis de ikke yter service.. innenfor rimlighetens grader...)
    butikken har jo bare kjøpt den.. samme som du...
    butikken taper to i 1000vis av penger på produkter som er feil på!

men at man trakter til butikker som yter service er jo helt klart..
    man bør jo forlange litt medhjelp og ikke syting i butikken...
    sist jeg sendte inn et produkt for kunde på rep. var det mellom 700 og 1200e nheter i kø.. de er norges største verksted på produktene og er de dyktigste(prøv og bruk feil rep senter.. da sitter man i det!!!).. er det min feil at de har så *******s mye og gjøre ? og at min leveringstid blir lang ?
    Ennå en som driver i bransjen. Synd på dere som taper på å ha kunder med rettigheter. Å tenke seg om både to og tre hakk er vel ikke nødvendig ved reklamasjonssaker. Da skal man jo henvende seg til selger. Sånn er det bare i dag. Godta det eller legg ned.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Ennå en som driver i bransjen. Synd på dere som taper på å ha kunder med rettigheter. Å tenke seg om både to og tre hakk er vel ikke nødvendig ved reklamasjonssaker. Da skal man jo henvende seg til selger. Sånn er det bare i dag. Godta det eller legg ned.

Virker nesten som du ikke liker at noen driver i bransjen wizkid, og at du heller ville foretrekke at de som tilbyr forbruker elektronikk bare la ned butikken, enn at de yter den servicen de kan klare å gi.

Nytter veldig lite med gode forbruker rettigheter dersom det ikke er noen igjen i markedet som kan hjelpe kunden når feil som ikke skal skje, dessverre allikevel skjer i en ikke perfekt verden.

Har inntrykk av at klagenivå og krav når noe går galt med elektronisk utstyr er omvendt proporsjonalt med den tekniske innsikten og egen kunnskap om de komponentene man har med å gjøre. Har man på en måte vokst opp med en varm loddebolt i den ene hånda og diverse elektroniske komponenter i den andre, og ser litt mer av kompleksiteten i mye av det utstyret man omgås til daglig, blir man heller positivt overasket når surround receiveren kommer tilbake fra reparasjon og fungerer som den skal, uten at det har kostet annet enn et par ekstra turer til forhandler, og litt ventetid.

Synes Geirill hadde mange gode poenger i sitt første innlegg her i forumet, og som kan være med på å øke forståelsen av problemstillingen forhandler leddet står ovenfor, så man ikke som kunde er helt urimelig og oppfører seg på en sånn måte med loven i hånden at resultatet blir en dårligere service og at kundene egentlig taper på det selv til slutt.

Aldri mer Yamaha lyder altså "dommen" fra en frustrert tråd starter etter en dårlig lodding som gjør seg gjeldende etter 3 måneders aktiv bruk i en RX-V1500. Ser ut til at den saken løste seg på en grei måte til slutt etter litt venting og god hjelp fra en dyktig og service vennlig avdeling av hificenteret i stavanger, det er jo flott, men skal man fremdels ha dyktige folk og ha gode forhandlere som kan gi god service, er det etter min mening viktig å være en forståelses full og dyktig forbruker også.

Tror ellers det skal være vanskelig å finne noe elektronisk produkt hvor loddefeil og andre elektroniske komponenter ikke vil kunne feile. Det finnes f.eks produsenter som Mark Levinson som produserer High-end hi-fi utstyr, og de har en visstnok en politikk der kretskortene og komponentene er så god tilpasset hverandre at de skal fungere som de skal med komponentene løst montert før lodding. Om dette eliminerer alle problemer som kan oppstå er vel lite trolig, men det er jo en fin tanke i alle fall. ;-)

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •