Vifte på Yamaha 1500/2500

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vifte på Yamaha 1500/2500

Noen som har en av disse receiverne og har lagt merke til viften ? noe allergisk mot vifte støy her og vurderer en ny Yamaha receiver. Leste i en test av 2500 at vedkommende hadde fått viften til å begynne

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en 1500, og jeg har ihvertfall ikke merket noe til vifta. Tror det skal være ganske varmt før den starter, og da tviler jeg på at man hører den uansett... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg hadde rx-v2500 fikk jeg vifta til å starte, men før dette skjer blir forsterkeren meget varm og etter litt så begynner vifta. Den er meget støysvak, men du hører når den er på.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en kompis som har en slik, og han har ikke sakt noe på det..Men det er som asdfteam sier at hvis den blir så varm at den starter så er det nok ikke hørbart..Det spilles nok ganske hardt da...;o)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir altid rolige perioder i film selv om man kjører med høyt volum. Eventuelt hatt den på lenge. Da kan det jo være litt irriterende muligens med en vifte gående i bakgrunnen. Men mulig at dette ikke er et problem man stort sett kommer borti. Denon bruker jo realtivt konsekvent ikke vifter, bortsett fra A1 modellen. Skulle tro Yamaha kunne konstruert ting uten vifter også

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vifte? Jeg viste ikke at min 1500 hadde vifte engang :wink: Har nok aldri fått den til å starte... Reagerer selv veldig på ulyder som vifter o.l. og du kommer ikke til å høre en lyd fra 1500, i alle fall så lenge den har godt med luft rund og får kvittet seg med varmen.

Intermediate klovnikamp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lurte bare

kommer sikkert med et dumt spørsmål, men men

Hvis man har receiveren på så høyt at den går varm og vifta starter, har man ikke da et ganske høyt volum slik at det blir vanskelig å høre vifta?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Visste heller ikke at min 1500 hadde vifte. Mange klager over viftestøy i dvd opptagere, hører ikke min engang og den er visst ikke av den roligste. Det skal jo ikke mye volum til før du ikke lenger hører viftelyder.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Det er jo rolige stunder i en film f.eks og da hører man en vifte selv om man har høyt volum. Til han som ikke skjønte det... Ellers høres det jo ikke ut som om dette er noe stort praktisk problem akkurat.

Hvordan er Yamahaene i bass området. Har en Denon nå og det er litt slapp i bassen på mine høyttalere

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri hørt vifta starte på 2500, den har t.o.m. ganske lite klaring rundt. Har sett det er et valg som kan settes slik at den går hele tiden, men har ikke testa hvor mye lyd den avgir.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •