Mer effekt til CV LS15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mer effekt til CV LS15

Hei.

Har et par Cervin Vega LS15 i mitt hjemmekino oppsett. Kanskje litt flaut å innrømme det, men per i dag bruker jeg bare min NAD T751 5x50W. Det fungere greit (vet det er alt for lite kraft til CV).

Derfor er jeg litt på utkikk etter en effektforsterker. Desverre har jeg ikke mulighet til å koste på meg all verdens med penger. Titter derfor på diverse bruktmarkeder. Ser blant annet på NAD 216THX 2x125W. Disse ligger på ca 2000 kroner. Er dette et greit kjøp? Vil jeg merke vesentlig forskjell på lyden?

Har sett i andre innlegg at det anbefales en effektforsterkere fra Carver. Men finner ikke noe informasjon om disse, hvem selger, pris osv. Noen med linker til nettbuttikker?

Til slutt, har sett litt på sånne PA-effektforsterkere, denne for eksempel . Er dette noe å satse på i et hjemmekino anlegg?

Mange spørsmål dette her, men håper på svar.

Mvh Anders

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zachry er ikke noe å satse på har jeg hørt. Carver er knall til CV. Masse kontroll og MYE punch! Eier en selv:-) Carver finner du på www.raaudio.no Verd å ta en titt.

Selv ville jeg også holdt meg unna NAD. Har god erfaring med NAD og dem mangler kontroll på CV's store 15" basser.

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den Carveren du har, CV-Gunnar, hvem modell er det? Lurer litt på å kjøre Carver på AL-1002 serru..

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wessey
    Hei.

Har et par Cervin Vega LS15 i mitt hjemmekino oppsett. Kanskje litt flaut å innrømme det, men per i dag bruker jeg bare min NAD T751 5x50W. Det fungere greit (vet det er alt for lite kraft til CV).

Derfor er jeg litt på utkikk etter en effektforsterker. Desverre har jeg ikke mulighet til å koste på meg all verdens med penger. Titter derfor på diverse bruktmarkeder. Ser blant annet på NAD 216THX 2x125W. Disse ligger på ca 2000 kroner. Er dette et greit kjøp? Vil jeg merke vesentlig forskjell på lyden?

Har sett i andre innlegg at det anbefales en effektforsterkere fra Carver. Men finner ikke noe informasjon om disse, hvem selger, pris osv. Noen med linker til nettbuttikker?

Til slutt, har sett litt på sånne PA-effektforsterkere, denne for eksempel . Er dette noe å satse på i et hjemmekino anlegg?

Mange spørsmål dette her, men håper på svar.

Mvh Anders
    Først av alt så er det bra du har "oppdaget" at mer power er bra. Du vil nok merke relativ stor forskjell med bare å kjøpe en Nad 216. Jeg ville heller brukt pengene på et slik effekt trinn, enn å kjøpe noe billig dritt greier fra ljudia, for det er akkuratt det den forsterkeren er. Zachry er ikke et veldig bra merke.

Men bruk litt tid på dette å prøv å finn noen gode effekttrinn. Det kan gjøre veldig mye for høyttalerne dine. Selv brukte jeg 2x450watt til mine v-15 og det var helt konge. Bruker det samme til mine clsc 215, men merker at det er for lite, derfor er jeg også ute etter noe nytt på effektfronten.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shercko
    Den Carveren du har, CV-Gunnar, hvem modell er det? Lurer litt på å kjøre Carver på AL-1002 serru..
    Den CV-gunnar har heter PT-2400 Den er på 2x750watt i 8ohm. RMS.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Shercko
    PT-2400 som Fabian skriver:-) Jeg var heldig og fikk den billig. 9000 kr, pent brukt i 2 år. Ny pris var jo 32 000 kr!:| Kan love deg at hadde du fått en sånn hadde du aldri vurdert mere effekt!:-D Ryker sikringene i mine clsc-215 i et sett...hehe.

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Takker for svar. Som sagt synes jeg at det fungerer greit som jeg har det nå, så da tror jeg vel at det holder med en NAD 216 i første omgang (får heller kjøpe en til hvis det skulle bli nødvendig). Som jeg skrev i det første innlegget spiller penger (desverre) inn. Derfor har jeg ikke mulighet til å spytte inn 10 000 kroner på en effektforsterker, men ønsker noe som fungerer greit til en relativt billig penge. Dessuten har jeg ikke lengre et behov for å knuse hele leiligheten min når jeg spiller musikk.... Men kjekt med litt krefter når jeg ser filmer og når jeg en gang nå og da vil dra på litt.

Det at jeg linket til den forsterkeren på Ljudia, var helt tilfeldig. Var bare for å spørre om en slik "billig" forsterker vil gjøre en bedre jobb en Nad 216.
    Hvis det er andre forslag til relativt billige forsterkere som vil gjøre en bra jobb, så er det bare å komme med de....... Til maks 3000 kroner.... Gjerne brukt.

Er forresten 2000 kroner for en 216THX en grei pris? Prisen ligger fra 2000 til underkant av 3000 på bruktmarkedene.

Takker for svar.

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett flere 216 til rundt den prisen, ja. Så kan du jo skaffe deg en til da? Det burde jo være tilstrekkelig.

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joa, burde være tilstrekkelig det..Men tror jeg begynner med en i første omgang, så får jeg heller utvide med en til etterhvert....
    Håper det dukker opp noen knallkjøp på bruktmarkedene etterhvert...
    W

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøp en nad 216 du.. å så kan du heller få tak i en til etterhvert når du får mer penger om du ikke synst det blir nokk

Intermediate klovnikamp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nad

Er ikke Nad 218 en fin mellomting da?

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du ikke har kjøpt noe enda så har jeg en Rotel RB991 som vil servere godt på dine CV
    Den er 2x200w rms 8ohm men er målt til å yte mye mer.
    Det er en strømsterk forsterker som vil takle den lave lasten CV noen ganger vil kreve!.

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har ikke kjøpt enda, hvor mye skal du ha for den da? Prisen spiller desverre en del inn....Kan godt sende PM...

EDIT: Så salgsannonsen din nå, tror den desverre blir litt for dyr (men midre du har lyst å halvere prisen ;-) . Kan strekke med til 3000, men det blir vel fortsatt for lite tipper jeg....

218 er helt sikkert en veldig god mellomting, men den er desverre for dyr for meg. Ligger langt over 5 000 kroner på bruktbørsene...
    Nei, så sant det ikke blir Rotel, så satser jeg på en 216 til å begynne med...

W

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen ja

Har fortsatt ikke kjøpt noen forsterker. Men kom over et tilbud på noen Alto Mac forsterkere. Dette er vel PA forsterkere. Er det noen som har noe peiling på om dette er noe å satser på? Klipper og limer litt fra annonsen:
    Beskyttelse: Kortsluttning, DC,RF, Termisk.

Mac 2.2
    2 x 500 W / 4 Ohm
    2 x 800 W / 2 Ohm
    1 x 900 W / 8 Ohm brokoblet
    1 x 1500W / 4 Ohm brokoblet

Normal utsalgspri kr. 3995,-
    KAMPANJE PRIS, KUN kr. 2795,- Spar kr. 1200,-

Mac 2.3
    2 x 720 W / 4 Ohm
    2 x 1200 W / 2 Ohm
    1 x 1350 W / 8 Ohm brokoblet
    1 x 1600W / 4 Ohm brokoblet

Normal utsalgspri kr. 5695,-
    KAMPANJE PRIS, KUN kr. 3295,- Spar kr. 2400,-

Mac 2.4
    2 x 1270 W / 4 Ohm
    2 x 1800 W / 2 Ohm
    1 x 2600 W / 8 Ohm brokoblet
    1 x 1500W / 4 Ohm brokoblet

Normal utsalgspri kr. 6895,-
    KAMPANJE PRIS, KUN kr. 3995,- Spar kr. 2900,-"
    __________________________________________-

Hvis dette er noe å satse på, tipper jeg at jeg velger den 2.3 versjonen....
    Håper på noen synspunkter så jeg ikke kjøper "katta i sekken"....

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PA på CV etc er ikke å anbefale. Skal du ha PA på disse, så må det være at et skikkelig solid merke, som f.eks. Carver(ikke alle modellene her er "bra" heller men).. Lab har også noen kurante modeller.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

De PA forsterkerne er sikkert ikke noe å satse på. Så veeeeldig billige ut:P
    Spar opp litt mere å kjøp noe skikkelig når du først er i gang;-)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sats på et "skikkelig" merke om du skal ha en PA forsterker.

Det ligger f.eks. en brukt LAB 1000 til salgs her på AV forum nå. Dette er gode "arbeidsgamper" som leverer. Det du må være obs på med PA forsterkere er viftestøy, noen av dem bråker noe så inn i .....

Hvis det fortsatt er aktuelt med PA kan du sjekke www.musikkweb.no. Der er det en god del forsterkere til salgs, i alle prisklasser.

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen

Endelig litt fremgang.. Har tilnærmet kjøpt en effektforsterker av en her på forumet. Denne. Hvis det skulle være noen voldsomme arrgumenter MOT å kjøpe denne, snakk nå....

Takker for mange råd i denne tråden....
    Mvh W

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    PT-2400 som Fabian skriver:-) Jeg var heldig og fikk den billig. 9000 kr, pent brukt i 2 år. Ny pris var jo 32 000 kr!:| Kan love deg at hadde du fått en sånn hadde du aldri vurdert mere effekt!:-D Ryker sikringene i mine clsc-215 i et sett...hehe.

Sikringene tar man da med NAD 216+319 uten problemer også . Uten at forsterkern er noe spessielt stressa. hihi... Men den Carvern hadde vært kul å hatt.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Sikringene tar man da med NAD 216+319 uten problemer også . Uten at forsterkern er noe spessielt stressa. hihi... Men den Carvern hadde vært kul å hatt.
    Tviler på at dem driver clsc-215 til max da...:-)

Men dem driver nok LS-15 ganske langt ut..hehe.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •