Hjelp til bruktpris

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active super_kalle2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til bruktpris

Har fått tilbud om en brukt denon avr-2105 brukt i 3 uker, hva er max pris jeg bør betale for denne? Blir det for dyrt kjøper jeg heller en Pioneer 915, da har jeg returrett på nettet også...

Meninger?

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kva er prisen du har fått tilbud på da? Det er ikkje store verditapet på eit produkt som er ca 1 månad gammal da. Men litt er det. No er vell 2105 ein utgåande modell og? Om ikkje du har så kravstore høgtalarar, så er VSX 915 eit meget godt valg.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tilbudet var 3400, dette syns jeg var litt hefitg med tanke på at det faktisk er en del som har hatt problemer med den receiveren og kan vel bli litt knot med retur hvis den blir defekt... Jeg har ikke kjøpt høyttalere ennå, men tenker på Dali Concept 6...

EDIT: men si meg, er det on-screen meny på pioneeren? på hjemmekino.no sin oversikt stod det at det ikke er det, men den virka ikke 100% korrekt den oversikten...

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da går du for 915. Du er no ganske sikker på kva du får da. Og om ikkje du er fornøyd så kan du vell retunera den.

Hmm. Det ser dårleg ut med OSD ja.

http://www.pioneer.no/no/product_det...omy_id=428-436

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm.. Alternativet er jo en denon avr 1906 fra hifiklubben.. Inspill?

På den pioneer siden står det power consumtion 360w, hva betyr det?? På komplett sin info står det max power et-eller-annet 770w... hvis det er sant at max strømtrekk gir 360w vil jo dette si at effekt per kanal vil bli ca 360/2 = 180 / 7 = ca 25w... Det var da fryktelig lite?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Du har nettop oppdaget hvorfor man ALDRI skal lese på juksewatten som står oppført her og der. Du skal se på hvilken type forsterker som står i (D/A/AB) og se på strømforsyningen i forhold til dette. Det er INGEN forsterker under rikmanns/entusiastpriser som har ekte 6x100 kontinuerlig watt i 8ohm f.ex.

F.ex har toppmodellen til ca 45.000 kr fra pioneer en strømforsyning på 725W tilsammen og veier 35kilo.

Derfor må du slutte å sammenligne på slik måte. Pioneern ville vært min anbefaling iallefall. Biamping, skikkelig mic autooppsett, god forsterker og knall lyd. Knuste konkuransen opp til 6000 inkl nye denon forsterkere.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aner en viss spydighet... Nå sa jeg ikke "jeg trodde denne forsterkeren gir 7* 100W med 0,000000001%THD 20Hz-20KHz" Det var faktisk et spørsmål om hvilken av effektene 360w eller 770w som var det faktiske max psu effekten... Jeg vet utmerket godt at de 100wattene er bullshit, men hvis det var 770w psu effekt ville det gitt en utg effekt på ca det dobbelte av 360w psu effekt.

Men tnx for svar/anbefaling anyway, det er alltid betryggende å ha noen som sier "den er bra" (ikke hvis det er en spaceworld/elkjøp/expert selger da:razz...

EDIT leif ftw

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •