Ny eller brukt til samme pris?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Ny eller brukt til samme pris?

Skal kjøpe meg en forforsterker til hjemmekinoen.
    Bruker i dag en Yamaha rxv1300 integrert som forforst. til en rotel 1075.
    Spørsmålet er hva dere mener vil gi mest for pengene, har nemlig ikke lyst (hehe, det ble feil. Har ikke råd) til å bruke mer enn 10-15k:
    1: Splitter ny
    eller
    2: Brukt

Uansett vil jeg ikke få autom. oppsett m/ mic. og hele pakka til den prisen.
    Hvor mye betyr det for filmopplevelsen? Har aldri hatt mulighet til å teste med og uten mot hverandre noen gang...
    Kanskje like greit å vente litt, hehe, men det er ikke noe morro det heller!!
    Kommer til å høre mye på musikk også, men film er nok viktigst.
    Anlegget består forøvrig av:
    DVD: Marantz DV6400
    Front: Patos Lyric 501kmll
    Center: Patos Lyric 201ckmll
    Bak: Patos Lyric 101kmll

Jeg setter stor pris på alle synspunkter!!

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du finner en av de brukt fra en fyr du mener er seriøs, pent brukt, til en ordentlig pris, hva er det å tvile for?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte mer på om en ny forfor. til 15k vil være et bedre kjøp enn en eldre modellserie ( 2-5 år gamle, og brukt) som nå selges for ca 15K. F. eks en NY rotel 1068 VS en brukt Lexicon MC-1/JBL Synthesis som hadde veil. pris på ca 60k. De selges for ca 15 i dag.

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjer vel ganske mye på den fronten i henhold til standarder som PLIIx osv. Men om du er sikke rpå at en eldre forforsterker fyller dine krav er det vel ingen hindring i å kjøpe brukt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, igjen så presiserer jeg at det jeg lurer på er om nytt eller brukt vil gi "mest for pengene". Og så klart jeg må kjøpe noe jeg kan bruke! ( Som passer mine preferanser)

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke kjøpe en receiver med romkalibrering til 10-15000? Da kan du bruke Rotel`en til front og center, og receiveren til bakhøyttalerne. Da har du også muligheten for å gå fra 5.1 til 7.1 hvis du ønsker.
    Det negative er jo at du ikke får brukt alle kanalene til receiveren og Rotel`en (hvis du velger 5.1), men samtidig kan strømforsyningene jobbe lettere når alle kanalene ikke er i drift.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har vært inne på tanken. Men jeg har fra før en habil reciver i Yamaha rxv1300. Synes det er litt dumt å bla opp 10-15 lapper for "det samme" men med romkor. Vil vel tro at en ren forforsterker til samme pris vil gi vesentlig bedre lyd. I det minste i stereo. Men som sagt så vet jeg ikke hvor mye romkor. har å bety... Har planer om 7.1 etter hvert. Hadde da tenkt å kjøpe rotel sin 2x200 eller 2x350 watter til frontene, og bruke 1075`n til senter og bakkanalene. Da blir det nok fart i Patosene!

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel min mening er; kast ut alt som heter procesorer i forforsterkeren din om du vil ha god stereo lyd også (så lenge du har processorer i spilleren). Jeg skal nå selge min RSX1065 for å gå helanalogt på forsterkersiden. Jeg har jo alt av dekodere i spilleren og jeg har ikke behov for bilde switch. Vurdrere Copland sitt cva306 og cva535 seriøst

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok ikke dumt det. Men det passer ikke meg siden jeg har stereoanlegget stående i stua, og bruker både tv-tuner og pc (digitalt) inn på forforsterker.
    Men til ditt bruk vil jeg tro en slik løsning er helt topp!!

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok jeg må kanskje prøve å gi deg et svar på brukt eller nytt. Vel jeg tror ikke lydkvaliteten har forbedret seg noe vesentlig de siste årene. Så lydmessig tror jeg du kan gjøre et kupp brukt, men på fleksibilitetsfronten tror jeg det er bedre å kjøpe nytt.
    VEt ikke om du ble noe klokere?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var før en ivrig tilhenger av romkorreksjon, men har funnet ut at en lydtrykksmåler, frekvenstoner, og litt tid gir ett mye bedre resultat. Så romkorreksjon er ikke ett "must", med mindre man er lat

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    ...men har funnet ut at en lydtrykksmåler, frekvenstoner, og litt tid gir ett mye bedre resultat. Så romkorreksjon er ikke ett "must", med mindre man er lat
    Veldig enig. Samt at man selv får økt kunnskap om det lydmessige fremfor å la maskinen ordne opp....;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode svar! Ble klokere av de siste tre innleggene. Det var omtrendt som jeg trodde selv, men det er jo greit å få det bekreftet av andre
    Jeg kommer nok til å kjøpe brukt etter hvert.
    Må si jeg sikler fælt på rotel sin 1098! Den er rett og slett fet...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •