Yamaha RX-V657

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha RX-V657

Skal kjøpe ny receiver og har vurdert denne. Kanskje ikke den peneste å se på, men alle testene jeg har lest virker formidable Skal bruke den til Dali Concept 6 og Dali Concept Center. Noen som har denne? Fordeler og ulemper?

Ta forresten en titt her:
    http://www.hometheaterhifi.com/volum...er-8-2005.html

Dette var den siste testen jeg leste, og da ble jeg veldig optimistisk

Hadde vært fint å høre noen andre synspunkter!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke helt fornøyd

Jeg kjøpte RX-V657 på torsdag, sammen med B&W 602 høyttalere. Det fungerte utmerket torsdag kveld og i går, sett noen filmer og hørt masse musikk. Lyden er svært bra. Men da jeg slo på radioen i dag morges hadde jeg ca 3 minutter med petre før en høy pop/flop lyd og død forsterker...

Manualen sier at dette er "the protection circuit" som har slått inn, men alle triks den nevner for å rette dette feiler. Kan ikke se jeg har gjort noe galt, den fikk kjørt seg fredag kveld, uten noe problem, men i dag morges døde den etter tre minutter. Har ikke endret noen på kabler eller koblinger i mellomtiden.

Jeg skal være forsiktig med å konkludere noe, alle kan være uheldige, men nagende i bakhodet ligger tanken om at jeg skulle hørt på HFK og kjøpt denon 2106 i stedet.

Høre hva nettbutikken sier om yamaha på mandag...

Wish

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Alle kan være uheldige!

Satser på at du har vært uheldig i dette tilfellet!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å resete recieveren? Hadde litt problemer med min rx-v1500 en gang. Etter jeg resetet den virket alt igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tja...

Jeg har forsøkt alt som står i manualen, men den nevner ikke resetting med et ord... hvordan gjør jeg det?

Og dessuten dersom dette er et vedvarende problem er jeg bekymret for høyttalerne mine. Den pop'en var ganske høy på lavt radiovolum. Tør ikke tenke tanken på hvordan den oppfører seg om det skjer midt i en actionscene...

EDIT: fant en pdf av manualen nå, resetting har jeg ikke testet fordi den dør etter så kort tid at jeg ikke rekker det, Men kan forsøke igjen, være litt mer effektiv på de sekundene jeg har til rådighet.

Wish...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hordaland
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo... fått til å resete forsterkeren din?? ein trenger ikkje slå den på for å resete den, la forsterkeren vere av så holder du inne straight/effect knappen på fronten på forsterkeren mens trykker du på standby/on knappen, då får du opp advance menyen, der får du opp inpedansen som forsterkeren er instillt på, vrid deretter på program "hjulet" så kommer det opp "Preset" så trykker du på straight/effect knappen igjen å då kommer det opp reset (på displayet viser det da "Preset - Reset") så slår du av forsterkeren igjen å då er den nullstillt igjen...

PS: du sletter alt du har lagret av instillinger osv.

håper detter hjelper deg vist du ikkje allerede har funnet ut av det

MVH

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •