Hjemme har jeg stående et 4-5 år gammelt SONY surround-anlegg, av typen "alt i en boks" med radio, 2 kassettspillere og CD-veksler med plass til 5 CD-plater. Med denne pakken fulgte det med 2 ganske store fronthøytalere, 2 små satelitter bak samt en senterhøytaler.

Denne boksen tar opp litt mye plass i stua og ser ikke så bra ut (det er vel egentlig kona som snakker her nå, kan man si...), og når vi nylig byttet ut VHS-spilleren med en slank SONY HDD-spiller, ble det jammen litt ledig plass i videobenken der hvor videospiller etc. vanligvis står. Det er imidlertid litt begrenset med plass i høyden her, men en komponent med typisk "videospiller-høyde" går inn.

Planen var å kjøpe en receiver/forsterker med surround og sette inn her da, og hive ut den SONY-boksen. Ønsker imidlertid ikke å bruke penger på høytalere i denne omgang, så jeg vil beholde disse foreløpig.

Har sett at Yamaha RX-SL80 er ganske lav (under 6 cm.) og har utgang for 5 høytalere (pluss en subwoofer også, tror jeg). Kunne denne receiveren være et kurant valg for meg? Vil legge til at jeg slettes ikke er noen "feinschmekker" på lyd (men liker at det buldrer litt da, og at lyden er "bra"), at anlegget stort sett blir brukt til film-lyd samt litt CD-spilling og at budsjettet er litt begrenset.