Kjøp i USA, og strømproblemer? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 58
    Newcomer BeemerZ1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    noen forsterkere og subber for eks. har en switch hvor man kan velge volt'en. så det var nok det han mente.
    Vet godt at en del elektriske artikler har en bryter der man kan velge 110 V eller 230 V ja, men få forsterkere har det.
    H/K sine har i hvert fall ikke.
    Så det jeg lurte på var hvorfor han bare skulle glemme det om ikke forsterkeren tok 230 V.

Og for å gjøre det litt lettere for dere så er det (ca.) 230 V vi har i veggen, svært sjeldent 220 V eller 240 V.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor i usa bestiller dere fra? jeg har for.eks sett på ebay, men få sender harman/kardon til europa.
    Etter det jeg har funnet ut er 7300'en billigst hos OneCall.
    De sender til de fleste "vennligsinnede" land i verden, bl.a. Norge.
    Når det gjelder eBay er det ikke uvanlig at de sender til Norge om man spør.
    Uansett pleier ikke eBay å være billigst på slike produkter...

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, skjønner nå hva du egentlig var ute etter...

men da skal jeg sjekke ut onecall. Har vært inne der før, men aldri funnet ut om de sender til norge eller ikke.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, skjønner nå hva du egentlig var ute etter...

men da skal jeg sjekke ut onecall. Har vært inne der før, men aldri funnet ut om de sender til norge eller ikke.
    OneCall does not accept international purchases
    Hehe...

Men det stod i hvert fall noe annet på Amazon.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    å, jeg sendte nettopp mail til onecall så det var jo dumt. da får jeg prøve amazon da!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de sender til norge fra amazon.com, men ikke harman/kardon produkter. Jeg tror det er umulig å få tak i harman/kardon fra usa, jeg har prøvd det meste nå. eneste må være å få fra privat personer fra ebay ellerbrukt på amazon kanskje.

Newcomer nesJe sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BeemerZ1
    Gjør det du!
    Har ekstremt lyst til å gjøre det samme selv...
    Eneste som har stoppet meg er at H/K har sagt de skal komme med en ny tilsvarende med HDMI/DVI, men denne kommer nok ikke før til våren.

Beste prisene på omformere fant jeg her.

Det er ingen grunn til at det ikke skulle funke bra!
    Omformeren vil bare være positiv iom. at den vil "rense" strømmen for forsterkeren.
    Muligens kan til og med strømforsyningen i forsterkeren gjøres om til 230 V relativt enkelt...
    Skal ta hjem en HK3480 til min søster, så skal det undersøkes litt nøyere
    1800,- er da latterlig billig for denne...

For meg vil en 7300 med 3000 W (for å ha litt å gå på) omformer komme på ganske nøyaktig 9000,-.
    Uaktuelt å betale 25k for den her da.
    Skal du til USA nå i nærmeste framtid, siden du skal ta med en HK 3480 hjem? Fortell i hvertfall med en gang hvordan det gikk

Når du snakker om HK 7300 og den omformeren, da mener du 9000 kr uten frakt og toll? Du må jo bestille forsterkeren fra et sted og omformeren fra et annet, det kan jo bli ganske dyrt, i hvertfall når tollen er så høy som den er. Jeg kom fram til en pris på ca 11 500 kr for bare forsterkeren sendt fra USA til ditt postkontor. Brukte informasjonen på www.magnum.no

Fortell meg litt om hvordan du har tenkt til å gjøre det. Valget blir lettere når andre vurderer det samme kjøpet

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

de sender til norge fra amazon.com, men ikke harman/kardon produkter. Jeg tror det er umulig å få tak i harman/kardon fra usa, jeg har prøvd det meste nå. eneste må være å få fra privat personer fra ebay ellerbrukt på amazon kanskje.
    Selvfølgelig får du tak i en Harman/Kardon forsterker i fra USA. Gå inn på www.magnum.no, der skal du finne alle svarene du trenger. Veldig fin side!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nesJe
    Selvfølgelig får du tak i en Harman/Kardon forsterker i fra USA. Gå inn på www.magnum.no, der skal du finne alle svarene du trenger. Veldig fin side!
    takker for svar, skal se på det senre og se hva jeg kommer frem til, må på jobb nå...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du til USA nå i nærmeste framtid, siden du skal ta med en HK 3480 hjem? Fortell i hvertfall med en gang hvordan det gikk

Når du snakker om HK 7300 og den omformeren, da mener du 9000 kr uten frakt og toll? Du må jo bestille forsterkeren fra et sted og omformeren fra et annet, det kan jo bli ganske dyrt, i hvertfall når tollen er så høy som den er. Jeg kom fram til en pris på ca 11 500 kr for bare forsterkeren sendt fra USA til ditt postkontor. Brukte informasjonen på www.magnum.no

Fortell meg litt om hvordan du har tenkt til å gjøre det. Valget blir lettere når andre vurderer det samme kjøpet
    Skal nok ikke det...
    Men har familie der borte, så da blir ting litt enklere
    9000 er uten frakt og toll ja, men hvorfor betale for sånt?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BeemerZ1
    Skal nok ikke det...
    Men har familie der borte, så da blir ting litt enklere
    9000 er uten frakt og toll ja, men hvorfor betale for sånt?
    Når man kjøper en vare i USA, må man jo nesten få den tilsendt til Norge da, og det ekke akkuratt gratis. Hvordan skal du klare å slippe unna frakt og toll? :s

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    be de merke pakken som en gave, da slipper man alt som har med tull(toll) å gjøre.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    be de merke pakken som en gave, da slipper man alt som har med tull(toll) å gjøre.
    Er visst mange delte meninger om dette. Synes selv det høres litt merkelig ut. Til HK 7300 kom tollen på over 2000 kr, om pakken er merket som en gave, så skal man liksom slippe dette. Får ikke helt det til å henge på grep. Fint om noen som har erfart dette kan bekrefte det. Er jo veldig kjekt å slippe toll på over 2000 kr =)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, jeg skjønner at det er flere meninger, har bare hørt det av flere som har andlet på ebay, ikke elektronikk men andre ting. Som har sagt at det skal gå bra om man merker pakken med at det er en gave. Har også sett selgere på ebay som skriver at de merker pakkene med at det er gaver. Men om man har familie i usa(hvem har ikke det liksom??) som kjøper produktet der nede, og pakker den inn i papir og så sender? bør ikke det gå bra da?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, jeg skjønner at det er flere meninger, har bare hørt det av flere som har andlet på ebay, ikke elektronikk men andre ting. Som har sagt at det skal gå bra om man merker pakken med at det er en gave. Har også sett selgere på ebay som skriver at de merker pakkene med at det er gaver. Men om man har familie i usa(hvem har ikke det liksom??) som kjøper produktet der nede, og pakker den inn i papir og så sender? bør ikke det gå bra da?
    Jeg har ikke familie i USA?
    Har hørt noe om at det er tollfritt hvis varen ikke koster over 500 kr. Fint om noen som har kjøpt elektronikk i USA kunne fortalt hvordan han/hun gjorde det. Tror det er mange som lurer på akkurat dette.

Newcomer mitch sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jetcarrier

kan man ikke bare gå inn på www.jetcarrier.com , la de opprette postboks for deg i usa?

for meg virker det så en helt genial løsning på et problem skapt av papirvegringen til nettbutikkene der borte....

på 1-2-3 sparer man f.eks på en dpr2005 en ca 12000,- i henhold til utsalgspris på hificenterkjeden hvis man kjøper denne på amazon og ordner det slik

håper det kan være til noen hjelp :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Import fra USA

Er visst mange delte meninger om dette. Synes selv det høres litt merkelig ut. Til HK 7300 kom tollen på over 2000 kr, om pakken er merket som en gave, så skal man liksom slippe dette. Får ikke helt det til å henge på grep. Fint om noen som har erfart dette kan bekrefte det. Er jo veldig kjekt å slippe toll på over 2000 kr =)
    Har kjøpt endel fra USA og det er IKKE toll på elektronikk (bortsett fra TV). Men derimot må man betale 25% moms på alle varer man innfører. Jeg har som oftest unngått dette ved å sende som gave... Reglene er som følger:

Momsfritt: Alt under 200 kr
    Momsfritt: Gaver med en verdi under 1000 kr

mao. må man betale moms på alt over 1000 kr uansett.

Det som ofte er trikset da, er at avsender sender som gave og setter verdien på forsendelsen under 1000NOK. Man risikerer jo at tollen åpner for kontroll, og hvis de finner en Receiver til 15000 som er registrert som noe annet, blir det vel bråk, men det er ikke sannsynlig at det skjer.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jarlandre
    Har kjøpt endel fra USA og det er IKKE toll på elektronikk (bortsett fra TV). Men derimot må man betale 25% moms på alle varer man innfører. Jeg har som oftest unngått dette ved å sende som gave... Reglene er som følger:

Momsfritt: Alt under 200 kr
    Momsfritt: Gaver med en verdi under 1000 kr

mao. må man betale moms på alt over 1000 kr uansett.

Det som ofte er trikset da, er at avsender sender som gave og setter verdien på forsendelsen under 1000NOK. Man risikerer jo at tollen åpner for kontroll, og hvis de finner en Receiver til 15000 som er registrert som noe annet, blir det vel bråk, men det er ikke sannsynlig at det skjer.
    Er ikke det sannsynlig!!?? Hvis tollen mottar en pakke på over 30 kg kan de umulige være så tjukke i hue, at selvom forsendelsen er satt til under 1000 kr, tro at denne varen faktisk koster under 1000 kr. Jeg tror tollerne veit ganske mye om at det blir handlet en del elktronikk i USA.

Det er mulig du liker utfordringer, men dette er noe jeg aldri vil satse på.. Alt i alt vil HK 7300, for meg, koste 12 000 kr. Altså sparer jeg 13 000 kr. Da har jeg gjort alt på lovelig vis, og jeg vil være kjempe fornøyd!

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mitch
    kan man ikke bare gå inn på www.jetcarrier.com , la de opprette postboks for deg i usa?

for meg virker det så en helt genial løsning på et problem skapt av papirvegringen til nettbutikkene der borte....

på 1-2-3 sparer man f.eks på en dpr2005 en ca 12000,- i henhold til utsalgspris på hificenterkjeden hvis man kjøper denne på amazon og ordner det slik

håper det kan være til noen hjelp :wink:
    Ja, det er en helt genial løsning. De ordner veldig mye for deg, og gjør alt veldig enkelt. Forsikring får du også for bare rundt 200 kr.
    Jeg skal bruke denne tjenesten, må bare finne ut hvilken nettbutikk i USA som selger den forsterkeren jeg skal ha, til lavest pris.

Den eneste haken er at foreldrene mine er veldig skeptiske til å bruke VISA kortet sitt i USA. Dette har de dårlig erfaring med fra tidligere(gjaldt for øverig ikke USA).

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anbefaler å bruke nettbutikker som tillater betaling via PayPal eller andre sikre "mellomledd". Både jeg og flere av mine kollegaer og venner har brukt PayPal i 100-vis av transaksjoner uten ett eneste problem. Hvis butikken du handler fra (via PayPal) selger forsterkeren 200 kr dyrere enn konkurrenten kan du anse dette som en forsikringsum mot kort-svindel

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •