Reciever duell: H/K AVR 635 VS Denon AVR 3806

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer SunZeeker sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Reciever duell: H/K AVR 635 VS Denon AVR 3806

Hei!

Er det noen som har noen erfaringer/meninger om hvem av disse to forsterkerne som egner seg best til hjemmekino. (evt linker til testduell eller lignende)

Recieveren skal drive; FRONT: 2 stk Dali Ikon 7, Surround: 2 stk Dali Ikon 6, BAK: 2 stk Dali Ikon 2.

Recieverne jeg står mellom er Harman/Kardon AVR 635 og denon DENON AVR-3806.
    H/K'en koster 12000,- Denon 11000,- (Har ikke budsjett for noe dyrere nå)

Takker for alle innlegg :-)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SunZeeker
    Hei!

Er det noen som har noen erfaringer/meninger om hvem av disse to forsterkerne som egner seg best til hjemmekino. (evt linker til testduell eller lignende)

Recieveren skal drive; FRONT: 2 stk Dali Ikon 7, Surround: 2 stk Dali Ikon 6, BAK: 2 stk Dali Ikon 2.

Recieverne jeg står mellom er Harman/Kardon AVR 635 og denon DENON AVR-3806.
    H/K'en koster 12000,- Denon 11000,- (Har ikke budsjett for noe dyrere nå)

Takker for alle innlegg :-)

Til film syns jeg HK er den klart beste! Spessielt de nye er "konge", mye av den skarpe diskanten er borte(heldigvis). Regner med at 3806 ikke har så mye mer å by på på selve opplevelsen. Men da snakker jeg om erfaring ifra 3805 da.

Til kino holder jeg en knapp på HK'en. Men til musikk så kan det nok hende Denon'en er mer sofistikert! Men HK'en er rene kraftverket iforhold til hva Denon oppgir!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville også vurdert Pioneer VSXAX5ai som er på billig salg for tiden da en ny modell er underveis... tror du får den får din prisgrense. Aner ikke hvem som er best av 635 og 3806 da jeg ikke har hørdt noen av dem. Har kun hørdt 3805.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer også 3806 mot H/K 635. Har Klipsch-settet RF-25, RC-25 RW-10.
    Blir 90% kino (stort sett action filmer) og 10% musikk.

Har lest på forumet at H/K kan spille litt hardt med Klipsch, men må vel innrømme at jeg likevel har veeldig lyst på H/K 635.

Noen tanker om H/K635 mot 3806 til Klipsch?

Newcomer dagkr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

vedr HK og Klipsch

Har selv en HK 635 med Klipsch RF15. Synes ikke dette spiller spesielt "hardt", men er oppløst og klart i diskanten uten å være masete. Men Klipschene er ganske krevende å plassere for å få frem godlyden, jeg synes de må stå ganske langt fra bakveggen, og kan godt tenke meg at RF-25 krever enda mer av rommet med tanke på plassering.

Hadde tidligere en HK 230 som jeg opplevde som en bedre match med Klipschene til å begynne med, men det var før jeg kjørte EZset/EQ oppsettet. Dette gjør virkelig underverker med lyden, men det krever at man prøver seg litt frem særlig med plasseringen av mikrofonen ved "nærtesten" av høyttalerne. Jeg har funnet det ideelt med ca 40 cm fra høyttaleren pekende mot (og litt opp) øvre del av mellomtone membranet. Høyere medfører litt mye bass og lavere medfører litt mye diskant i lyden.

Just do it...

Dag K

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil Denon 3806 eller H/K 635 vil være best til 2 stk dali 8008(front) + 4 stk dali 104(surround/bak) + dali c1000(senter)? Vil DALI Concept 8 eller DALI IKON 6 være ett mye bedre kjøp dali blue 8008 og hvordan vil de passe sammen med 104'ene til 3806 el. 635?

Newcomer linser sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp denon du,, har fåt VELDIG bra kritikker,, den har også samme romkoreksjon som den dyreste"hesteforsterkeren" fra denon,, a1xv eller hva den het,,

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Et lite tips...
    Hvis du bor i nærheten av Svinesund, grensa til Sverige, får man den der for 10000 svenske og det er jo ca 8500 norske med dagens kurs. FREKT

Da tenkte jeg på H/K 635...

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå spør jo trådstarte om hva som er best av Denon 3806 og hk 635 TIL KINO. Ikke noe annet.

Det er jo snakk om smak og behag her også som alle andre steder, men jeg tror at det er veldig mange som at HK er noe av det bedre når det gjelder ren kino. Det skal også sies at de nye X35 modellene til HK har blitt veldig bra med de nødvendige forbedreingene fra den forrige serien X30.

Så mitt valg ville absolutt falle på HK, tror den kan få frem mye mer av anlegget ditt enn det denon'en kan. Tror Ikon og HK blir en bra match.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •