Pioneer 1015 eller HK AVR 635

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer 1015 eller HK AVR 635

Jeg skal kjøpe ny reciver til stua, men er litt i tvil...

Jeg får HK AVR 635 for 8500 kr, og Pioneer 1015 for 6000 kr. Jeg er veldig i tvil om hvilken reciver jeg skal handle...

Jeg har BEL 2.5 høytalere, så kravet til stereo ytelse er såpass stort at jeg vurderer å beholde nåværende stereoforsterker til stereo avspilling, og eventuelt som effektforsterker til frontene i hjemmekino.

Det beste hadde vært om reciveren yter bra nok i stereo til at jeg kan selge den gamle 2 kanalern, og kjøpe SVS pb10 for pengene Men dette er vel lite sannsynelig i denne prisklassen, så vurder ut i fra 100% kino bruk...

Jeg har hatt HK før, og vært strålende fornøyd med dette. Dessuten er de kosmetisk sett desidert fetest på markedet. Men nå lurer jeg på å bytte.

At denne pioneren er god tar jeg som en selvfølge, siden den vant EISA. Men er den kraftig? Watt-oppgivelsen på 150 watt i 6 Ohm ved 1Khz overbeviste ikke meg. Men jeg trenger ikke all verdens kraft. Bare nok til å kontrollere BEL sammen med sub i selv de største kampscenene film har å tilby.

Hvordan er Lydsignaturen til pioneer? Jeg liker HK sin meget godt, men er også klar for å prøve noe nytt...

Pioneren er en mye billigere reciver... Vil dette gå hardt utover lydkvalitet, kanalseperasjon og panoreringer?

Håper noen kan hjelpe meg her, for jeg står litt fast

Newcomer dagkr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bare erfaring fra H/K 635 av alternativene dine og må si jeg er strålende fornøyd. Bruker den til både film og musikk. Romkorreksjonssystemet virker bra (hvis man ikke leser manualen, men heller søker hvordan det bør gjøres på nettet), og lyden før og etter er som natt og dag også i stereo.

For mine ører så synes jeg denne låter fenomenalt godt også på musikk, krefter i massevis og skikkelig oppløst også på de høyere frekvensene. Radio delen virker også påkostet. Men jeg skal innrømme at min erfaring er begrenset i forhold til hvordan andre produsenter anno 2005 låter. Denne ble kjøpt litt på impuls for min del etter å ha lest et par anmeldelser av den.

Hvis design spiller noen rolle så ser den jo unektelig rå ut. Fjernkontrollen som følger med er også lekker.

Eneste jeg ikke likte så godt var at den lukter litt "brent" de første ukene, kan virke som det er et belegg eller noe på som må brennes bort. Samt at fjernkontrollen ikke virket - måtte byttes. Jeg har også lest på internett at noen har opplevd at frontpanelet ikke lot seg lukke ordentlig (kosmetisk) men dette gjelder ikke på min.

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 1015 og må si meg fornøyd med receiveren. Krefter i all mass og innstillinger nok for de fleste. Auto oppsett fungerer også bra.

Men kommer til å byte til AX4 når den kommer for å få lipsync samt konvertering til HDMI.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1015 er en meget god receiver, men det er 635 også. I utlandet koster 635 100% mere enn 1015, jeg vet ikke om prisene du har fått er de norske listeprisene, men basert på de ville jeg blitt fristet til å gå for 635. Men som noen her meddeler er nye receiver modeller ikke langt unna nå, Pioneer AX2/4, Yamaha RX-V1600/2600, og Denon 3806 burde alle treffe det norske markedet før jul.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestillte meg VSX-1015 i går, gler meg som ein onge på julafto no. Er særlig spent på kor bra MCACC(rom korigeringa til pioneer) fungere, har aldri vore borti automatisk oppsett av høytalere, kanskje eg får ein ny kvardag

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •