Erfaringer med H/K TU 970 FM/DAB tuner?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer tbraset sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaringer med H/K TU 970 FM/DAB tuner?

Noen som har testet H/K TU 970 FM/DAB radio.
    Hvordan er lyden på DAB-sendingene?

Hvis innkjøp så skal den kobles sammen med:
    Cd-spiller: H/K HD 970
    Forsterker: H/K HK 970

Høytalere ikke bestemt enda men det blir enten:

System Audio SA505
    ...eller
    System Audio SA705
    ...eller
    DALI IKON 1 Høyttalere
    ...eller
    DALI IKON 2 Høyttalere
    ...eller
    B&W DM602 S3 Høyttalere

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DAB-radio er DRITT. FM mye bedre!
    SA-505 låter SPINKELT, 705 mye bedre.
    DALI suger, med unntak av Eufonia-serien
    B&W DM 602 s3 er helt greie saker.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audiop
    DAB-radio er DRITT. FM mye bedre!
    SA-505 låter SPINKELT, 705 mye bedre.
    DALI suger, med unntak av Eufonia-serien
    B&W DM 602 s3 er helt greie saker.
    Siden du ikke vet hva du snakker om, foreslår jeg at du lar være....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Siden du ikke vet hva du snakker om, foreslår jeg at du lar være....
    Kjære Håkon-lille:

DAB-sendinger med lavere bitrate enn MP3 ER dårligere enn FM...
    Jeg har eid SA 505, og de låt SPINKELT. Hva forventer du med små elementer i små skoesker du da?
    At jeg mener Dali stort sett suger må vel være lov? Hva mener du da, Håkon-lille?? Det samme som han/hun du sist snakket med??
    Til sist; det er da en kjent sak at DM 603 er helt greie saker??

huff og huff!!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da makan til flåsete oppførsel... Først kommer du med en rekke korte utsagn, som skulle tilsi at de er tatt ut av en faktabok, resfortalt av en 6-åring. Og når du får kritikk, går du på personangrep?

Dropp "kjære", dette er ikke noe kjærlighetserklæring, ei heller noe personlig brev.

"DAB-radio er DRITT! Dårligere bitrate enn MP3!"

Hvis du ikke klarer å se fordelene med DAB kontra FM, bør du kanskje lese litt om teknologien først? Jeg regner med at du mener lydkvalitet (DRITT er lite forklarende), og JA jeg vet at en veldig god FM radio med optimale signaler gir bedre lyd enn en typisk DAB-nyhets-kanal. Sett bort i fra de åpenbare andre fordelene med DAB, er lydkvaliteten avhengig av hvor høy bitrate man ønsker å sende kanalen i. Bitraten kan videre IKKE sammenlignes med MP3, da DAB sendes i ISO/MPEG 2 Layer II. DAB har muligheten til å sende med langt høyere bitrate enn MP3, og støyfri digital broadcast. For high-end folk som bor i storby, og ønsker å spytte i 10 000 i en FM-radio for å høre NRK klassisk, kan jeg være enig at for øyeblikket er nok FM det beste alternativet. For den vanlige consumer, kan DAB være veldig fint. Å kalle DAB (teknologien) DRITT er vel forklarende nok for ditt tilfelle.

"Jeg har eid SA 505, og de låt SPINKELT. Hva forventer du med små elementer i små skoesker du da?"

Nå vet jeg lite om disse, og godt mulig de låter dårlig, men hvis du tror at store elementer er nødvendig for bra lyd har du mye å lære... Husk at folk har forskjellig krav til lydkvalitet, og det går ann å legge seg på en litt mer voksen "normal" tone når du kommer med slike utsagn.

At jeg mener Dali stort sett suger må vel være lov? Hva mener du da, Håkon-lille?? Det samme som han/hun du sist snakket med??

Hehe, tar du slike diskusjoner personlig? :lol: Uansett, "DALI suger!" er helt unødvendig utsagn. Er du 12år gammel, er det vel greit å komme med slike utsagn, men jeg har på følelsen at du er "noe" eldre.. Ikke regn med at noen tar deg seriøst i allefall.

Dali Ikon har forøvrig fått knall-kritikk, og mange hevder de er supre til prisen, og det kan godt hende de passer trådstarter utmerket.

Hva med neste gang, å komme med HJELP til trådstarter, siden du tydligvis er så ekspert på hva som er bra og ikke, i steden for slike tåplige utsagn?

For ordens-skyld er jeg langt fra liten, eller feit for den saks skyld....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Det var da makan til flåsete oppførsel... Først kommer du med en rekke korte utsagn, som skulle tilsi at de er tatt ut av en faktabok, resfortalt av en 6-åring. Og når du får kritikk, går du på personangrep?

Dropp "kjære", dette er ikke noe kjærlighetserklæring, ei heller noe personlig brev.

"DAB-radio er DRITT! Dårligere bitrate enn MP3!"

Hvis du ikke klarer å se fordelene med DAB kontra FM, bør du kanskje lese litt om teknologien først? Jeg regner med at du mener lydkvalitet (DRITT er lite forklarende), og JA jeg vet at en veldig god FM radio med optimale signaler gir bedre lyd enn en typisk DAB-nyhets-kanal. Sett bort i fra de åpenbare andre fordelene med DAB, er lydkvaliteten avhengig av hvor høy bitrate man ønsker å sende kanalen i. Bitraten kan videre IKKE sammenlignes med MP3, da DAB sendes i ISO/MPEG 2 Layer II. DAB har muligheten til å sende med langt høyere bitrate enn MP3, og støyfri digital broadcast. For high-end folk som bor i storby, og ønsker å spytte i 10 000 i en FM-radio for å høre NRK klassisk, kan jeg være enig at for øyeblikket er nok FM det beste alternativet. For den vanlige consumer, kan DAB være veldig fint. Å kalle DAB (teknologien) DRITT er vel forklarende nok for ditt tilfelle.

"Jeg har eid SA 505, og de låt SPINKELT. Hva forventer du med små elementer i små skoesker du da?"

Nå vet jeg lite om disse, og godt mulig de låter dårlig, men hvis du tror at store elementer er nødvendig for bra lyd har du mye å lære... Husk at folk har forskjellig krav til lydkvalitet, og det går ann å legge seg på en litt mer voksen "normal" tone når du kommer med slike utsagn.

Hehe, tar du slike diskusjoner personlig? :lol: Uansett, "DALI suger!" er helt unødvendig utsagn. Er du 12år gammel, er det vel greit å komme med slike utsagn, men jeg har på følelsen at du er "noe" eldre.. Ikke regn med at noen tar deg seriøst i allefall.

Dali Ikon har forøvrig fått knall-kritikk, og mange hevder de er supre til prisen, og det kan godt hende de passer trådstarter utmerket.

Hva med neste gang, å komme med HJELP til trådstarter, siden du tydligvis er så ekspert på hva som er bra og ikke, i steden for slike tåplige utsagn?

For ordens-skyld er jeg langt fra liten, eller feit for den saks skyld....
    :-) du tog 'an. :-)
    Takk! Hadde meg en god latter nå. :-) Forøvrig hyggelig at jeg ble 6 år eldre iløpet av innlegget ditt, kjære ;-) *smask*

Newcomer tbraset sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte H/K TU 970 FM/DAB radio og har fått lyttet til DAB en stund nå og må si meg godt fornøyd med lydkvaliteten. Radioen er ikke tilkoblet utendørs antenne noe som gjør at jeg får bedre lyd fra DAB enn fra FM.

Jeg valgte forøvrig B&W DM602 S3 Høyttalere. Godt fornøyd med det også.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må gjerne poste dine erfaringer med stereo-oppsettet ditt. Tror det er flere enn meg som synes slikt er interessant.

EDIT: Vil oppfordre til å legge ut anlegget på minHifi.

Har du full H/K-pakke nå som beskrevet i post 1?
    Er høyttalerene satt på stativ?

Flott å se at du ble fornøyd!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •