Fått meg Denon AVR 1906, trenger litt hjelp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fått meg Denon AVR 1906, trenger litt hjelp

Hei, var og skaffet meg en Denon AVR 1906 forsterker i dag på hifiklubben
    Endelig mitt første hjemmekino anlegg har kjøpt meg noen brukte, men gode jamo høytalere.

Men siden jeg er ny så sliter jeg med å få koblet den riktig. Det er en 7.1 kanals forsterker.

Hvordan skal jeg koble anlegget når jeg kun har 5.1 ?
    Og hvordan vet jeg hvilke høytalere som er venstre og høye bak og framme.

Litt mange spørsmål her, men her helt nybegynner så setter stor pris hvis noen gir meg en fuldig svar

Takker!!

Active cocazulu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eirwave
    Hei, var og skaffet meg en Denon AVR 1906 forsterker i dag på hifiklubben
    Endelig mitt første hjemmekino anlegg har kjøpt meg noen brukte, men gode jamo høytalere.

Men siden jeg er ny så sliter jeg med å få koblet den riktig. Det er en 7.1 kanals forsterker.

Hvordan skal jeg koble anlegget når jeg kun har 5.1 ?
    Og hvordan vet jeg hvilke høytalere som er venstre og høye bak og framme.

Litt mange spørsmål her, men her helt nybegynner så setter stor pris hvis noen gir meg en fuldig svar
    Gratulerer med nytt anlegg.

Når du står forran forsterkeren og ser på den, har du venstre til venstre og høyre til høyre. Front L og R på høyttalertilkoblingen bakpå. Bak bruker du de som heter Surround L og R. De som heter SB (surround back) er senterkanalen bak, som ikke brukes i et 5.1-oppsett.

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Takker for raskt og godt svar Jo takk så mye hehe.

Gjelder det samme for bakhøytalerne? Når jeg står forran og ser på forsterkeren så er høyre bak meg høyre på forsterkeren og venstre, venstre på forsterkeren?

Og en liten ting til. På forsterkeren så har jeg mulighet for å koble til 2 par fronthøytalere. Speaker A og B. i og med at jeg kun har et par fronthøytalere. Hvor skal jeg koble disse, A eller B?

Er litt merkelig for når jeg spiller i stereo mode så kommer det musikk i bakhøytalerne også :-\

Active cocazulu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eirwave
    Hei. Takker for raskt og godt svar Jo takk så mye hehe.

Gjelder det samme for bakhøytalerne? Når jeg står forran og ser på forsterkeren så er høyre bak meg høyre på forsterkeren og venstre, venstre på forsterkeren?

Og en liten ting til. På forsterkeren så har jeg mulighet for å koble til 2 par fronthøytalere. Speaker A og B. i og med at jeg kun har et par fronthøytalere. Hvor skal jeg koble disse, A eller B?

Er litt merkelig for når jeg spiller i stereo mode så kommer det musikk i bakhøytalerne også :-\
    Høyre og venstre blir det samme forran og bak ja. Sikkert like greit å velge A, uten at jeg vet om det er noen forskjell på disse utgangene.

Om du får lyd også bak når du spiller i stereo, har du sannsynligvis valgt noe mer enn stereo. Dersom du prøver å velge "direct" (heter det ikke det på Denon fremdeles?) burde du få lyd kun forran, så kan du ta det derifra. Får du ikke lyd da, har du nok koblet noe feil.

Trur eg.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve dette da.

Men hva er bi amping? Står at jeg kan gjøre det på min forsterker. Hvordan gjør jeg eventuelt dette?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •