Reciever og effektforsterker++

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Reciever og effektforsterker++

Har tenkt å kjøpe B&W 604 høytalere fra hifiklubben. I den anledning lurte jeg på å kjøpe en effektforsterker som skal drive disse, og kjøpe en litt mindre surrond-reciever til å drive resten av høytalerne. Har ikke planer om å kjøpe senter- og bak-høytaler ennå, men det kommer.

Har sett på to stk effektforsterkere, NAD c272 og THULE Spirit PA150B, begge fra hifiklubben. 3500,- pris forskjell. Begge er oppgitt med 2x150w...

Har også sett på surround-recievere: DENON AVR-1906, Harman/Kardon AVR 135 og Harman/Kardon AVR 235 (den siste 1000,- dyrere). Syns HK har penere utseende, men den er oppgitt med mindre watt (har hørt at HK-watt er bedre, men likevell?).

Har ikke sett på noe særlig med DVD-spillere, men må jo ha det også.

Så dette er det jeg lurer på:
    1. For det første, å ha en effektforsterker til frontene og få surround-recieveren til å styre denne pluss evt andre høytalere, går vel an uten annet fiksfakseri?
    2. Blir det nok med NAD c272 til B&W 604 s3, og hvor mye bedre blir det egentlig med Thule PA150B?
    3. Er det nok med de relativt små surround-recieverne jeg har listet opp til å drive mellomstore høytalere (f.eks. B&W DM602/1 S3 o.l.), og hvem av dem best (mtp pris)?
    4. Eller holder det med en Denon AVR-3806 (evt 3805) istedetfor effektforsterker+reciever?
    5. Hvilke kabler trenger jeg?
    6. Og til slutt: Noen bra DVD-spillere til rundt 2000/2500,- som spiller brente dvd'er, mp3'er, cd'er o.l, og som har kvalitet nok til å ikke legge noen hindring på det overnevnte anlegget?

Har lurt lenge nå på hva jeg skal kjøpe, håper på svar. Som dere ser er det bare hifiklubben og ihfi-centeret som jeg har listet produkter fra. Bor i Trondheim, og de ligger relativt nære hverandre, så det er greiest sånn. Men hvis dere har noen andre forslag så er det jo bare å let me know

RSVP

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok ikke det vil skade med en effekt-forsterker.

Har ikke noe særlig erfaring med b&w og er ikke helt sikker på hva de krever, men det er det nok noen som tar seg av.

Jeg ville anbefale deg å sjekke ut bruktmarkedet, du vil få en del mer for pengene dine da. Har sett en økning i folk som ønsker og blant annet selge sin denon 3805 etter at nye produkter kom i månedskiftet. Så den kan du nok få ned i gode priser.

Om du skulle velge 3805 og blir anbefalt av klubben bi-ampe den. Så vil jeg ikke anbefale det alternativet, da det blir irriterende støy. Selv erfart og byttet fort tilbake til vanlig drift, selv om det ble vel slapt mens jeg ventet på effekt-trinn.

hvor mye ønsker du å bruke da?

kabler vet jeg ikke helt, ett godt råd som sto i en tråd her inne var å ikke legge mye penger i kabler med en gang. heller låne med hjem og lytte seg frem ved å prøve forskjellig. Syntes det hørtes ut som en god ide.

Siden du bor i trondheim, har du vært på besøk hos Ton Art? det burde du! www.tonart.no

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at det er en del litt eldre modeller av Denon 3805 (f.eks 3802). disse blir solgt for en rimelig penge (ihvertfall i forhold til 3805/6). Er de noe bra de da, hva er det de mangler som jeg kommer til å legge merke til (er relativt rookie når det gjelder anlegg).

I og med at høytalerne koster 11000,- blir nok prissjiktet rundt 25000,-. Det betyr at jeg har rundt 14000 å handle forsterker + effektforsterker + dvd-spiller + kabler. Er dette overkommelig, uten at kvaliteten forringes betydelig?

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oddmund_h
    Ser at det er en del litt eldre modeller av Denon 3805 (f.eks 3802). disse blir solgt for en rimelig penge (ihvertfall i forhold til 3805/6). Er de noe bra de da, hva er det de mangler som jeg kommer til å legge merke til (er relativt rookie når det gjelder anlegg).

I og med at høytalerne koster 11000,- blir nok prissjiktet rundt 25000,-. Det betyr at jeg har rundt 14000 å handle forsterker + effektforsterker + dvd-spiller + kabler. Er dette overkommelig, uten at kvaliteten forringes betydelig?
    Har erf. med B&W selv og vet de krever litt guffe. Har selv 603.S3 og Yamaha RX-V1500, (veldig mye for penga), og de passer perfekt til film. På 604.S3 har jeg nok valgt enda mere kraft da de er veldig mye mere tung å drive. Tenk ellers på romkorreksjon. Det vil du ikke angre på.
    Ellers har Dali kommet med Ikon-serien. Sjekk disse ut også.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thule

Jeg kjøpte meg nettopp Thule PA100 og PR100 sammen med mine 604, dette spiller fantastisk bra, du kan kanskje vri opp enda litt mer med pa150. Men til mitt bruk spiller pa100 utmerket.
    veldig godt kjøp og fin lyd :grin:

Jeg hørte de også sammen med 372 fra nad, det ble helt feil etter min mening, skrikete... :-x

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •