DENON AVC-A11XV HDMI/analog konvertering

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer loggon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DENON AVC-A11XV HDMI/analog konvertering

www.hifiklubben.com sier de ikke gir rabbat på prisen da det følger en hel del med bla. gratis oppsett hjemme osv.
    Ok! Jeg handlet reciveren. Ringte de (Stavanger) 2 mndèr senere fortalte at uansett hva som forsøkes så er analog konvertering til HDMI umulig å få til ? (har forsøkt alt !!) fikk takk i han som kunne dette, han sa at de ikke har forsterkeren inne og mangler erfaring ennå på denne reciveren.
    Hva synes dere om dette svaret er det godt nokk ? med tanke på at denne servicen tas det betalt for og at denne reciveren har vært på markedet en stund. Begynner å lure på om det er mulige problem med DENON AVC-A11XV og analog HDMI konvertering.
    Reciveren mangler koaks inngang for radio tuner også noe som gjør meg misstenksom da den tydelig har innebygd tuner, kan hifiklubben stå inne for denne reciveren til kr. 24. 998.- , slikk den er levert meg ?. Vil si Jeg har litt "Elkjøp følelse" etter å handlet hos hifiklubben i Stavanger.
    Tar imot gode råd med takk!.

Newcomer matsa_bergen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den der skal jo ha oppkonvertering til hdmi ihvertfall...

men en ting den IKKE har er tuner hehe, du har kjøpt en surroundforsterker, ikke receiver

ser ut som den kommende avr-4806 vil bli receiver med noenlunde, om ikke identiske specs til avc-a11

Mvh

Mats

Newcomer matsa_bergen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo oxo ringe til hifiklubben i bergen, de har en kar der som er temmelig flink med de mer avanserte produktene, husker ikke navnet i farta, men ganske hjelpsom fyr

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI konverteringen slås på i menyen. den er i utgangspunktet avvvvv.
    står omtalt på side 46 i menyen til venstre. følger du det som står der skal du være på trygg grunn.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer peiper sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "ser ut som den kommende avr-4806 vil bli receiver med noenlunde, om ikke identiske specs til avc-a11"

At AVR-4806 har identiske spec's med AVC-a11xv har nok naturligvis med at det er samme maskinen å gjøre.
    Avr-4806 er den amerikanske utgaven av avc-a11xv. Den store forskjellen er at den i USA har Innebygd radio.
    Synes forresten at A11xv'n spiller utrolig fint både på musikk og film.

Mvh Terje

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Analog -> HDMI fungerer greit når det er slått på i menyene. Husk dog at den ikke skalerer opp bildet. Selv om min tv tilsynelatende er HD-Ready (Samsung S5H) så takler den ikke 576i signal over HDMI. Dette gjør at jeg ikke kan kjøre satelittsignalet via komponent til AVC-A11 og vise det konverterte signalet på TV'en...<g> Muligens har du et tilsvarende problem?

-Allan

Sitat Opprinnelig postet av loggon
    www.hifiklubben.com sier de ikke gir rabbat på prisen da det følger en hel del med bla. gratis oppsett hjemme osv.
    Ok! Jeg handlet reciveren. Ringte de (Stavanger) 2 mndèr senere fortalte at uansett hva som forsøkes så er analog konvertering til HDMI umulig å få til ? (har forsøkt alt !!) fikk takk i han som kunne dette, han sa at de ikke har forsterkeren inne og mangler erfaring ennå på denne reciveren.
    Hva synes dere om dette svaret er det godt nokk ? med tanke på at denne servicen tas det betalt for og at denne reciveren har vært på markedet en stund. Begynner å lure på om det er mulige problem med DENON AVC-A11XV og analog HDMI konvertering.
    Reciveren mangler koaks inngang for radio tuner også noe som gjør meg misstenksom da den tydelig har innebygd tuner, kan hifiklubben stå inne for denne reciveren til kr. 24. 998.- , slikk den er levert meg ?. Vil si Jeg har litt "Elkjøp følelse" etter å handlet hos hifiklubben i Stavanger.
    Tar imot gode råd med takk!.

Newcomer loggon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alochert
    Analog -> HDMI fungerer greit når det er slått på i menyene. Husk dog at den ikke skalerer opp bildet. Selv om min tv tilsynelatende er HD-Ready (Samsung S5H) så takler den ikke 576i signal over HDMI. Dette gjør at jeg ikke kan kjøre satelittsignalet via komponent til AVC-A11 og vise det konverterte signalet på TV'en...<g> Muligens har du et tilsvarende problem?

-Allan
    Har slått den på ja! men kan ikke minnes noe "out of range" på de analoge tilkob. Jeg har forsøkt. Da må Jeg bytte ut Xboksen (Chippet ) i neste genrasjon da ? .
    bdw. satelittsignalet , bruker Pioneer DVR-920H den gir bilde via HDMI til Denon reciveren og videre til LCD fra minn Force og scart. Kan sette muligens en scart padde (for flere kilder) på Pioneerèn da ? har ikke tenkt den tanken !!.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •