Forsterkning av optisk signal

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterkning av optisk signal

Hei,

Ser ofte film fra pc på prosjektor og overfører lyden til hjemmekinoanlegget mitt. Problemet er at mange divx filmer har veldig lav lyd så jeg må skru opp volum på forsterkeren for alt den er verdt.

Jeg trodde problemet skulle løse seg da jeg kjøpte nytt lydkort og overfører nå signalet optisk....men problemet fortsetter. Det rare er at mine pc-høytalere (Logitech Zen med innebygget forsterker i sub'en) faktisk spiller høyere enn det forsterkeren min klarer. Forsterkeren er forresten en Pioneer vsx-859RDS.

Den spiller glimrende optisk lyd fra dvd-spilleren og playstation 2....bare generelt ikke fra pc'en. Jeg har prøvd å spille vanlige dvd'er på pc'en og da blir lydstyrken straks bedre...det er altså mest ved divx film som er problemet....

Så spørsmålet er om det finnes noen rimelig måte å forsterke det optiske signalet på? Det må ikke bli for dyrt, da kan jeg like så godt kjøpe ny forsterker....husk divx filmene har dårlig komprimert lyd til å begynne med....vil bare ha det litt høyere...for nå må jeg lytte konsentrert for å få med meg dialog i filmene.......Noen som har peiling? Forslag?

- Bravo -

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man ikke stille gain'en på de forsterkerne da tru? Er også plaget av lav lyd på DivX iblant, ser på film med høy lyd, og skvetter til værs når noen skriver til meg på msn eller lignende.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis problemet er for lav lyd ut fra kilden (PC, DivX) så er det her du bør fikse problemet og ikke på forsterkeren. Pleier å være mulighet til å stille gain/volum i programmet du spiller av med samt volumkontroll for lydkortet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •