Carver pm700 VS Nad 218

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Carver pm700 VS Nad 218

Til dere som ikke har så mye kjennskap til carver, så er det PA effekforsterkere av høykvalitet. Trur lyd kvaliteten er så og si likegod som 218. Problemet er at carver'n ligger på rundt 4000,- og 218 ligger på rundt 6000,- (ca. like gamle)

Carver pm700 specs: 2x225w/rms 8ohm, 1x700w/rms 8ohm, 400damping, 55w at idle; 500w with musical program; 1000w at full power into 8ohm (continuous); 1550w at full power into 4ohms (continuous)

Nad 218 specs: 2x200w/rms 8ohm, 1x700w/rms 8ohm, 200damping, finner ikke noen om hva den trekker osv, men det får være det samme.

Det er Cerwinvega V15F som skal ha krefter fra en av disse. Noen som kan hjelpe meg med å velge?

(Har mulighet til å prøve carver'n, men ikke 218)

Mvh
    Alex

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Carver forsterkern vil nok virke litt sterekere kanskje. Men til de høyttalerene der, så funker NAD 218 godt nok. Selv hadde jeg tatt nad, pga at jeg liker lyden i NAD. Men for all del, Carver lager noen sinnsykt gode PA forsterkere.

Men skal du ha f.eks Classic 215 ifra Vega, da ville nok Carver vært det beste, med tanke på kontroll på sinnsyke nivåer. V15F klarer seg med NAD 218!.

EDIT: BTW. Har ikke du klipsch RF da? Hmm.. eller har du lyst på det, og har Cerwin ?! .. så signaturen din ama.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å ha hørt akkurat den carver modellen, men sammenlignet med andre modeller fra den samme serien vil jeg likevel påstå
    at den kommer til å få mye mer ut av høytallerne enn en 218..

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor finner man så denne Carver'n? Det er vel brukt-pris regner jeg med?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er brukt pris ja, skrev over at 218 og pm700 er ca. like gamle. Ville ikke tro at forhandlere solgte 4-5år gamle forsterkere
    Holder litt med Carver'n jeg. Fordi den har mer damping og er mer strømsterk. Vet at V15F ikke er noen høytalere hvor kvaliteten på forsterkeren har mye betydning. Hørte V15F på en gemsound PA5500 (2x500w/rms) siden hørte jeg dem på en sensui hifi forsterker på (2x150w/rms). Jeg syns ikke at det var noe særlig merkbar forskjell i kvaliteten. Gemsounden er det ikke akkurat noe lydkvalitet inni bildet.

Mvh
    Alex

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke si jeg har hørt så altfor mye CV med noen skikkelige PA-amper. Men folk sier jo det er det beste hele tida.. Men vet du hvor man får brukte Carvere? Et sted hvor de selger nytt og brukt PA?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre ting:

+ Carvern tar også mye mindre plass
    - Mer støy fra en PA forsterker (trafo & vifte)
    - Leds og design.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet at www.raaudio.no driver og selger nye carvere. De har også et lite forum hvor det pleier å være endel brukt til salgs.

For å stille trådens spørsmål anderledes. Kan noen overbevise meg om hvilken av forsterkerene jeg burde kjøpe?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Noen andre ting:

+ Carvern tar også mye mindre plass
    - Mer støy fra en PA forsterker (trafo & vifte)
    - Leds og design.....
    Det stemmer konrad, men hva med ytelsen? Jeg blir ikke plaget av leds og støy, har full fokus på filmen jeg

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av De La Patos
    Til dere som ikke har så mye kjennskap til carver, så er det PA effekforsterkere av høykvalitet. Trur lyd kvaliteten er så og si likegod som 218. Problemet er at carver'n ligger på rundt 4000,- og 218 ligger på rundt 6000,- (ca. like gamle)

Carver pm700 specs: 2x225w/rms 8ohm, 1x700w/rms 8ohm, 400damping, 55w at idle; 500w with musical program; 1000w at full power into 8ohm (continuous); 1550w at full power into 4ohms (continuous)

Nad 218 specs: 2x200w/rms 8ohm, 1x700w/rms 8ohm, 200damping, finner ikke noen om hva den trekker osv, men det får være det samme.

Det er Cerwinvega V15F som skal ha krefter fra en av disse. Noen som kan hjelpe meg med å velge?

(Har mulighet til å prøve carver'n, men ikke 218)

Mvh
    Alex

Gå for Carvern HELT klart! har hatt PM serien til Carver før og disse spiller meget bra, bra lydkvalitet også til å være PA. Syntes min forrige Carver spilte finere enn NAD 218. Hadde NAD 218 før)(Carvern hadde ihvertfall mye mere oppløst lyd, ikke så grovkornet som 218. Vil faktisk PÅSTÅ at du er dum hvis du velger 218.:-) hehe:P

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av De La Patos
    Det stemmer konrad, men hva med ytelsen? Jeg blir ikke plaget av leds og støy, har full fokus på filmen jeg
    Hvis du har mulighet til å få prøvd carveren og du blir fornøyd, er det jo ikke noe å lure på! Hvis den er 2000.- billigere også, da hadde ikke jeg vært i tvil ihvertfall.......

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her ja, fornuftige svar plopper på Har mulighet til å prøve den ja. Er det riktig som gunnar sier, så er det jo ikke noe å lure på

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så en liten edit der oppe. Har klipsch RF-7 jeg, skal flytte ut ser'u så tar ikke sjansen på å ha RF-7 stående i en hybel. Har RF-7 til salgs.
    Skriver ikke noe i signatur som jeg ikke har
    Skal kjøpe meg et par CV, er usikker på hvilken modell. Bare de er passe billige å spiller greit, så holder det.

Mvh
    Alex

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er folk i tvil om at jeg faktisk eier et par RF-7 så kan jeg jo alltids hive ut et par bilder på min hifi. Grunnen til at jeg ikke har gjort dette er at elektronikken min ikke er noe å skryte av

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har noen CV AL1002 jeg vurderer å selge..

ellers så har jeg hørt en "gammel" carver i aksjon før, og jeg må si at viften i denne bråket noe helt jævlig! mine dp pa forsterkere er lydløse i forhold.. vet selvfølgelig ikke om dette med viftestøy gjelder alle carver ampene.

jeg vet du ikke bryr deg om viftestøy nå, men tenk deg litt om.. er ikke så kult!

btw; du får tak i 218 til 5000kr. selv mener jeg dette er litt mye, og ville maks gitt 4000-4500kr..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viftestøy er noe du må tenke over for å si det slik...trodde jeg ikke skulle bry meg om det når jeg kjøpte forsterker for ett år siden, men tro meg....den irriterer vettet av meg nå...på utkikk etter noe annet for å si det slik...

skal sies at jeg ikke har høytallere som trenger 400watt lenger og da men...likevel...viftestøy er ikke like morsomt etterhvert....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AL 1002 er ikke dumme nei, noe av det bedre CV har kommet med. Kanskje de er noe for meg?
    Det er sant som dere sier, vifte støy er meget irriterende over tid. Carver pm700 er meget støysvak og har meget god ytelse. Trur denne kommer til å være midt i blinken for meg. Hvis det skulle blitt til at jeg kjøpte AL 1002 måtte jeg nok hatt litt mere "power"

(Mitt innlegg nr.100 )

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Carver var jo ganske drøyt i pris da. Men hva er ikke det, når det først skal være bra. Men jeg ser de har bare skrivd performance i mono, på raaudio, hvor finner jeg da stereo-Carver?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shercko
    Carver var jo ganske drøyt i pris da. Men hva er ikke det, når det først skal være bra. Men jeg ser de har bare skrivd performance i mono, på raaudio, hvor finner jeg da stereo-Carver?
    Her finner du det meste http://www.carverpro.com/download.html

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shercko
    Hvor har du sett det? Alle som jeg har lagt ut i nettbutikken har både stereo og mono oppgitt i forskjellig last. finner du en uten, så si ifra.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •