Trenger hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp!

Jeg kjøpte for 1 år siden harmon kardon av230 surround forsterker. Nå har jeg tenkt å kjøpe en romperister Clarc tst 239. I tillegg skal jeg kjøpe en stereo forsterker (Rottell?) for å drive denne romperisteren. Det jeg lurer på er om surrondforsterkeren min funger til å bruke romperisteren( de var usikker på om dette lot seg gjøre på harmann kardon?). De på HIFI klubben gjorde meg usikker på grunn av de sa at jeg måtte ha mulighet til å stille frekvensen på subutgangen. De sa at hvis ikke dette lot seg gjøre ville all lyd slå inn på romperisteren??

Hmm kunnskapen min på dette området er liten, håper det er noen her som kan dele litt av sin kunnskap med meg.

Takk på forhånd

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drive rumperisteren? Stille freq på subutgangen? Er det en aktiv subwoofer vi snakker om? Eller en basskasse uten innebygd forsterker?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Romperister er bare en sak man monterer der man sitter, gir ikke lyd fra seg, bare rister

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rævvristeren må drives av en separat forsterker som KUN gjengirde nedre oktaver, dvs ikke noe over 50Hz. Bruker du sub-utg på H/K til vanlig sub samtidig må du ha et y-ledd. Bruker du ikke sub... æææh...
    vet du hva... kjøp den du, og les monteringsanvisningen. Du finner den på nettsiden til produsenten også.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså problemet mitt er om det er mulig med min harman kardon forsterker å justere slik at risteren bare reagerer på lyd under 50hertz? Kobler den slik jeg har forstått det ut fra subutgangen på surrondforsterkeren og via en annen forsterker.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som om AVR235 fikser dette i alle fall. Fant ikke manualen til AVR230. Fulgte ikke denne med receiveren?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •