Forsterker til clsc 215

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til clsc 215

Jeg er klar over at dette kan bli litt dumt, og jeg vet at det er andre ganske like tråder. Men jeg vil bare høre hva dere har å si til dette, og om dere faktis har noe å si så si det.

Jeg kom over denne:

http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/onli....cgi?id=931278 &cart_id=

denne står det at yter 1x600w RMS i 8 ohm. Ja er dette troverdig? jeg vil nok tro at jeg må ta disse oppgivelsene med en stor klype salt. Men hvis jeg kjøper 2 av denne og brokobler den og bruker de på clsc 215 så vil jeg sikkert få bra med effekt. og 600w rms til under 5500 vil jeg påstå er ganske bra.

Er det noen som i det hele tatt vet noe om denne forsterkeren er zachery så dårlig at det ikke er nødvendig å teste en gang? Kom med hva som helst, dette er kun et forslag til meg selv.

mvh Fabian

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg synes Zachry er meget harry jalla shit samt med QSC..
    Zachry funker vell når du skal teste og kødde litt.. men hvis du er ute etter lyd bilde osv slik så tror jeg NEPPE dette er en forsterker for deg. gå heller for en kraftig Carver det spiller rått til clsc-215 som har blitt nevnt før her i mange tråder hehe.

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg heller én god forsterker til samme pris som to Zachry. f.eks. QSC, Crown, LAB eller Carver.

Frode

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av titus41
    jeg synes Zachry er meget harry jalla shit samt med QSC..
    Zachry funker vell når du skal teste og kødde litt.. men hvis du er ute etter lyd bilde osv slik så tror jeg NEPPE dette er en forsterker for deg. gå heller for en kraftig Carver det spiller rått til clsc-215 som har blitt nevnt før her i mange tråder hehe.
    hm åssen kan du si at qsc er harry jalla shit? har du prøvd d?

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for Carver. Med Zachry så blir salt-klypa så stor at man må bruke spade. Som Sony.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke akkuratt de svarene jeg var ute etter... qsc, mange som bruker det til proffutstyr. Så vil nok ikke sette de i samme bås som zachery. Og for prisen av disse 2 forsterkerne får jeg neppe en god nok carver eller LAB. Og ja jeg vet at de er mye bedre enn zachery. Jeg var ikke ute etter de forslagene dere kom med, jeg var ute etter å høre om noen hadde noe å si på lydkvalitet/kvalitet, og om hvor troverdige oppgivelsene er.

jeg er ute etter en ny forsterker, men akkuratt i denne tråden så lurer jeg bare på om dere vet hvordan den fungerer.

Newcomer ErikCV sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner hva du vil fram til .
    Men her ser det rett og slett ut som om det har oppstått en skrivefeil hos Ljudia .

Den er oppgitt til å yte 2x300W i 4 OHM, og 2x200W i 8OHM.
    Og så 1x600W i 8OHM.
    Vil nok heller tro at den yter 1x600W i 4OHM,
    og 1x400W i 8OHM .?

Hørtes litt sykt ut å yte 2x200W 8OHM og samtidig 1x600W 8OHM.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ErikCV
    Skjønner hva du vil fram til .
    Men her ser det rett og slett ut som om det har oppstått en skrivefeil hos Ljudia .

Den er oppgitt til å yte 2x300W i 4 OHM, og 2x200W i 8OHM.
    Og så 1x600W i 8OHM.
    Vil nok heller tro at den yter 1x600W i 4OHM,
    og 1x400W i 8OHM .?

Hørtes litt sykt ut å yte 2x200W 8OHM og samtidig 1x600W 8OHM.

I teorien skal en firdoble effekten (så lenge forsterekeren har ubegrenset med strøm samt har 0ohms utgangsimpedans), dette fordi at du dobler utspenning ved brokobling, dette medfører OGSÅ en dobling i strøm og siden P=U*I har vi da P=2U*2I i forhold til det forrige tallet. så en forstereker som yter 10v 10A (et eksempel) i en gitt situasjon vil da gi 100w, dobler du spenningen vil strømmen doblest(pga U=r*i), som følge av dette firdoblest effekten.

Det er imidlertid SVÆRT få forsterkere som klarer dette, men ser du f.eks. på en bilforsterker som: http://www.trutechnology.com/product...ries/t2100.htm (dette er 2x100w bilforsterker som koster 7k.)

vil en se att dette er tilfellet, dette pga at utgangstransistorer og strømforsyning i disse er VELDIG godt dimensjonert.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere nevner ikke NAD? :-?
    jeg kjører C372 og C272 som er brokoblet jeg, og synes det er bra. noen som har det slik som meg da?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •