Jeg har jo nylig anskaffet meg denon avr-2805, men stusser litt når jeg tester ut multiroomfunksjonaliteten. synes bruksanvisningen er en smule diffus på dette punktet.

For det første er det to pre-out (phonoutganger) bak til dette formålet, en som kun er merket zone2 og en som er merket zone2/surround. Kun førstnevnte av disse har jeg fått lyd fra.

I tillegg skal man kunne route om den siste surroundforsterkeren (til å drive de to siste surroundkanalene) til multiroom, slik at man får en 5.1 forsterker og i tillegg kan drive zone2-høyttalere direkte fra avr2805 uten ekstern forsterker. Men når jeg i menyen velger amp output til å være zone2 i stedenfor surround, så forsvinner lyden fra preout zone2?

Kan jeg ikke få sone2-lyd fra høyttalerterminalene til surroundkanalene samtidig som jeg også for sone2-lyd ut fra preout zone2? Hva er det jeg ikke skjønner her?

I øyeblikket har jeg kabel fra zone2 preout til et annet rom hvor jeg har en integrert forsterker, og får dermed lyd i det rommet og er lykkelig nok. Men iom at jeg bare kjører 5.1 i stua uansett, så vurderte jeg å trekke høyttalerkabel fra surroundutgangene på surroundforsterkeren til kjøkken+bad slik at jeg har en høyttaler i hvert av disse rommene også. Spørsmålet er da om dette er mulig å få til samtidig som jeg bruker zone2 preout til det andre rommet?

Skjønte noen hva jeg mente?