Avr 3805 Systeminstillinger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer plumbtek sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Avr 3805 Systeminstillinger

Har lest bruksanvisningen!!!! Men det er allikevel et par ting jeg ikke helt får til.
    Jeg har et 5.1 oppsett, og har utført både auto å manuell kalibring.
    Hvordan svitsjer jeg imellom disse to?

Etter å ha kjørt AUTO SET UP kan jeg da gå inn å endre CHANNEL LEVEL uten at det berører kalibrings prossesen?

Også et siste spørsmål.
    Noen ganger kan det være ok å høre musikk i DTS NEO 6 og DOLBY PRO LOGIC IIx, med uten Surround høytalerne bak.
    Det jeg gjør er å sette SURROUND SPEAKER til NONE i SPEAKER CONFIG,men når jeg da skal spille av DTS matriale på film må jeg inn i SPEAKER CONFIG igjen å aktivisere høytalerne.
    Noen tips til å sette opp forsterkeren slik at jeg slipper dette hver gang?
    Ellers meget fornøyd!!!!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må velge å kjøre auto eller manuell kalibrering, du kan ikke gjøre begge deler. Jeg kan heller ikke forstå hvorfor det skulle vært mulig. Er det fordi du vi sjekke om du klarer det bedre enn receiveren?

Ja du kan forandre volum på de forskjellige høyttalerne. Det vil nok påvirke kalibreringen i noe grad, men forandrer du volumet moderat, er det nok ikke noe problem. En annen sak er hvorfor du vil justere volumet for de individuelle høyttalerne etter kalibrering? Autokalibreringen gjør jo denne jobben mye bedre enn du klarer selv, og justering etterpå blir personlig preferanse, som avviker fra "riktige" nivåer.

Når det gjelder det tredje spørsmålet ditt, så kan det løses.

Jeg regner med at du har koblet de bakre høyttalerne dine til "surround speakers A"? Hvis du har gjort det, er oppskriften som følger:

- Gå inn i "surround SP setup" menyen. Der vil du se at alle surroundformater bruker "surround A" som bakhøyttalere.

- Velg "surround B" som høyttalere til DTS NEO 6 og DOLBY PRO LOGIC IIx. Siden det ikke er koblet høyttalere til "B", vil disse formatene spille uten bakhøyttalere, mens de gjenværende formatene vil spille med.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer plumbtek sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re Gorm

Joda.Takk for hjelpa, alt gikk så bedre nå.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •