Hvilken forsterker til disse høytalerene?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken forsterker til disse høytalerene?

Fant disse høytalerene på www.qxl.no nå:
    http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?...m=1&Catg=11961
    Det står at de spiller bra med liten forsterker også... Er forberedt på å legge ut en del på forsterker siden disse er ganske billige! (Solgte gitaren for 3500,- idag )
    Har egentlig mest lyst på en brukt og billig forsterker siden det bare er til gutteromet og hovedsaklig for å spille høyt !

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    uhm... Bumper tråden min her siden det ikke er lenge til auksjonen går ut! Kan få disse høytalerene for 2000,- og har gaanske lyst på de, har bareikelyst til å kjøpe store høytalere å finne ut at jeg må ha en forsterker til 7-10.000,-!!!

Dette står i annonsen:
    2stk / 1par Diskohøytalere mod.Y25 med 2stk 12" basser i hver. Kassene er laget av 15mm MDF med innvendig avstivning og demping. Kraftig mellomtonehorn med påskrudd driver , og høykvalitets diskanter er bare en av grunnene til at denne høytaleren kan spille så utrolig høyt , selv med en liten forsterker. Passer perfekt ute eller i store lokaler hvor man trenger høy kvalitet og masse lyd. Høytaleren passer bra også på gutterommet for deg som vil spille SINSYKT høyt og i tillegg ha MASSE TRØKK.

Tåler hele 1000w maxeffekt Solide , godt avstivet og dempede MDF kasser
    2stk kraftige 12" basser i hver høytaler
    robust 3veis konstruksjon
    Høy følsomhet
    Impdance 4ohm
    Spiller høyt selv med små forsterkere.
    Vekt 60 kg ( 30kg stk ) høyde 114 , bredde 38 , dybde 30cm Dette er seriøst byggede høytalere med kvalitetselementer og meget bra byggede kasser , og må ikke sammenlignes med diverse boombokser og annet som er laget i billige tomme sponkasser uten noe form for avstivning. Motorola kvalitets-diskanter. Perfekt på gutterommet , hageparty , selskapslokale , diskotek , hjemmekinoen eller hvorsomhelst. Solid gullbelagte terminaler for høytalerkabel eller bananplugger.

Helt nye høytalere i orginal uåpnet embalasje , selges med 2års garanti.

Varens stand: Ny vare/tjeneste "

"

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor bruke penger på noe sånt??

Kjøper du disse, må du ha en like kraftig forsterker som du måtte ha om du kjøper noe CV høyttalere. De høyttalerne der kan aldri spille bra. Spar penger og vent med å kjøpe noe. Finn noen brukte CV høyttalere. Eller Kjøp den noen nye V 15 og finn en brukt pa forsterker. Jeg er overbevist at du får fetere lyd med noen cv høyttalere med enkle 15" enn de selvbygde høyttalerne der.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Erling
    Fant disse høytalerene på www.qxl.no nå:
    http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?...m=1&Catg=11961
    Det står at de spiller bra med liten forsterker også... Er forberedt på å legge ut en del på forsterker siden disse er ganske billige! (Solgte gitaren for 3500,- idag )
    Har egentlig mest lyst på en brukt og billig forsterker siden det bare er til gutteromet og hovedsaklig for å spille høyt !
    De selger disse høyttalerne 300 meter nedforbi meg. Tror merket er Xelent. Personlig syntes ikke jeg dem spiller noe bra. www.stereosyd.no selger dem her.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    hvorfor bruke penger på noe sånt??

Kjøper du disse, må du ha en like kraftig forsterker som du måtte ha om du kjøper noe CV høyttalere. De høyttalerne der kan aldri spille bra. Spar penger og vent med å kjøpe noe. Finn noen brukte CV høyttalere. Eller Kjøp den noen nye V 15 og finn en brukt pa forsterker. Jeg er overbevist at du får fetere lyd med noen cv høyttalere med enkle 15" enn de selvbygde høyttalerne der.
    Saken er den, at jeg bare har lyst på store høytalere med bra trøkk til en billig penge... Disse har sikkert mer en nok trøkk, og kan godt gå for noe mindre som ikke trenger et eget kraftverk for å ikke sprenge.... Det står i annonsen at de kan spilles med liten forsterker, men ingenting om hva liten forsterker er! :@
    Grunnen til at jeg spør ehr er trossalt fordi jeg ikke har peiling på dette!!
    Kunne godt tenke meg å byge egne høytalere, men det viser seg at høytaler-bygging innebærer mer enn å kjøpe mdf plater å snikre det til en kasse å hive inn elementer!

Valgte disse høytalerene fordi de er (fysisk)store og ser tøffe ut, har naboer på andre sida av veggen, så får ikke spilt veldig høyt uansett... Lurer bare på hvaslags forsterker og hvor stor den må være for å ikke ødelegge høytalerene!!!

Erling

Edit: Hva med denne? http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?...m=1&Catg=11965
    Pioneer SX 339
    500 w
    4 utganger
    50/60 hz

Edit2: Edit: Takk for raskt svar forresten! Tror jeg lar disse høytalerne gå i glemmeboka

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •