Kjøp i USA, og strømproblemer? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 58 av 58
    Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Alle kan sende til Europa!

Sitat Opprinnelig postet av fabian
    hvor i usa bestiller dere fra? jeg har for.eks sett på ebay, men få sender harman/kardon til europa.

Du kan få en hvilken smo helst butikk i USA til å sende til Norge via

www.jetcarrier.com

De gir deg en postboks i USA som butikken sender til og ordner resten for deg. Billig er det også! Du må regne med å betale sales tax i USA (ca. 7%).

Ang. voltage converters - jeg bodde en stund i USA og kjøpte med en 3000W transformer. Den er utrolig tung og klumpete og vankelig å plassere i stua.Men det kjipeste er at den durer konstant, så ille at jeg ikke orker bruke den. Kanskje greiere å kjøpe flere små om du har ulike ting på 110V.

Newcomer nesJe sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thunderstorm77
    Ang. voltage converters - jeg bodde en stund i USA og kjøpte med en 3000W transformer. Den er utrolig tung og klumpete og vankelig å plassere i stua.Men det kjipeste er at den durer konstant, så ille at jeg ikke orker bruke den. Kanskje greiere å kjøpe flere små om du har ulike ting på 110V.
    Hvor mye veier disse egentlig? Jeg skal kjøpe en på 2000W, tror du den vil bråke like mye?
    Og til slutt, men ikke minst, er det trygt å bruke disse, fungerer de akkurat som de skal?
    Er så utrolig kjipt å bruke 12 000 på en forsterker, som ender opp i røyk!

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Sitat Opprinnelig postet av fabian
    be de merke pakken som en gave, da slipper man alt som har med tull(toll) å gjøre.
    Hadde det bare vært så enkelt...

Seff kan man ha flaks, men ikke regn med det...

En person i min nærmeste familie jobber i tollvesnet, og han fortalte meg at når en pakke kommer inn til landet så sjekker de verdien til pakken, så sant det ikke er helt tydelig fra gjennomlysning, etc at innholdet er det som står utenpå...

De åpner pakken, og ofte ligger det en faktura inni med den korrekte prisen, ikke den som er påført tollappen utenpå pakken. Ligger det ingen faktura inni, og de mistenker/skjønner at produktet er langt dyrere slår de opp prisen på internett. Der finner man jo priser på alt alikevel :-)

Konklusjon: bestiller du fra USA, så sørg for å ha råd til å betale momsregningen som tollvesnet krever at du betaler før de utleverer pakken... Og slipper du det, så pris deg lykkelig, men ikke vær naiv nok til å regne med at det er sånn det går... (!)

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Elemental Studios
    Hadde det bare vært så enkelt...

Seff kan man ha flaks, men ikke regn med det...

En person i min nærmeste familie jobber i tollvesnet, og han fortalte meg at når en pakke kommer inn til landet så sjekker de verdien til pakken, så sant det ikke er helt tydelig fra gjennomlysning, etc at innholdet er det som står utenpå...

De åpner pakken, og ofte ligger det en faktura inni med den korrekte prisen, ikke den som er påført tollappen utenpå pakken. Ligger det ingen faktura inni, og de mistenker/skjønner at produktet er langt dyrere slår de opp prisen på internett. Der finner man jo priser på alt alikevel :-)

Konklusjon: bestiller du fra USA, så sørg for å ha råd til å betale momsregningen som tollvesnet krever at du betaler før de utleverer pakken... Og slipper du det, så pris deg lykkelig, men ikke vær naiv nok til å regne med at det er sånn det går... (!)
    Kunne ikke vært mer enig med deg!
    Det med å prøve å lure tollvesnet er jo bare helt på jordet. Dette er jobben deres, og mottak av varer fra USA er vel heller ikke det de har minst erfaringer med. Hvis vedkommende har denne innstillingen, går det vel mer på at den personen bor i feil land, og kanskje burde vurdere et land som Polen i stede.

Det verste er at noen her, oppfordrer andre til å lure seg unna tollvesenet. Er ikke dette forumet til, for å hjelpe hevrandre å gi hverandre råd?

Synes vi skal høre på det Elemental Studios sier. Han kan vel bekrefte dette bedre enn hva de fleste av oss kan, i og med at han har familie som jobber i tollvesnet :-)

I mitt tilfelle så kommer forsterker, frakt og toll på til sammen 12 000 kr. Da blir alt gjort på lovelig vis, og jeg sparer over halvparten av det forsterkeren koster i Norge. Dette kan rett og slett ikke klages på!

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er nok safe

Sitat Opprinnelig postet av nesJe
    Hvor mye veier disse egentlig? Jeg skal kjøpe en på 2000W, tror du den vil bråke like mye?
    Og til slutt, men ikke minst, er det trygt å bruke disse, fungerer de akkurat som de skal?

Antar at dette er rimelig trygt ja, jeg har brukt måleutstyr for å sjekke at det virkelig kommer 110V ut av omformeren. Jeg hadde min stående i en hanske liten stue, og da var duringen litt sjenerende. I en større stue regner jeg med den ikke er til særlig irritasjon. Det er nok viktig at du kjøper en som har en god del mer watt en utstyret du har tenkt å koble til.

Jeg ville ikke hatt noen problemer med å koble til en 12K receiver så lenge den har mange watt og virker timelig solid.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vekt

Min veier i alle fall 20 kg. Det er som å løfte på en massiv blyklump.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antar at dette er rimelig trygt ja, jeg har brukt måleutstyr for å sjekke at det virkelig kommer 110V ut av omformeren. Jeg hadde min stående i en hanske liten stue, og da var duringen litt sjenerende. I en større stue regner jeg med den ikke er til særlig irritasjon. Det er nok viktig at du kjøper en som har en god del mer watt en utstyret du har tenkt å koble til.

Jeg ville ikke hatt noen problemer med å koble til en 12K receiver så lenge den har mange watt og virker timelig solid.
    I en liten stue ja, den er nok uansett større enn mitt rom på bare 13,16 m²!

HK 7300 har en strømforsyning på 1360W. Det burde holde med en 2000W omformer.

Min veier i alle fall 20 kg. Det er som å løfte på en massiv blyklump.
    Såpass ja! I prisen på 12 000 kr som jeg har kommet fram til, er både forsterkeren med frakt og toll inkl. Altså er dette uten omformeren. Og hvis denne veier så mye, kan det jo bli vesentlig dyrere! Jeg skal bestille forsterker og omformer fra to forskjellige nettbutikker i USA. JetCarrier ordner dette for meg, slik at begge blir sendt som en pakke. Til sammen blir jo dette en totalvekt på godt over 50 kg!

Virker som om dette kan bli veldig mye dyrere enn bare 12 000 kr.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I en liten stue ja, den er nok uansett større enn mitt rom på bare 13,16 m²!

HK 7300 har en strømforsyning på 1360W. Det burde holde med en 2000W omformer.

Såpass ja! I prisen på 12 000 kr som jeg har kommet fram til, er både forsterkeren med frakt og toll inkl. Altså er dette uten omformeren. Og hvis denne veier så mye, kan det jo bli vesentlig dyrere! Jeg skal bestille forsterker og omformer fra to forskjellige nettbutikker i USA. JetCarrier ordner dette for meg, slik at begge blir sendt som en pakke. Til sammen blir jo dette en totalvekt på godt over 50 kg!

Virker som om dette kan bli veldig mye dyrere enn bare 12 000 kr.

Sender du med båt koster ikke 50 kg så altfor mye. Lønner seg nok uansett. 2000W burde holde, men ikke gå lavere.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omformere leverer sjelden det de lover. Tviler på at en
    2000W omformer leverer mer en 1200-1400W.

HT

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sender du med båt koster ikke 50 kg så altfor mye. Lønner seg nok uansett. 2000W burde holde, men ikke gå lavere.
    Hvorfor lønner dette seg uansett, er det mye penger å spare? Vil det ikke ta utrolig lang tid før jeg mottar varene?

Sitat Opprinnelig postet av HT
    Omformere leverer sjelden det de lover. Tviler på at en
    2000W omformer leverer mer en 1200-1400W.
    Er dette noe du selv har erfart? Mener du jeg skal gå opp til en 3000W omformer, når strømforsyninga bare er på 1360W? :S

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette går vel å vente på...

Hvorfor lønner dette seg uansett, er det mye penger å spare? Vil det ikke ta utrolig lang tid før jeg mottar varene?

Er dette noe du selv har erfart? Mener du jeg skal gå opp til en 3000W omformer, når strømforsyninga bare er på 1360W? :S

Tidsplanen til Jetcarrier med båt:

http://www.magnum.no/info/bizbox.asp

Vil du kjøpe min på 3000W så si fra... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bytt trafo. Det er mye biligere og enklere. Jeg har selv kjøpt både poweramp, digital mixer og iMac med kun 110v i Usa. Har byttet trafo på samtlige og de fremstår som "norske".

Når det bare er trafo og ikke hele strømforsyningen som må byttes, så er det bare å kjøpe en trafo med samme spenning og fysiske mål slik at de passer i boksen. Enkelt nok!!!! Om du ikke tør å "fikle" med dette selv, så er det en halvtimes jobb å få dette byttet.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tidsplanen til Jetcarrier med båt:

http://www.magnum.no/info/bizbox.asp

Vil du kjøpe min på 3000W så si fra... ;-)
    Hvor mye skal du ha for denne da? Den kommer jo til å bråke en del på det lille rommet mitt da. Hvis denne er så tung som du skrev tidligere, blir det ikke da svindyrt med frakt?

Sitat Opprinnelig postet av DottCom
    Bytt trafo. Det er mye biligere og enklere. Jeg har selv kjøpt både poweramp, digital mixer og iMac med kun 110v i Usa. Har byttet trafo på samtlige og de fremstår som "norske".

Når det bare er trafo og ikke hele strømforsyningen som må byttes, så er det bare å kjøpe en trafo med samme spenning og fysiske mål slik at de passer i boksen. Enkelt nok!!!! Om du ikke tør å "fikle" med dette selv, så er det en halvtimes jobb å få dette byttet.
    Hvordan dette gjøres har jeg absolutt ingen peiling på! Hvem som skulle gjort dette for meg vet jeg heller ikke. Hvor får jeg kjøpt en slik da og hvor mye penger er det å spare i forhold til kjøp av en omformer? Er dette like lett å fikse med HK sin avr-7300 receiver?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pris

Hvor mye skal du ha for denne da? Den kommer jo til å bråke en del på det lille rommet mitt da. Hvis denne er så tung som du skrev tidligere, blir det ikke da svindyrt med frakt?

Jeg selger min for 4-500 kr. Jeg bor i Bergen. Er nok uaktuelt å sende i posten. Jeg er ofte i Oslo også. Hvor bor du da?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan dette gjøres har jeg absolutt ingen peiling på! Hvem som skulle gjort dette for meg vet jeg heller ikke. Hvor får jeg kjøpt en slik da og hvor mye penger er det å spare i forhold til kjøp av en omformer? Er dette like lett å fikse med HK sin avr-7300 receiver?
    Dersom du vet hvordan en trafo ser ut og klarer på finne den inni forsterkeren så er resten nesten like enkelt. Alle vanlige trafoer har en primær (220v eller 110v) og en sekundær side (12v, 18v 30v osv). Normalt er det 2 kabler på hver side (spenning inn og spenning ut). Dersom du vet hvor mye spenning og effekt forsterkeren trenger, er det bare å kjøpe en trafo som passer. Gå til et serviceverksted eller radio&tv-forretning og spør om de kan bytte den for deg.

Mye billigere og myyye mer praktisk enn store klumpete omformere som støyer og durer og som er umulig å plassere.

Husk at en del forsterkere har switchbare strømforsyninger (som på de fleste PC'er).

Noen forsterkere har BÅDE 110v og 220v trafo, men ledningene må flyttes (loddes) til rette kontaktpunkter på trafoen. Dette tar ca. 5 minutter!!!! Dette kan være litt vanskelig å finne ut av (glem å spørre importør eller produsent), men søk på nettet og spør folk i egnede forum. Utrolig så mye folk vet og hvor villig de er til å dele denne informasjonen.

Intermediate IsakAlexander sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ehhm.

Gammel tråd..
    En trafo merket med 220V/110/100V-550VA, er det ca 330watt?
    Kjøpte en Pioneer Elite m-10x fra usa før jeg fikk tenkt meg om..ops:
    Nå må jeg jo ha en step down trafo til den..og lurer på om jeg kan bruke den som er 550VA?

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm jeg søkte også på denne tråden, så ser jeg at flere lurer. Tråden skle ut litt her føler jeg, tenkte på en blue ray spiller fra usa, men da trenger jeg vel en omformer?`

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bytte av trafo

Noen som har prøvd å importere forsterkere fra USA til Norge, for så å bytte trafo? Trenger en ny forsterker som støtter de nye lydformatene

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •