Yamaha 2500 og prob. med romkorreksjon?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Yamaha 2500 og prob. med romkorreksjon?

Hei dere
    Jeg har akkurat kjøpt en Yamaha RX-V2500, og håper noen med samme receiver (eller 1500) kan hjelpe meg...

Jeg satte først opp anlegget uten sub. Brukte romkorreksjonen, og det ble veldig bra. Da stilte jeg først inn at bassen skulle gå gjennom front høyt.
    Så kjøpte jeg sub igår, stillte inn at bassen skal gå til sub'en og romkorrigerte igjen. 2500'en sier at det var vellykket, men jeg ser ingen avstand til sub'en eller level inne på den automatiske romkorreksjonen, det eneste jeg ser er at delefrekvensen er satt til 60hz.

Skal ikke avstand til sub'en stilles inn automatisk?
    Synes det ble veldig mye bass, så jeg er usikker på om den har gjort romkorreksjonen på bassen.
    Noen som har samme erfaring...?

Mvh C

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Halla

Sjekk på manuell- også basic menyen... der må man oxo skru på subben

Har rx-v1500 selv

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker den sammen med mine Canton Ergo RC-L, og Canton 500 center. (+ små surr.høyt og JmLab SW800 sub)

Det spiller stort sett meget pent. Romkorreksjonenen har stillt alle høyttalere som store og delefrekvensen på sub'en til 60hz.

Center høyttaleren spiller imponerende dypt. Men så negynnte jeg å høre litt forvrenging i diskanten. Og jeg lurer på om det er fordi høyttalerene er en vanskelig last for RX-V2500.
    Jeg har hørt noe av den samme forvrengingen i diskanten på fronthøyttalerene også da jeg spillte "Snakes & Ladders" fra Joss Stones siste cd. (Da spillt i stereo (direct)) Den har noen meget dype bassliner, og noen ganger når bassen slo så ble stemmen til Joss Stone litt forvrengt. Fronthøyt. går også meget dypt, så det kan være at når det blir mye bass så blir de vanskelige å drive for forsterkeren.

Jeg gikk så inn i oppsettet og endret center og bakhøyt til små, og delefrekvensen til 80hz. Nå er forvengingen borte når jeg ser film, selv om lydtrykket er høyt. Det eneste negative er at jeg tydelig hører at center høyt. ikke går like dypt lenger, så den høres litt tynnere ut på f.eks dype herrestemmer.
    Men dette løser jo ikke forvrengingen på 2 kanals musikk, da er det vel bare effektforsterker som vil hjelpe...

Noen andre som har opplevd noe lignende?

Eller noen som har tips om rimelig effektforsterker som vil gi mer trykk, og bedre lydkvalitet til musikk? Helst noe rimelig, kanskje noe kinesisk?

PFT!
    Mvh C

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •