Mcintosh MC252

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mcintosh MC252

Jeg bare lurer på om det er noen som har erfaringer med denne forsterkeren? da tenker jeg spesielt MC252+RF7 kombo.. Men alt av erfaringer med denne forsterkeren er av interesse.. Tenker da på klangen, kontroll og hele lydbildet generelt.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen innspill?

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt fyldig lyd, med mye kraft og stor pondus. Nettopp slik man forventer at lyden skal være fra en amerikaner :wink:
    MC252 er ikke like mørk som MC275, men lys er den ihvertfall ikke.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe,, det høres bra ut. Altså med andre ord en perfekt match med Klipsch
    Leverer den nok strøm da? Er den målt igjennom hele frekvensområdet?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke nok erfaringer med MC252 til å kunne si så mye mer dessverre...

Ring Ton Art på tlf 73510915, og hør med dem. De selger både McIntosh og Klipsch, og er ganske så edruelige i uttalelsene sine. De kan nok svare langt bedre enn det jeg kan

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet MC252+RF7 kombo'n jeg.MC252 har skikkelig kontroll på de fire basselementene,og spiller øresushøyt.Jeg har ikke hørt en annen kombo som sparker bedre.Jeg er av typen som liker at musikken kjennes på kroppen,men når diskant/mellomtone blir skrikende,er det ikke så veldig morro lenger.Akkurat det,syns jeg det ble med MC252.Det ble rett og slett ubehagelig å høre på,selv ved moderate volumer.Føler også at prisen ikke kan forsvares,det er mye annet forsterkeri som er bedre til den prisen(og under),etter min mening.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var veldig synd.. Akkuratt når du nevnte skrikende diskant og mellomtone blir det nok ikke den komboen på meg.. Er på jakt etter varm lyd med et skikkelig skyv i bassen.. Da trodde jeg MC252 var idiell,, men desverre

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skader jo ikke å prøve.Det kan jo hende det fungerer bedre hjemme hos deg.For det var skikkelig skyv i basssen med med MC252,det skal den ha!Er heller ikke helt sikker på at systemet var 100% innspillt.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kansje det var at det oppsettet du hørte på ikke var innspilt osv.. Ja det kunne vært gøy å prøvd.. Tenk om jeg kunne fått begge deler skikkelig punch i bassen pluss en behagelig diskant/mellomtone. Men jeg ville helt kjøpt brukt å da blir det sikkert vanskelig med hjemlån først ja Men er det andre merker en MC252 du har syntes har spilt mere behagelig på RF7?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan dessverre ikke komme med forslag om hva som er perfekt match til RF-7.Hadde bare RF-7 på hjemmlån kun en helg,så jeg har ikke testet annet en Primaren og MC252 på de.Jeg trodde du egentlig var veldig fornøyd med oppsettet ditt?Men du er vel kanskje blitt bitt av oppgraderingsbillen du også,merker selv at jeg har fått noen ørsmå bitt av den.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe. Jeg er nok blitt bitt ja. Er rimelig fornøyd med lyden bortsett fra at det manger punch i ved lave volum, ellers så syntes jeg det spiller bra. Hadde vært gøy å teste en forsterker som det var litt mere trøkk i bassen. Men hvis det går på bekosting av diskant og mellomtone er det uaktuelt. Det er tross alt gjengivelsen av mellomtone og diskant som er viktigst. for meg så virker det som det er enten eller noen ganger. TacT som jeg lånte en gang hadde perfekt mellomtone og diskant men bass var det ikke snakk om. Jeg vil ha begge deler.

BTW: Skrev mail men Tonart, og en som jobba der mente at MC252 og RF7 var en kjempematch, da så jeg også at jeg nesten ville ha rørklang over mellomtone og diskant samtidig som bassen måtte ha punch som transistor. Han mente det var en veldig bra match med MC252 da. Litt rart at du mener det stikk motsatte. Blir veldig forvirra her jeg.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis RF-7 har muligheten for bi-amping, kan du jo prøve å kombinere rørforsterker med transistorforsterker. Muligens en tungvindt metode, men noen foretrekker å gjøre det slik for å få klangen fra rør i tillegg til kontrollen fra transistorforsterkere.

Det enkleste er jo å bruke èn forsterker, med den lyden du liker, men uansett valg bør du få testet produktet før du kjøper. Men jeg skjønner at det ikke er så enkelt når man skal handle brukt...

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo det er jo en ide det egentlig. Den har mulighet for beamping ja

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går det med letingen? Finner du ut noe?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •