Impulskjøpte KEF Q7&Q9C - Receiver ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Impulskjøpte KEF Q7&Q9C - Receiver ?

Under et Oslobesøk ble jeg den lykkelige eier av nye høyttalere - 2 stk KEF Q7 & 1 Q9C (utgående modeller) til en hyggelig pris ;-)

Har kikket mye etter ny Receiver, hva vil kunne dra / passe bra til KEFfene? (har søkt på forumet, og funnet noe info - men ble ikke mye klokere)

Bruksområde er vel 20/80 musikk/film - prisrange 5-6000 kroner, velfungerende autooppsett av surround er viktig.

Har sans for Pio's brukervennlighet & look, men skal jeg evnt gå for 2014 eller nye 1015 ?

Har gammal HK i dag - noe skarp i lyden, er de nye 335/435 bedre ?

Yamaha, Onkyo ??

Forslag / erfaringer med KEF Q's & receivere mottas med takk.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du hørdt med pølsemaker`n i byn her på forumet? Han har Pioneer(AX5ai) og kef og han er ihvertfall fornøyd. Ville selv valgt 1015 isteden for 2014 som kan være vanskelig å skaffe for tiden. Kan hende du får utgående AX5ai rimelig nå.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville nok lånt en Pioneer 1015 hvis mulig og hørt oppsettet. I løpet av høsten kommer også AX2AVi og AX4AVi som jeg er nysgjerrig på.

Ellers er Marantz SR7500 og Denon 3805 musikalske receivere som skal levere godt i hjemmekino. Sistnevnte på tilbud på Hifiklubben fordi 3806 er rundt hjørnet.

Har sendt deg PM jeg!

Active KinoWalla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville også sett nærmere på yamaha modellene, selv eier jeg RX-V1500 og er veldig fornøyd

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha rx-v1500 er nok et trygt valg til de høyttalerene. Jeg har Q55.2 og Q9C og syns det er en glimrende kombinasjon sammen med Yamaha receivere. Hadde før en rx-v740, og nå en dsp az2. 740'en fungerte godt på Q7 også. En kamerat av meg kjører Q7 på en Sony STR-DA3000ES og det er også meget god lyd. Lyden blir nok vel så bra med den som med Rx-v740. Rx-v1500 har jeg ikke hørt, men den er ihvertfall ikke dårligere enn 740'en

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •